JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
hannaw
-
tiina
Gizzmo sillo viime kesänä ku oli sitä hämminkiä eli ku Kaisa lopetti hautomisen ja minä laitoin munat koneeseen loppupäiviksi, niin tungin yhdelle emolle koneesta tulevia tipejä sitä mukaan ku ne kuivu. Kaikki se otti ihan lungisti vastaan, viimeiset oli vähän sillee, et no mistä näitä tipuja oikein tulee.
Sitä vaan, että jos sulla on siellä valmis lättänä pesässä, ni mä kyllä tunkisin ne konetiput alle.
Sitä vaan, että jos sulla on siellä valmis lättänä pesässä, ni mä kyllä tunkisin ne konetiput alle.
-
Gizzmo
-
harrastaja
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Täs mullekin kävi
näin yks on karvalakkina perjantaista lähtien.
ja toinen on epävarma ennen kun meen kattoo. Aattelin jo tältäkesältä niitten karvalakkien hoitamisen lopettaa mut ei kun sattui kohdalle muuta kuin 8 munaa alle ja oottelee josko loppupuolella kuuta ois niit piipertäjiä lisää
-
tiina
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Mua taas alkaa jo vähitellen ärsyttämään tämä jatkuva hautominen. Tilanne on se, että neljällä on poikaset, yhdellä pitäis kuoriutua torstaina, sitten toisella parin viikon kuluttua ja tänään alkoi yksi hautomaan. Eli yhteensä seitsemän kanaa höösää tipiensä/muniensa kanssa. Arggh!
-
kanamummo
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Tässä kopitin kaks kanaa eilisiltana kun aattelin lykätä konemunat kanan alle. Toinen kana ryntäs kopin aukasun jälkeen tuulispäänä karmeesti kiroten ympäri kanalaa mut toinen kökötti houkutusmunien päällä tyytyväisenä
Vielä kun päivän kaks katteleis miten käy nin saan laittaa oikeet munat kanan alle, hautomakoneen huoltoon ja talviteloille.
Vielä kun päivän kaks katteleis miten käy nin saan laittaa oikeet munat kanan alle, hautomakoneen huoltoon ja talviteloille.
-
Klara
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Meillä on nyt Huldaa lukuunottamatta kaikki muut kakuttaneet vähintään kerran. Celine kököttää juur munakasan päällä ja Ujopiimä on vallannu yhen rivaripesän.. Sen hautomisia koitan lingata eteenpäin niin että saisin päästää Tummasilmän tipuineen muitten joukkoon, siivottua niitten karsinan kunnolla ja sitte vois laittaa sinne Ujopiimälle mammalan. Saavat sitten Celinen kanssa hautoa vierekkäin ... tai siis vierekkäisissä mammaloissa.
-
harrastaja
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
JEEEEEEEEEE taas pikkutipuja on vähän hätästä sorttia kun tänään on vasta 18 vrk kun laitoin 8 munaa alle ja nyt on eka kuoriintunu saa nähdä montako vauvaa saan lisää hoidettavia
-
kanamummo
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Klara, ookko aatellu: jos koppaat Huldan henkiltä sullois 100% hautova maatiaiskanta jalosteilla

-
vetehinen
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Höh, tässä ihan tipukuume nousee kun näitä juttuja lukee! Eikä vielä ensimmäisestä munasta tietoakaan
Eilen muuten saivat ilmajokiset maattarit monta uutta pientä ystävää, kun oli neidin 8-vee kaverisynttärit ja käytiin porukalla kanoja syöttämässä. Ehdottomasti porukan pienimmät olivat eniten lasten mieleen...
-
harrastaja
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Hyvä prosentti mun kanalla 8:ta munasta jo 6 kuoriintunutta.jeeeeeeeeee
Mutta onneksi aukain loput 2 toinen oli tyhjä ja toinen muuten valmis ja elossa mut oli kehitysvammanen sen pää oli kummallisen pitkä ja kaula ei ollut kuin parsinneulan kokoinen ja pitkä sekä kierryksissä melkein 2 kertaa
.kuoli mut hyvä tais olla ei siit ois tipua tullu 
Viimeksi muokannut harrastaja, 25 Heinä 2009, 17:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
- Viestit: 4535
- Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
- Paikkakunta: Vantaa
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Onnittelut harrastajalle kuusikosta! Olipa outo tapaus se vammainen tipu 
-
Kristiina
Re: JEEEEEE kanat karvalakkina!!!
Mä saan kans ny ihailla tätä ihmettä.
Mulla alko pari kanaa hautoon ja toinen niistä oli niin määrätietonen, että lykkäsin sille 8 munaa alle. Se jökötti tomerana pesässä ja laskeskelin, että munien pitäisi kuoriutua tänään (21 vrk)
Perjantaiaamuna kun menin kanalaan oli munat kylminä ja hautoja nökötti toisessa pesässä yhden juurimunitun munan päällä. Melkein itku pääs ku ajattelin, että sinne meni viimemetreillä mun tipuset. No, nostin hautojan takasin kylmien munien päälle ja ajattelin että katsotaan. EIlen la aamuna oli pesässä yksi tipu

illalla sille oli kuoriutunu kaveri

ja tänä aamuna siellä oli 3½ tipua, kun yksi juuri pyristeli kuoresta ulos

Jännityksellä odotan, tuleeko muista mitään.
Mulla alko pari kanaa hautoon ja toinen niistä oli niin määrätietonen, että lykkäsin sille 8 munaa alle. Se jökötti tomerana pesässä ja laskeskelin, että munien pitäisi kuoriutua tänään (21 vrk)
Perjantaiaamuna kun menin kanalaan oli munat kylminä ja hautoja nökötti toisessa pesässä yhden juurimunitun munan päällä. Melkein itku pääs ku ajattelin, että sinne meni viimemetreillä mun tipuset. No, nostin hautojan takasin kylmien munien päälle ja ajattelin että katsotaan. EIlen la aamuna oli pesässä yksi tipu

illalla sille oli kuoriutunu kaveri

ja tänä aamuna siellä oli 3½ tipua, kun yksi juuri pyristeli kuoresta ulos

Jännityksellä odotan, tuleeko muista mitään.