Ongelma, nuoren kanan kuvitellessa olevansa tipu.

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
max3

Ongelma, nuoren kanan kuvitellessa olevansa tipu.

Viesti Kirjoittaja max3 »

Mä en nyt tiedä, et pitäisikö mun erottaa Aino (~3kk) emostaan ja sen uusista tipuista (2vkoa), kun se mokoma menee jopa emonsa alle nukkumaan välillä. Ihan kuin siellä ei olisi tarpeeksi ahdasta kymmenen pienen toimesta... :smt004 Muuten Aino toimii kuin iso kana, ruokkii tipuja ja usein myös houkuttelee ne allensa lämmittelemään, mut aina hetkittäin sitä näyttää "lapsettavan". Eikä Mimmi ole ylisuuresta tinnistä moksiskaan, nostaa vain siipeä ylemmäs, kun ei Aino sinne alle mahdu, vaikka kuinka punkee. :smt005

Suurimman osan aikaa Aino tosiaan on avuksi...
Kuva

*muoks. linkki
Viimeksi muokannut max3, 20 Syys 2010, 04:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maunu_muori

Re: Ongelma, nuoren kanan kuvitellessa olevansa tipu.

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Annatasin isosiskon olla pikkutirppojen turvana, kahet silmät on tehokkaamat kuin yhet, vaikka välillä lapsettais, oon nähny (meijän ekat kanat) tätä toisen siivenalle tunkeutumista myös aikuisilla kanoilla, jotka on kavereita keskenään. Söde kuva :smt007
flai

Re: Ongelma, nuoren kanan kuvitellessa olevansa tipu.

Viesti Kirjoittaja flai »

Meillä myös aikanaan itse pesueensa "ainut lapsi", Prisma the kaupan luomukana, hautoi ja hoiti keinoemonsa Klaaran kanssa Klaaran seuraavat ottolapset, pronssikalkkunat. Sitkeästi se kökötti koko haudonnan ajan Klaaran vieressä pesässä, ainut ongelma tuossa oli se että se kakki pesään, ja sai olla koko ajan siivoamassa. Mutta ei sitä millään poiskaan sieltä pitänyt! Pronssien kuoriuduttua Prismakin oli aivan samalla tavalla välillä itse niille emo ja välillä yksi iso kakara joukon jatkona. Vaan äkkiä hurautti pronssit kasvussaan Prismasta ohi ja sitä lakkasi kiinnostamasta moinen pelleily, ja sitten itsenäistyikin jo. Tuon jälkeen se ei ole mitään hautomis- tai hoitamishaluja osoittanut, munintahybridi kun on, vaan päinvastoin, torpeedoinut muiden kanojen haudontoja... :smt013 Sinulla varmaan siinä tuleva teinimamman alku... :smt003
Vastaa Viestiin