Newcastlen tauti jyrää!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Mimmi
Kiitos.
Sain toisen käden tietoa, että tuo nurmolainen tautitila (jolta siis mahdollinen tartunta Wuohettarelle ja sitä kautta mulle) olisi nimimerkki sintti1975:n paikka. Korjaa heti sintti, jos olen väärässä.
Harmittaa, kun näitä yhteyksiä ei ole esim. täällä kerrottu, koska sillä tiedolla olisi taas voitu rajoittaa taudin mahdollista kulkua eteenpäin.
Eli vaikka tämä ei ole 100 %:n varma tieto, kannattaa nyt niiden, jotka ovat tältä nimimerkiltä hankkineet siitosmunia, siipikarjaa tai kyyhkyjä olla yhteydessä oman kuntansa eläinlääkäriin.
Ja jos joku voi tiedon vahvistaa tai kumota, toivon pikaisia kommentteja.
Sain toisen käden tietoa, että tuo nurmolainen tautitila (jolta siis mahdollinen tartunta Wuohettarelle ja sitä kautta mulle) olisi nimimerkki sintti1975:n paikka. Korjaa heti sintti, jos olen väärässä.
Harmittaa, kun näitä yhteyksiä ei ole esim. täällä kerrottu, koska sillä tiedolla olisi taas voitu rajoittaa taudin mahdollista kulkua eteenpäin.
Eli vaikka tämä ei ole 100 %:n varma tieto, kannattaa nyt niiden, jotka ovat tältä nimimerkiltä hankkineet siitosmunia, siipikarjaa tai kyyhkyjä olla yhteydessä oman kuntansa eläinlääkäriin.
Ja jos joku voi tiedon vahvistaa tai kumota, toivon pikaisia kommentteja.
-
dumblonde
Hoh, läänineläinlääkäri soitteli äsken minullekin. Nimittäin Wuohetar toi minulle juuri tänään muutaman kanan ja siitosmunia. Ja vasta pari tuntia myöhemmin hänelle tuli tieto tästä tapauksesta
Noh, saattaa olla että paikallinen eläinlääkäri ottaa tännekin yhteyttä ensi viikolla. Ja minä kun luulin että kanojen pitäminen on helppoa ja vaivatonta 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Pieni lohdutusyritys tähän kammotusketjuun: Newcastlen itämisaika on lyhyt: 2-15 vrk:tta (yleensä n. 5-6 vrk:tta).Mimmi kirjoitti: Wuohettaren kontakti tautitilaan on jo huhtikuulta, joten luulisi, että tauti jo näkyisi parvessa, jos tartunta olisi tullut kaupan päälle.
Aina tulee olemaan semmoisia eläintenmyyjiä, jotka eivät toimi vastuullisesti.
-
joonas
k
mää hommasin ennemmin sintiltä siitosmunia joista on tullut jo tipuja.
mutta tänään sain tietoon siitä taudista kun eläinlääkäri soitti. käyvät ensiviikon alussa
katsomassa minun kanoja ja tipuja onko niisä mitään.
mutta ei niilä mitään oireta ole.
toivotaan et ei ole Newcastlenin tautia.
mutta tänään sain tietoon siitä taudista kun eläinlääkäri soitti. käyvät ensiviikon alussa
katsomassa minun kanoja ja tipuja onko niisä mitään.
mutta ei niilä mitään oireta ole.
toivotaan et ei ole Newcastlenin tautia.
-
Mimmi
Ja korjaus perään: ell kävi Wuohettarellekin vain antamassa ohjeet rajoituksista siipikarjalle, kunnes näytteenotto tulee. Jos ei ihmeitä tapahdu, menee viikonlopun yli.Mimmi kirjoitti:Wuohetar on tien päällä ja pyysi kertomaan, että hänen tilansa on tuo mun mainitsema tautitilan kontaktitila. Hän sai tiedon tänään reissun päällä ja ajaa sydän sykkyrällä äkkiä takaisin kotiin. Läänineläinlääkäri on tulossa vielä tänään ottamaan siellä verikokeet.
-
Ushva
Ei oikeen uni tuu ku tätä miettiny. Oon siis kanoineni vaan kontaktin kontaktin kontakti ja silti on kyllä pelko persiissä että miten tässä käy
Tulee ihan tippa linssiin ku ajattelee pahinta vaihtoehtoa.
Paljon jaksamista nyt Mimmille ja muillekin tämän asian osalta! On se hyvä että nuo kanat ei tiedä tästä mitään.
Tulee ihan tippa linssiin ku ajattelee pahinta vaihtoehtoa.
Paljon jaksamista nyt Mimmille ja muillekin tämän asian osalta! On se hyvä että nuo kanat ei tiedä tästä mitään.
-
Mimmi
-
Ushva
-
Pigeon
tauti
Tiedän tunteen, kun testituloksia pitää odottaa.
, koittakaa jaksella, kyllä tästä vielä noustaan 
Syksyllä Evira järjestää uuden kokouksen asian tiimoilta. Olis hyvä jos munanettiläisiäkin joita asia koskee tulisi paikalle.
Syksyllä Evira järjestää uuden kokouksen asian tiimoilta. Olis hyvä jos munanettiläisiäkin joita asia koskee tulisi paikalle.
Viimeksi muokannut Pigeon, 05 Heinä 2008, 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Pootsi