1. Minkä kokoisella tontilla asutte?
En tiedä, ei oo järjettömän iso mutta hyvin mahutaan kaikki tänne (katso allekirjoitukseni

) ja vielä iso kasa isännän kukkaharrastuksiakin
2. Onko naapureita lähellä?
Tonttimme 3 sivulla on heti naapurit. Yks valitti muutama vuos sitten kanoistamme mutta kun mieheni vaan totes että kyllä niitä täällä saa pitää niin loppu kitinä siihen. Kun koko jengi alkaa yhen munineen kanan jälkeen kaakattamaan ja kiekumaan niin kyllä tosta laumasta meluhaittaa on. Mutta niin ne naapuritkin mökää
3. Miten sitovia kanat ovat? Käyttekö koskaan missään reissussa?
Jos reissussa käydään, niin käydään erikseen. Kukaan ei ikinä suostu tulee meille hoitaa elukoita kun niitä on niin paljon. Tosin en oo kehannu ees kysyykä

Pidä kanalaumas pienenä niin löytyy innokkaita hoitajia helpommin.
Sen verran meillä kanat sitoo että mun täytyy kanalaan joka aamu ja ilta vähintään lampsia, ja päivälläkin. Ruuat, vedet, munien keruut, yleiset tarkastukset jne. Pienelle sopuisalle laumalle riittänee mainiosti aamu- ja iltakäynti. Ja senhän voi vielä jakaa puolison kanssa niin että aamu-uninen käy illalla ja iltauninen aamulla
4. Kuinka kallis harrastus muutaman kanan pitäminen on ja miten aikaa vievää? Olemme molemmat muualla ansiotyössä.
Toitotan edelleen sitä että paras on pieni lauma. Meillä on kanoja niin paljon etten tiedä tarkkaan, mutta veikkaan 85 kanaa ja 15 kukkoa. Jos saisin valita, ottasin vaan 1-2 kukkoa ja 10-20 kanaa. On se ihan eri homma alkaa ostamaan Strongholdia kalkkijalkaan 10 kanalle kuin 100:lle.
Suosittelen lämpimästi kanojen hankintaa, ne on aivan mahtavia "tyyppejä"

Tuottavat paljon enemmän iloa kuin vaivaa, eivätkä ole kalliita harrastuksena. Lisäbonuksena onnelliset munat ja teurastustaitosellekin vielä onnellisen kanan / kukon muhevat lihat

Mutta suosittelen pienehkön lauman pitämistä. Älä tee niin kuin minä tein, tee niinkuin minä sanon