munat

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Paulikki

munat

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

kaksi n. 1v vanhaa kanaa (Alhoja) tulleet vappuna meille, eli olleet reilut pari viikkoa saldo 8 munaa, joista 1 hieman erilainen
Kuva
pitkulaisemmassa munassa kuoressa hieman poimuja (eivät näy kuvassa häävisti),(tummat priiskut turve likaa). Muniiko pelkästään Maija säännöllisemmin, ja Marja olis pulauttanut tälläsen oudomman. Muna tulee säännöllisesti joka toinen pv. Erilainen muna oli kolmas muna, eli 6.5 tullut muna. Olisko kellään selityksiä / teoriaa.
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Jep, maattarit pyöräyttävät munan n. joka toinen päivä. Ilmeisesti toinen kanoista on vetänyt herneen nokkaansa paikan vaihdoksesta. Mä luulen että kyllä niitä munia alkaa lisää vielä tulemaan.
Paulikki

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

jep. sen oon huomannu et aikalailla nättinokkast ja kranttuu porukkaa, aina ei esim kastemadot kelpaa, sit taas joskus juostaan matojuoksuu ja on niin kivaa että. Olen tietty mennyt liiallisuuksiin tään ruokatarjoilunkin kanssa, melkeimpä kyselen mitä tänään haluisitte syödä, tarjolla on melkeimpä seisovanpöydän antimet. Ja sit mies sano tänään et taitavat olla "vähän lihavii".
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Sun pitää nyt vain oikeasti hommata lisää niitä kanoja! :smt005
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Sä oot passannu niitä liikaa :smt005
Paulikki

Viesti Kirjoittaja Paulikki »

Jee!! Tänään oli 2 munaa, molemmat siis munineet. Tyttökin huusi: Äiti kaksoismuna tuli !
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Paulikki kirjoitti:Tyttökin huusi: Äiti kaksoismuna tuli !
:smt005 :smt005
max3

Re: munat

Viesti Kirjoittaja max3 »

Laitan tähän samaan ihmettelyn, kun meillä kans tuli yks pitkulaisempi muna ja siellä olikin sit 2 keltuaista. Olisiko siitä voinut hautoa kaksoset, onko kukaan koskaan kokeillut? :smt017 Ja onko tuollaiset kuinkakin yleisiä?

Meillä Mimmi-kana on muninut munan päivässä, paitsi tuon kaksosmunan jälkeisenä päivänä ei muninut.
Tänään vihdoin alkoi Milla-kanakin munimaan. :smt004 Oli selvästi pienempi muna ja samaan pesään tehtynä Mimmi-kanan munan kanssa.
Miia

Re: munat

Viesti Kirjoittaja Miia »

Meillä oli muinoin kana, joka muni pitkulaisia munia ja niissä oli toisinaan 2 keltuaista. Kyseisen kanan munia haudottiinkin, mutta ei niistä ikinä tullut yhtä poikasta enempää per muna. En tiedä sitten, onnistuttiinko valitsemaan haudottaviksi vain yksikeltuaisisia... Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, jos joku on saanut yhdestä munasta kaksi tipua. Ahdasta mahtaisi olla. :)
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: munat

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mä oon aiemmin luullut, etteivät kaksostiput ole mahdollisia, mutta tämän videon nähtyäni olen toista mieltä: http://www.youtube.com/watch?v=S1ZeEY-k ... re=related
max3

Re: munat

Viesti Kirjoittaja max3 »

Ahdasta näytti tosiaan olevan, mut reippaita tinnejähän sieltä tuli. :smt007
kanamummo

Re: munat

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Okei, mikäs tää sitten on? Hätämuna???
Kuva
Vieressä 2 normaalia MAATIAISEN munaa. :smt005
Kaiken huipuks puikelon päässä oli semmonen pursotusrusetti, oliko joutunut katkasta kesken??
sartsa

Re: munat

Viesti Kirjoittaja sartsa »

KuvaMeillä tuli tuollainen puikula muna, mistä puuttui keltuainen kokonaan, oli siis oikea marenki muna.
Eepi

Re: munat

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Puikula :smt005 :smt005
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: munat

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Laitanpas kuvan kaksikeltuaisen munan "ruumiinavauksesta". Sikiöille kävi näin...eli melko pieninä kuolivat.
Kuva
Vastaa Viestiin