Siis minkä ihmeen takia sun kädet haisee kakalle ja kenen kakalle (tai en ehkä haluukaan tietää)
Mä lapan lannat työkaluilla ja pikkutipujen laatikon vaan kippaan tyhjäksi. Hanki Suvianne hyvä toki lantalapio
Oon kyllä oikeesti niin hienopieru että mulla on tallihommissa aina hanskat. Talvella tietty pakkokin kun muuten käsiä palelee mutta kesäisinkin tykkään käyttää sellaisia ohuita puuvillatyöhanskoja. Paitsi että kädet pysyy puhtaina niin ei tule niin herkästi naarmuja ja rakkoja ja sensemmoisia. Ainakin noitten hevosten kanssa kun riimunnaru polttaa kämmenen ihon kuusisataakiloisen tempaistessa toisesta päästä niin muistaa hyvin taas käyttää hanskoja
Pikkuvinkki työkalujen tuunaamiseen, vaikka hanskoissa olisi joku nypytys tai (keino)nahka kämmenessä niin pitoa ja työmukavuutta sittenkin oivallisesti parantaa kun kietoo haravoitten ja lapioitten ja sensemmoisten varteen sitä kangasteippiä mitä jääkiekkoilijat käärivät mailoihinsa.
No kanankakalle..
Inhoan pitää hanskoja ja kun touhuile kanalassa, niin lähes aina sotken kättä kakkaan. nytkin poimin vesiautomaatin päältä kakkoja.. Niitä ilmestyy joka paikkaan..
Mulla on se limupullo automaatti, missä on reikiä.. Ja siihenkin päälle onnistuvat kakkimaan.
Ja kun kiljukaulakin haluu syliin ja jaloissa on kakkia ja ja ja
Mietin, että pitäskö kokeilla tiskaushanskoja. Olisko niillä parempi tuntuma kuin hanskoilla.
Pitäs vaan olla reilumpi koko että ei olis niin hankala riisua..
Olenko oikeesti ainut joka sotkee kätensä kakkiin
Mäkään en osaa pitää hanskoja. Jos meen kanalaan hanskat kädessä jotain tekemään, niin jossain vaiheessa huomaan olevani paljain(likaisin)käsin
Mulla oli joskus Lidlistä ostettu sininen nestesaippua, joka haisi aika kaameelle, mutta poisti kaikki hajut... tai sitten se turrutti nenän omalla hajullaan, tiedä häntä?
No minun kyllä pitää sanoa, että tuolla kyyhkyslakoissa ja kanalassa lantahommat hoitelen kyllä hanskat käsissä.
Kanojen lantalaudat kun on niin helppo kaapia tuommoisella kulmikkaalla kaapimella kasaan, samoin ruokapöytä ja ämpäriin. Samoin tapahtuu kyyhkylakassakin. Silti sisään tultuani pesen käteni.
Kyyhkyiltä tulee päivässä tuommoinen 10 l ämpäri melkein täyteen, kanoilta puolilleen.
Ei kyllä minun käteni, ainakaan tietääkseni lannalta haise. Jos asia niin olisi, meillä kyllä tulisi palaute melko nopeasti.
Kakkaisimmissa hommissa käytän kumihanskoja. Siis vissiin just niitä tiskaushanskoja. Niitä on sellaisia, joissa on aika pehmoinen sisäpuoli, sellainen kankaisen tuntuinen. Ja L-koko on hyvä!
Mä en osaa pitää hanskoja oikeestaan missään hommassa. Tai siis käy samoin kuin Basulle, että hetken päästä olen ilman niitä. Mulla on päivittäisiä kakan keruita varten semmoinen pikkulasta ja lasten hiekkalapio---niillä saa näppärästi kikkareet ämpäriin eikä siinä sotkeennu kädet. Mutta jossain välissä keksin tietenkin sylitellä kotkoja tai puhdistella karvakoipiin tarttuneet kököt. Ensiavuksi pyyhin näpit märällä talouspaprulla ja sisälle tultuani pesen saippualla.
Minä käytän kanalassa ja yleensäkin lintutiloissa noita vinyylikäsineitä.
Ne ovat niin hyviä, että esim poikasten rengastuksetkin sujuvat niillä hyvin.
Käsineitä kun oppii käyttämään, samat käsineet voi käyttää moneen kertaan, siis eivät ole mitään kertakäyttökäsineitä.
Kun olet käyttänyt käsineitä, rullaa ne pois ja sitten kun taas tarvitset, puhalla sisään, niin se toimii.
Vaimoni kun leipoo myyntiin, käyttää samanlaisia käsineitä, ei siis samoja, ne eivät ole edes kalliita.
Viiruiltakin saa olla yhtenään ottamassa jotain varpaista. kyllä siinä kakanhajua tulee käsiin.
Lähinnä sitä mietin, kun on niin vaikee saada pois. Joka kerta pesen kahteen tai kolmeen kertaan fairylla ja silti saattaa hoksata että vielä haiskahtaa...
Viirunkakka kyllä haisee pahemmalle ja tarttuukin tiukempaan kuin kanankakka...sekä itse kakka että se haju.
Mites olis terässaippua? Senhän sanotaan poistavat pahat hajut...meillä semmoinen on, mutten ole testannut, kun lähtee mielestäni ihan halpisnestesaippualla.
Kokeileppas suvianne vaihtaa se fairy poies! Mä olen usein ilman hanskoja kanalassa kädet kyynärpäitä myären paskassa ja ihan tavis saippualla pesen, eikä nää paskalle haise!
Ai muitakin jotka ei osaa pitää hanskoja!
Töissä revin käteni aluksi joka päivä auki kun sikalan portteja aukoi ja sulki ja siinä päällä meni sellainen teräväreunainen lista johon aina käsi osui. Yritin pitää hanskoja, mutta kun totesin että en osaa tehä mitään ne kädessä, nakkasin menemään ja opettelin varomaan sormiani. Ja monta vuotta tuli käytyä siellä eikä enää haavoja ilmestynyt. Sanoin aina oppilaillekin kun kuului kiroilua, että kyllä niitä oppii varomaan kun tarpeeksi monta haavaa saa.
Sianp:n haju on muuten kans sitkeä kun se tarttuu, ei lähe millään! Ehkä viikon loman jälkeen en enää haistanut sitä käsistäni.
No, nytpä ei enää tarvi haista sikalalle eikä navetalle kun työt loppui vuoden alusta.
Eihän Fairyllä saa nykyään käsiä puhtaaksi. Vaikka sillä pesis pari kertaa ja heti perään kun pesee saippualla niin sen näkee että saippuavesi on vielä likasta. Mun mielestä fairy on huonoa, vaikka sillä astioita pesenkin.
Hyvä keino saada kaikki hajut pois iholta on sitruuna. Siis ihan oikee.