Kanallisen elon aloitus?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?t=3884
Täällä oli jutua noista madotuksista.
Ja tuolta Kanojen sairaudet.... otsakkeen alta löytyy varmaan jo ihan kaikki!
Täällä oli jutua noista madotuksista.
Ja tuolta Kanojen sairaudet.... otsakkeen alta löytyy varmaan jo ihan kaikki!
Mä oon ajatellut niin päin, että madotan ja teen ulkoloishäädön vasta, jos siihen on syytä. En oikein tykkää ajatuksesta, että varan vuoksi "lääkitään", varsinkin kun munia syödään..
Eli tutkin joka viikko muutaman kanan/kukon niskan seudun sekä pyllyuntuvat. (Samalla oppivat siihen, että välillä napataan syliin ja tarkastellaan eikä mitään pahempaa tapahdu.) Kanan ulkoloiset ovat (korjatkaa, jos olen väärässä) silmin havaittavissa. Kakkatutkimukset samaan tapaan, eli aina, kun osuu kunnon läjä kohdalle, eikun tikun kanssa pa..kaa kaivelemaan!
Lisäksi olen lähettänyt ainokaisen itsestään kuolleen kanan Eviraan, jolloin sieltä saa samalla "viralliset" ja tutkitut tiedot mahdollisista sisä- ja ulkoloisista. Sitä suosittelen muillekin, siis Eviraan kuolinsyytutkimukseen lähettämistä.
Lisäksi mä tutkitutan salmonellan laboratoriossa lain mukaan (röyhistää rintaa muka kansalaistottelevaisuuttta puhkuen), eli puolivuosittain. Siitä mä en muista, tutkiiko ne muitakin juttuja samalla??
Eli tutkin joka viikko muutaman kanan/kukon niskan seudun sekä pyllyuntuvat. (Samalla oppivat siihen, että välillä napataan syliin ja tarkastellaan eikä mitään pahempaa tapahdu.) Kanan ulkoloiset ovat (korjatkaa, jos olen väärässä) silmin havaittavissa. Kakkatutkimukset samaan tapaan, eli aina, kun osuu kunnon läjä kohdalle, eikun tikun kanssa pa..kaa kaivelemaan!

Lisäksi olen lähettänyt ainokaisen itsestään kuolleen kanan Eviraan, jolloin sieltä saa samalla "viralliset" ja tutkitut tiedot mahdollisista sisä- ja ulkoloisista. Sitä suosittelen muillekin, siis Eviraan kuolinsyytutkimukseen lähettämistä.
Lisäksi mä tutkitutan salmonellan laboratoriossa lain mukaan (röyhistää rintaa muka kansalaistottelevaisuuttta puhkuen), eli puolivuosittain. Siitä mä en muista, tutkiiko ne muitakin juttuja samalla??

Ei ne siel salmonellatutkimuksessa syynää kun ne salmonellat, jos ei erikseen sitten pyydä muuta. Näin minä käsitin kun purkkia kiikuttelin labraan.
oisinko mää sitten turhaan madotellu noita? Mutta eikös se kuitenkin oo melkeen 99% hiiristä että niillä on suolistoloisia.
Aloin sen jälkeen tuon touhun kun

En oo koskaan tikulla p..aa tonkiessani mitään löytänyt.
Niin älkää nyt loukkaantuko, juoksen minäkin siellä kanalassa, ja vielä ilman sitä lamppua

Viimeksi muokannut mirri, 18 Helmi 2009, 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jukra, mullahan on sit ihan kananhoitoon tarvittava vehje jo valmiina, otsalamppu. Tosin en sitä viel ole päähäni laittanu, mut nythän siitäkin tulee tarpeellinen..
Viel tohon madotukseen. Onks sen jälkeen mitään varoaikaa munilla, vai voiko niitä popsii rauhassa vai saako siinä ittekkii matokuurin. Mä en oikeesti tiiä näistä mitään?
Viel tohon madotukseen. Onks sen jälkeen mitään varoaikaa munilla, vai voiko niitä popsii rauhassa vai saako siinä ittekkii matokuurin. Mä en oikeesti tiiä näistä mitään?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Flubenol Vet 50mg/g jauhe taitaa olla tällä hetkellä ainut kanoille rekisteröity matolääke eli sitä on tutkittu sen verran, että munilla ei ole mitään varoaikaa ja lihallakin vain 3rk:tta. Muita matolääkkeitä ei ole rekisteröity kanoille, joten niiden jälkeen tulisi noudattaa n. kuukauden varoaikaa. Mutta se sitten, että onko munissa oikeasti minkään verran jäämiä ja onko niistä mitään haittaa ihmiselle, se on kai vain jokaisen harkittava itse, että syökö vai ei. Myyntiin niitä ei kuitenkaan saa laittaa!
Näppärä konsti on madottaa sulkasadon aikaan, niin ei ainakaan tule jäämiä muniin, kun eivät muni
Mä madotan joka syksy ja koska tuota Flubenolia saa vain isossa pöntössä, niin olen käyttänyt Axiluria annoksella 250mg:n tabletti kymmenelle kanakilolle.
Näppärä konsti on madottaa sulkasadon aikaan, niin ei ainakaan tule jäämiä muniin, kun eivät muni

Mä madotan joka syksy ja koska tuota Flubenolia saa vain isossa pöntössä, niin olen käyttänyt Axiluria annoksella 250mg:n tabletti kymmenelle kanakilolle.