Kädenvääntö KP:n kanalassa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Kotopullaki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Joo, se tääl palmujen katveessa on kivaa kun voi kanat ulkoilla joka päivä, ympäri vuoden. Mutta toi römiskä täytyy taas suojata talvella jollain kamalilla pressuilla ettei tuule ja sada sinne sisään. Joten älkää odotelko multa talvella kanalakuvia :smt003

Mitäs Max3 jos ostaisit isännälle joululahjan? :smt047 Tilaat Porin Puupojilta sellasen varastorakennuksen jonne hän voi siirtää arvokkaat työkalunsa ja muut rojunsa :smt002 Ja koska hankit hälle niin arvokkaan joululahjan, voit pyytää vastalahjana vähän remonttiavustusta silkkien kotia varten. :smt002 Siitähän ei tuu ku huutoa jos raijaat hänen romunsa ensteks pihalle ja sitten vielä käytät rahojanne kanalan kunnostamiseen :smt005

Neuvot olisivat kyllä kalliit täälläkin nyt... Mietin niitä munintapesiä. Ja mitä enemmän mietin, sitä enemmän kallistun pikkuseen vaatekaappiimme (sellasilla vetolaatikoilla), joka on vanha ja kulunut ja siinä ei oo ollu mitään kuukausiin. Mutta mites sen saan kanalaan isännän siunauksen kera...? :smt017 :smt009
max3

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jos mä tilaisin sellaisen varaston, niin mulla olis taatusti sillekin parempaa käyttöä... :smt005

KP, mitäs jos hankit tuollaisia munintapesiksi? ruokakippo Olis meinaan aika kivoja ripotella pitkin seiniä... :smt003 Sinne vain pahnaa reilusti pohjalle ja olis helpot pitää puhtaina.
Kotopullaki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

No just tollasta ruokakippoa mä hypistelin Hyvinkään Agrimarketissa! Musta se oli aivan ihana keksintö! :smt055 Se ikäänkuin huus mua jo kauppaan sisään astuessani; tiedättehän, jotku tuotteet (varsinkin vaatekaupoissa) tekee niin :smt045 Hiplasin sitä aikani ja kun en keksiny mitä sillä tekisin ja miten sen saisin matkalaukkuuni mahtumaan, niin en ostanu :smt009

Tää munintapesäprojektini mutkistui nyt aika lailla. Ensteks mietin monta tuntii mistä ne teen. Sitten kekkasin ton vaatekaapistomme vetolaatikkoineen ja aloin miettimään miten saan isännältä luvan viedä sen kanalaan. Mietin ja mietin ja väsyin niin että en tiedä mitä tehdä kun mies juuri vastaski että "Tee sille mitä tykkäät, mä en siitä oo ikinä tykännykään"! :shock: Tää oli niin yllättävä veto että se veti mun pääkoppani täydelliseen tilttiin. :smt101Ja nyt kun on lupa viijä se kanoille ni ei mua enää huvitakaan :smt012 :smt005
Maximoves

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Kaappi on hyvä, roudaa sinne vaan :smt003 Mulla taas on näitä ruokintakaukaloita http://www.digipaper.fi/agrimarket/12066/useampia kappaleita tuolla varastossa vielä vailla paikkaa ja olenkin miettinyt niitä pesiksi....olis helppo putsata, näkis heti onko munittu....
Kotopullaki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Olipas ihana lukasta tuo lehti Maximoves! :) Sieltä löyty heposille niin paljo kaikkee kivaa että pitäis mun ostaa varmaan hevonenki! :smt003

Se SOLOFEED ruokintakaukalo voisi olla ehkä vieläkin paremman mallinen kuin Max3:n linkistä löytynyt. Siis mikäli SOLOFEED ruokintakaukalon syvyys on pienempi...? Onko Solofeedissäkin koukut takana ripustusta varten? Mutta eikös siihen jotain kattoa tarttis nikkaroida hämäryyden vuoksi?
Myös Nisse Kulmakaukalo vois soveltua munintapesäksi, mutta kattoa siihenkin minusta tarttis väsätä.
Meille vois laittaa noita muutaman, mutta ei ainoastaan noita, koska mun tarvii huomioida myös kalkkunarouvat, eli aika paljon isommat pesät heille sitten.

Tässä on nyt se kaappi mitä meinasin kanalaan.

Kuva

Yhen laatikon korkeus on 16 cm, leveys 70 cm & syvyys 32 cm.

Eli jos teen kuvan mukaisesti, on alaloossin korkeus 48 cm ja yläloossin 32. Kalkkunoita varten aattelin sitä väljempää alaosaa. Vai riittäsköhän niillekin korkeus 32, sisäänastumistila 16 cm? Ei perhana, on se aika piän välikkö...

Ja ihan ylimmän, se missä on välilauta (jota ei saa irti kun joku on ihan naulannut sen kiinni) kokonaiskorkeus on 16 cm, ja siihen voisin naulata ihan pienen "kynnyksen" jottei purut / oljet ihan heti valuis ulos.

Yläosassa on taustalevy ja alaosaankin voin sellasen kyhätä. Ja pitäis se varmaan jollakin ripustaa roikkumaan ettei alaosa mee piloille jos on kosteutta lattialla...? On vaan aika painava tuo hylly... :smt017

Mitäs sanotte??? Lisää ideoita ottaa kaikki mahollinen tuosta irti kanojen hyväksi??? :smt002

Ja sen päällekin voisin jotain laittaa. Cabriolet munintakorit? :smt003
maunu_muori

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Toivottavasti KP et odota tolle munintapesälle kovin pitkää käyttöikää... näyttäis olevan lastulevyä, ja sillain kevyttekonen, ettei juurkaan tuu kestään kosteutta. Mut menee se varmaan ens kevätsiivoukseen... ehkä
Maximoves

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Sen solofeederin syvyys on huomattavasti matalampi, eli siis erittäin hyvä juurikin kanojen pesäksi ja ison kokonsa vuoksi kaikenkokoiset kanat sinne mahtuvat. Se ripustetaan ruuvaamalla takalevystä vain ruuvit läpi seinään kiinni ja tietty sisätiloissa toimiva, eli ulkona on jokin hylly laitettava sen päälle, ettei arvon kanarouvat kastu muniessaan, jos taivasalla tuo on.

Ehkä hepoille myydään kaikkee kivaa, mut en mäkään enää ostele niille juuri mitään tarpeetonta, sitä krääsää onkin jo kertynyt ihan yllättäviä määriä, että jos vaikka parillakympillä kipale myisin noi kaikki loimet tuolta satulahuoneesta pois, tulis tilaa kun en itse niitä kuitenkaan käytä :smt003

Kaappi ei tosiaan varmaan kestä sään armoilla kovin kauaan, joten siihen ei hirmu paljon kannata aikaansa kuluttaa, ihan vaan sellasenaan tökkäisin menemään ja vähän pehkua lootiin....munii kuka munii :smt003
Viimeksi muokannut Maximoves, 07 Loka 2009, 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maunu_muori

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie ostin armeijjan poistohuutokaupasta tosi vahvan vihreen vanerilootan.. arvaatte varmaan mihin käyttöön.....en vaan oo ehtinyt vielä lootaan aukkoo....ja kun se loota on ollu yhessä katoksessa niin johan riiviöt keksi, että jättihyvä kivi jossa maata, niin tasanen päältä :smt042
kanamummo

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Just saman tyylinen toi KP:n laatikosto kun mun tv-tasoni josta väkräsin kananpesät. Ens keväänä poppaan, sen pitempää käyttöaikaa en haaveile. Helpompaa kun pesu ja desinfiointi :smt023
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

kyllä lastulevy kestää yllättävän pitkään kanalassa,voi tulla montakin kevättä ennenkuin hajoo,eihän siellä nyt niin paljon kosteutta oo :smt002
Kotopullaki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Varotukset kaapin kestävyydestä, tai kestämättömyydestä tulivat aivan liian myöhään :smt003 Taas katkes nettiyhteys ja puhelinyhtiön sedät kyselivät mun modeemin väriä :smt005 Tulevat huomenna käymään. Mutta onneks alko nyt jo pelittään, ainaki toistaseks...

Kaappi on kanalassa ja sinne on jo munittu eka muna! Tässä projektini kulkua.

Tässä kaappi nurinpäin. Naulasin pohjaan tollaset laudat ja taustalevyksi leikkasin tukevaa muovia, jonka hakkasin paikoilleen nauloilla.
Kuva
Rohkenin tutustua uuteen vempaimeen; se on ku porakone mutta poranterän paikalla on saha! Mikä sen nimi on??? Vitsi että oli kätsä leikellä sillä! Pelotti kyllä että terä katkee ja sinkoo mun silmään tai jotain, joten irvistyksen kera aina sillä leikkasin, mutta haavereitta meni, onneks. Tykästyin siihen vehkeeseen niin että leikkasin sillä ton taustamuovinkin! :smt003 Sillähän voi leikata vaikka mitä! Varmaan siivutan kurkut ja porkkanat ja leivätki sillä tästä lähtien :smt004 Toinen positiivinen muutos oli se että suhteeni vasaraan ja nauloihin on muuttunut. Ennen ei onnistunu millään. Ei millään nauloilla eikä millään miljoonista vasaroistamme. Mutta tänään löytyi yhteinen sävel! :smt023

Tässä kaappia edestä. Laitoin tollaset kumijutskat jaloiks, pitämään ees vähän mahollista kosteutta pois alaosan puusta.
Kuva

Sitten mie nikkaroittin tollasseen parvekkeen ylimpään loossiin, joka siis kooltaan pienin. Parveke tuo vähän lisätilaa sekä hyvän telineen jolle lennähtää :smt002
Kuva

Tässä kaappi paikoillaan. Alunperinkin jo meinasin sen tohon seinän eteen laittaa - tai siis minkä SEINÄN, siis on rautaverkon :smt003 - ja siks laitoin taustalevyn muovista ku meinasin että jos vettä sataa (ennen ku laitetaan ne kauheet pressut kanalan ylle) niin ei ihan heti kaappi kastu.
Kuva

Tollatteet tikapuutkin nikkaroittin. Kyllä se konesaha on sitten iiiiiihana! Julistan sen täten naisen monesko-se-nyt-olikaan-vuorossa parhaimmaksi ystäväksi :smt055
Kuva

Ja lisää kuvaa kaapista... :smt015
Kuva

Eka kuikuilija
Kuva

Illalla kun kävin tarkastamassa yöpuutilanteen, kurkkasin kaapistoon ja sieltä löytyi jo eka muna! :) Hyvin toimii! :smt023

Konesahasta innostuin niin että tein pienempäänkin kanataloon uudet orret, mutten kuvaa ottant. Vitsi, nyt ku mä opin sitä sahakonetta käyttään ni mähän VOIN LUODA VAIKKA MITÄ! :smt041 Vaviskaa kaikki te jotka pelkäätte naista visiolla & tahdolla mutta ilman taitoa! :smt005
kanamummo

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

HYVÄ KP!! :smt041 :smt041
Upee munintapesä ja kelpo uus tuttavuus (ja voi vitsi mitä tekstiä taas :smt005 nautinto lukea)
Maximoves

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Joo, mä tiedän mitä vehjettä sä tarkotat, se on mullakin hankintalistalle :smt023 Puukkosaha tai jotain sinnepäin. Mulla vaan toi sirkkeli ja jiirisaha on laulanut nyt kun tota projektia väkerrän...

Hieno pesälaatikosto ja helppo tyhjentää kun ottaa vaan laatikon ulos ja kups nurin jonka jälkeen uutta kuiviketta sisään.

Teillä tuo puhelinlaitos on vähän niinkun täälläkin, tooosi nopeaa palvelua. Mulle kaupattiin 8 megan liittymää kun saa nyt niin halvalla. Minä sitten hiukan skeptisesti myönnyin moiseen kun hintaeroa oli vaivaset 4 € muutekin sikatörkeenkalliiseen nykyiseen verrattuna. Riemuissani sitten kirjauduin koneelle ja mietin mielessäni kuinka surffaan taivaannopean yhteyden ansiosta salamannopeasti joka paikkaan eikä enää tarvii alkaa kahvinkeittoon joka kerta kun odottelee sivustojen käynnistymistä. Mutta kuinka kävikään, töks, pätkis, ei yhteyttä, ei toimi, sivua ei voida avata..... :smt013 Taasen kerran kurkistin modeemin statistiikkaa (siis se missä näkee paljonko dataa kulkee sisään ja ulos siihen maagiseen harmaaseen purkkiin ja sitä kautta tänne koneeseen) ja se yhteys oli pystyssä aina noin minuutin ja sitten poikki. Kaikkien kauheinta on soittaa siihen samperin soneran nauhoitelinjaan, joka kohtelee kuin idioottia ja johon täytyy höpistä kaikenlaista ihmeellistä selvittääkseen onko vikaa :smt024 no en kai mä sinne soittais jos olis jotain vikaa :smt083 Nauhoitesetä kertoi, että vikaa tuntuu olevan :smt038 wau, you tell me...huoh. No sitten seuraavana päivänä soitti poitsu sieltä ja kertoi, että ei teille voi toimittaa 8 megaa kun asutte niin kaukana sieltä ohjainpöntöstä :dontknow: mä olisin melkein voinut kertoa sen jo sille myyjätätille, mut kunhan nyt ajattelin kokeilla. Siitä se siis johtui tällä kertaa pätkintä. Nyt sitten surffataan pikkuaalloilla parilla megalla edelleen ja keitellään kahvit ootellessa :coffee2:
maunu_muori

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kuviosaha taitaa olla sen harvelin oikee nimi, niitä on sekä akku että johtovempaimia..
Eli esim tässä on sellaisia eikö vaan:
http://www.ironsec.fi/webmarket/index.p ... 4wodKEpDlA

En mie nipo oo, mut aattelin helpottaa teittien kauppaostoksii :smt005 (hyvä peli muuten....)
Rusina

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kätsyt munintapesät KP:lla. Ja mitä kaikkea syntyneekään, kun on kunnon vehkeet! :smt041
Maximoves kirjoitti:Mulle kaupattiin 8 megan liittymää kun saa nyt niin halvalla. Mutta kuinka kävikään, töks, pätkis, ei yhteyttä, ei toimi, sivua ei voida avata..... :smt013 No sitten seuraavana päivänä soitti poitsu sieltä ja kertoi, että ei teille voi toimittaa 8 megaa kun asutte niin kaukana sieltä ohjainpöntöstä :dontknow: Nyt sitten surffataan pikkuaalloilla parilla megalla edelleen ja keitellään kahvit ootellessa :coffee2:
Meillä oli samanlainen tilanne kun maximovesilla. Myyjä myi 8 megan liittymän, mutta piuhat ei vetäny kun 2 megaa. Pahimmillaan kävi niin, että oltiin viikko ilman nettiä (=maailmanloppu :smt013). Huoltomies kirosi ja selitti, ettei se yhteys oo edes voinu toimia, vaan löi aina jotkin releet kiinni jossain niitten tolpassa (tai missä lie). Kuulemma ihan puhtaasti myyjän idioottimaisuutta (nopee yhteys tulee kilometrin päähän meistä, mutta ei tänne, iteppä ei sitä tietty aiemmin). Kun vaihdettiin takaisin 2 megan yhteyteen, niin netti on taas pelittäny (tai on vain niitä "normaaleja" katkoja harva se päivä).
Vastaa Viestiin