Munassa eloa.

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No. Tämähän ei tietenkään ole niin viisas, että laittais ne sille että kuoriutuis yhtäaikaa kaikki! Voi hitto ku en tuotakaan tajunnu! ](*,)
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Jamppa ei merkitystä... Minä olen kokeillut molempia ja yhtä huonot tulokset. Viirut tarvii enemmän kosteutta kuin kanat. Yksin tuli paremmat prosentit molemmilla.
Jotenki se vaan vaikuttaa. ja kun kuoriutuvat yhtäaikaa niin kauheeta katsoa kun isot kanatiput rymyää munien seassa ja viirun munat vain lennähtelevät nurkasta toiseen.. Oli sitten pakko aukoa konetta ja napsia kuoriutuneita pois.

Minunkin päätös on ei sekahaudontaa ikänä enää ..
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Joo mää taas tuota ajatellut, kun ne on eri koreissa mulla ne munat.
Suvianne

Aivan, no sellanen olis kyllä hyvä! Vaan en silti kokeile enää. Oli niin kiire alussa saaha sitä sun tätä. Nyt voi ottaa rauhallisemmin, enkä haudota mitään ennenkuin oma on kuoriutunut maaliskuussa ja olen turvallisesti kotona.
Toissa kerralla kun oma oli sininen piti sairaalassa olla 2 viikkoo!!!
Joten parmepi pitää miehen kanatyöt mahollisimman yksinkertaisina.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Oi juku! :smt005 Kiitos Suviannelle päivän piristyksestä: ..."oma kuoriutunut"...Harvempi odottava äiti taitaa käyttää moista sanontaa, mutta täällähän tuo kuulostaa ihan normaalilta :smt003

Joko jampan kananmunat piipittää?
mirri

:smt005 Kuoriutuuko Suviannella maaliskuun lopulla vai alussa?
Kannattaa kyllä jättää miesten kanatyöt vähälle sillä aikaa. Jos on yhtä paljon perehtynyt kun meillä, niin voipi olla kaaos!
Niin mulla on sellaset korkeet haudontakaapit, tai se toinen on erikseen kuoriutumista varten. Kun noita fasuja joutuu hautoon sitten ihan nonstoppina.
Suvianne

17.3 mutta jos vanhat merkit pitää paikkansa niin kaksi viikkoa vielä siitä!

Niin myytkö Mirri fasuja vai miksi nonstoppina? Miten se fasaani paistina? Kannattasko sitä ihan pataruuaksi kasvattaa.
Mietin vaan kun aina jossain brittisarjassa niitä metästävät. Eiköhän ne syökkin ne??!!
mirri

Riittää niitä myyntiinkin.
Ja paistina on hyvää, suosittelen.
On se aika syöppö, mutta meillä on ittellä kaikki vilja minkä tarvii, et silleen on vähän edukkaampi kasvattaa.
jamppa

Ei vielä taida piipittää munat. Pitäis siirtää ne kuoriutumis laatikkoon, kunhan sais aikaseks... Laiskottaa!
Viiruja tuli sitten vaan se kolme, ja niistäkin ainakin yks on heikossa hapessa...
jamppa

Munat piippaa!!
Ja ensimmäinen hybridialho on kuoriutunut!
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

mä haluan et mun hampurilaiset piippaa kans :cyclops:tahtoo hampurilaisvauvoja :smt016
jamppa

Kun en nyt yhtään tiedä mitkä munat piippaa ku noon tuol pleksin takana... Mutta toivotaan!
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

siis wotta f**k? mikä toi cyklooppi tosa välissä? mä heitän kohta seinään nää vehkeet :smt013
jamppa

Gizzmo kirjoitti:siis wotta f**k? mikä toi cyklooppi tosa välissä? mä heitän kohta seinään nää vehkeet :smt013
Älä heitä! Anna ennemmin mulle :smt002 :smt003
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

jamppa oi onnea tipusta :occasion4: Kuorituminen on kyllä aina niin jännää! Gizzmolle onnellista odotusta, koska on LA? :spam1: :smt003
Vastaa Viestiin