Kanalassa oli lämmintä +2 astetta, mutta mittari on kylmällä seinällä, kanakoppi on parin metrin päässä, ja jotenkin sitllä tuntui lämpimämmältä vaikkei välissä ole kuin hevosen karsinan harva liukuovi. Pohjana kopissa on n. 15 cm purua ja heinää, josta kuorin pahimmat sonnat viikoittain päältä ja lisään purua.
Kanat olivat kuitenkin mielissään, hyppivät innoissaan orrelta alas syömään kurkkua ja tomaattia jota uudenvuoden tortilla-aterioista oli kaappiin jäänyt. Lisäksi annoin niille vähän herkkusieniä, kaurahiutaleita lämpimässä vedessä, kuorittua kauraa ja keräkaalia. Automaatissa niillä on jatkuvasti saatavana puolitiivistettä ja ruokintakalkkia.
Soraa ne saavat satunnaisesti, minulla on ollut vaikeuksia löytää kaupasta kanakalkkia, joskus olen pitänyt niillä hiekoitusmursketta.
Tällä hetkellä minulla on kolme kukkoa, joista kahta odottaa kirves, kunhan osaan valita harvennuksen kohteet. Kanoja on 9 kpl, eri ikäisiä. Kanakopin (hevoskarsina) koko on n. 3 x 3 metriä, jossa 6 munintapesää ja yksi seinä orsille (3 kpl). kopissa on iso ikkuna ja valaistus on hyvä. Ulkoilumahdollisuutta ei näin talvisin ole, kesällä parvi asustaa eri rakennuksessa.
Miltä tämä kuulostaa? Itseäni arveluttaa ruokintapolitiikka ja lämpötila-asiat. Kanala lämpiää yhdellä öljytäytteisellä patterilla.