Ankkanen yrittää hautoa(UUTTA HAUDONTAA ankan munilla)
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Ankkanen yrittää hautoa
Avasitko poistetun munan? Oliko siinä verisuonia?
Joo avasin kyllä mutta ei näkynyt mitään merkkejä elämisestä. Tällä hetkellä lämpö on 37,7 ja kosteus 50%.
JEEEEEEHUUUUUU!!!
Läpivalisin munat paremmalla lampulla ja ainakin 11 munaa on lähtenyt kehittymään sen lisäksi oli 6 sellaista munaa joita en vielä julkaise varmoiksi havainnoiksi muut olivat mielestäni tyhjiä mutta ei vielä heitetä kirvestä kaivoon niiden osaltakaan olisin kyllä tyytyväinen jo 11 kuoriutuneesta munasta.

Tää tällainen voisi olla sellainen, että munan kuoreen on tullut aivan hiuksenhieno halkeama, josta valkuainen sitten "pihisee" munan ulkopinnalle lämmön vaikutuksesta.ankkanen kirjoitti:MITÄ IHMETTÄ??! yhden munan pinnalla on jotain nestettä kastunut se ei voi olla mutta silti tuntuu kuin sen pinnalla olisi ihonhoitovoidetta.Pitäisikö kyseinen yksilö poistaa? Mutta mitä kummaa siinä pinnalla oikein on
Tuo voisi olla hyvinkin mahdollista että siihen tosiaankin on tullut pieni halkeama josta valkuainen tulee ulos. Kävin katsomassa koneen klo 18.00 ja mittarit näyttivät tätä lämpö 37,8 ja kosteus 47%. Ei millään malttaisi odottaa kuoriutumista. Kuoriutuisivat tämän kerran 17 päivää aikaisemmin ennen laskettua aikaa. 

Nyt lämpö koneessa on 37,7 ja kosteus 46%. Vaikka kuoriutuminen ei ole vielä lähelläkään niin mitä rehua suosittelisitte pienille poikasille? Ilmeisesti myös kaurahiutaleita voi antaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Mä kun en tykkää ollenkaan ruuanlaitosta, niin siksi suosittelen ostorehua
Helppoa, siistiä ja nopeaa sekä ei tarvitse pähkäillä, että saavatko kaikki tarvitsemansa aineet. Toki annan lisäksi jonkin verran vihreää ja ns. kotiruokaa, että tiput tottuvat niihinkin jo pienestä pitäen.
Yhdelle tipueelle piti tehdä alkuun vain kotikokkauksia, kun rehun saanti viipyi. Mulla meinas palaa hihat ainaisen kokkaamisen, tiskaamisen ym. vuoksi. Välillä tein liian märän sotkotuksen, johon tiput jumi jaloistaan kiinni, välillä tein jankiksi kuivuvan sörsselin, josta tiput eivät saaneet mitään irti pikkunokillaan. <---Ja nämähän tiesi sitä, että heti piti ruveta vääntämään uutta ruokaa sekä tiskata edelliset astiat. Lisäksi sain mun kokkaustaidoilla aikaiseksi muutamia kakkapyllytirppoja, jotka korjaantuivat heti, kun ostorehu saapui!

Yhdelle tipueelle piti tehdä alkuun vain kotikokkauksia, kun rehun saanti viipyi. Mulla meinas palaa hihat ainaisen kokkaamisen, tiskaamisen ym. vuoksi. Välillä tein liian märän sotkotuksen, johon tiput jumi jaloistaan kiinni, välillä tein jankiksi kuivuvan sörsselin, josta tiput eivät saaneet mitään irti pikkunokillaan. <---Ja nämähän tiesi sitä, että heti piti ruveta vääntämään uutta ruokaa sekä tiskata edelliset astiat. Lisäksi sain mun kokkaustaidoilla aikaiseksi muutamia kakkapyllytirppoja, jotka korjaantuivat heti, kun ostorehu saapui!
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Nooh...joltain kotiruuan kokkaajalta saat toivottavasti toisen mielipiteen 
Sulla tuntuu kone hurisevan oikein mallikkaasti

Sulla tuntuu kone hurisevan oikein mallikkaasti

Kyllä se mallikkaasti hurisee. Nytkin lämpö on 37,6 ja kosteus 46%.
JEEE eilen saatiin kanalan laajenus osa valmiiksi!!! Nyt kokoa on 10x15. Piti tehdä vähän lisätilaa jos noista jotain kuoriutuu. Itse hautomisesta ei ole mitään ihmeellistä sanottavaa siinä ne lämmöt on 37,7 ja kosteus 47.
Olen antanu poikasille välillä oikeeta poikasrehua ja välillä kokannut itte. Teen piimä - kaurahiutale - ohrahiutale - porkkana - liha/kala - suttua + rahtimyllärin jauhamaa naudoille tarkoitettua rehua. Lisäksi tietysti ruohosilppua, tomaattia, kurkkua yms.
Lihan ja porkkanan olen keittäny ja valmiiks jauhanu pakastimeen annospaloiksi. Tuskin kuitenkaan viitisin moista vaivaa nähdä, jos lihan ja porkkanat joutuis ostamaan. Oon keitelly koirille ja kanoille "jämälihat", jotka ei ihmisruuaks kelpaa.
Lihan ja porkkanan olen keittäny ja valmiiks jauhanu pakastimeen annospaloiksi. Tuskin kuitenkaan viitisin moista vaivaa nähdä, jos lihan ja porkkanat joutuis ostamaan. Oon keitelly koirille ja kanoille "jämälihat", jotka ei ihmisruuaks kelpaa.
Toi piimä-ohrahiutale-kaurahiutale-porkkana-liha vois olla ihan hyvä sekoitus ja sitten myös tota poikasrehua ajattelin ostaa.
Noniin huh! Oli kirjautumisongelmia mutta jee pääsin kuitenkin edelleen teidän riesaksenne. Kiitti Maatiaiskukolle ja Hiltalle
No itse hautomisesta ei ole muuta kerrotavaa kuin että lämpö on 37,6 ja kosteus 48%

Jipppijiii Meille kuoriutuu hyvällä onnella 27 poikasta. Läpivalaisin ne uudestaan ja jokaisessa näkyi elämisen merkkejä loput 2 poistin koneesta.