No eihän siinä että kasvatetaan ruuaksi, sinänsä olekaan pahaa, vaan siinä miten se toteutetaan.maunu_muori kirjoitti:Jos se kana kasvatetaan ruuaksi niin mitähän pahaa siinä on ...eikä toi 100 000 ruuaksi teurastettua oo taatusti olleet sairaita...
Ja mun ymmärtääkseni se, miten broilerit on jalostettu kasvamaan teuraskokoon mahdollisimman nopeasti, aiheuttaa niille erilaisia kasvuhäiriöitä ja vammoja ja jopa luut murtuvat suhtettoman nopeasti kasvavan lihasmassan alla. Hiljan lukaisin ohimennen jostain tutkimuksesta missä koitetaan selvittää mikseivät broilerit kasvun loppuvaiheessa liiku juuri ollenkaan. Joten kyllä mä rohkenen esittää mielipiteenäni että joka teurastettava broiler on sairas.
Mutta minäkin kasvatan kukkopoikia paisteiksi eikä siinä minusta ole mitään pahaa

En mä muutenkaan näe elämää sinänsä pyhänä, vain elämä mikä on elämisen arvoista on vaalimisen arvoista. Eläinhän ei itse kuolemaansa sure, mutta eläessään voi kitua kovastikin. Monestihan tosiaan pidetään niistä rakkaista lemmikeistä kiinni väkisinkin kun on liian kova paikka pistää pois. Yleensähän eläinten kiputiloja on todella vaikea todetakin ja tulkita, niillähän on ylipäätään rajalliset keinot ilmaista vointiaan. Myös eläinten ihmisistäpoikkeava luonne vaikuttaa, esim. koirahan on vahvasti hierarkinen laumaeläin joka pyrkii aina miellyttämään johtajaansa eli omistajaansa, sillä on hyvin vahvat estot protestoida. Ja vaikka hevonen on sen lisäksi siitä vielä hankala että saaliseläimenä sen on suorastaan hengenvaarallista näyttää kipuaan. Joten halutessaan on rakkaan lemmikkinsä kärsimyksiltä todella, todella helppo sulkea silmänsä.