Minä luin kanaoppaasta, että ihanne ikä on 2,5kk. Eli silloin on hyöty ja lihasuhde parhaimmillaan. Siitä eteenpäin kukko syö enemmän kuin kasvaa.Kanan pitäisi olla noin vuoden-2v kun se teurastetaan.
Olen seurannut omia kotikanojani ja aika pieniä ovat siinä iässä, mutta toisaalta, eilen laitoin 6 viiriäistä marinaadiin ja pieniä ne oli nekin

.
Minulla on kasvamassa monta kukkotipua, ja aion ne kyllä laittaa ennen 3kk ikää pataan. Oli pieniä tai ei.
Ne jo tappelee keskenään ja aiheuttaa härdelliä ja minua ei huvita niitä ruokkia, kun en niitä tarvi.
Aion keittää 10l kattilassa ja ottaa liemet talteen ja perata lihat annospusseuhin pakkaseen. Sieltä on sitten helppo ottaa ja tehdä laatikkoruokia vaikka.
Tässä linkki hyvään liemiohjeeseen.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/37307/Kanaliemi
Laitan tänään resepteihin ihanan marinadiohjeen myös. Se sopii viiruille ja kanoillekkin.
Eilen teurastaessani viiruja piti teurastaa yksi vanhempikin. Ja kesällä teurastin vanhemman kukonkin. Heti on vaikeampaa. Nahka ei lähde kunnolla ja läskiä on jokapaikka täynnä. Nuorena teurastus on paljon helpompaa.