Silkkien haudontainto
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Silkkien haudontainto
Onko mitään hyviä tapoja jotenkin rajoittaa silkkien haudontaintoa?
Yksi araucanani käyttäytyy kuten silkki, joten ehkä se on arausilkki, kun se haluaisi TAAS hautoa...
Tai olisiko innokkaita ottajia tipuille jo etukäteen?
pikku parvi kanasia
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Silkkien haudontainto
Nooh, silkin elämäntehtävähän on olla elävä hautomakone
Helpommalla pääset, kun etsit tosiaan tipuille uudet kodit
Ja jos haluut haudottaa esim. viiriäisiä, kalkkuja ja löydät niiden munia, niin himohautojasilkki (tai silkkirist.) hautoo nekin, kunhan vaan suhteuttaa munamäärän hautojan kokoon.
Olisihan se muille melkoinen ylläri, kun kanalasta alkaisi tulla kalkkunoita ja viiriäisiäkin...HiltaHelikopteri kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 19:57 Nooh, silkin elämäntehtävähän on olla elävä hautomakoneHelpommalla pääset, kun etsit tosiaan tipuille uudet kodit
Ja jos haluut haudottaa esim. viiriäisiä, kalkkuja ja löydät niiden munia, niin himohautojasilkki (tai silkkirist.) hautoo nekin, kunhan vaan suhteuttaa munamäärän hautojan kokoon.
pikku parvi kanasia
Minulla ollut muutamia silkkejä ja todellakin jatkuvaa haudontaa eli niinkuin Hilta sanoo: elämäntehtävä on olla haudontakoneHiltaHelikopteri kirjoitti: ↑02 Joulu 2024, 19:57 Nooh, silkin elämäntehtävähän on olla elävä hautomakone
Kun aloittaa haudonnan ei meinaa lopettaa vaikka tipuja tulee
Silkki on hyvä emo hoitaa todella hyvin tipunsa, mutta alkaa aika äkkiä sitten uudestaan hautomaan, sekä voi hautoa tyhjää pesää hamaan asti eli meillä sitten oli pakko laittaa munia alle.
Alma on tällä hetkellä ainoa silkki ja nyt tämän syksyn saanut olla rauhassa ettei tarvitse nostella eestaas pesästä pois eli oli sulkasato ja alkoi munimaan viime viikolla. Saa nähdä koskaa hautomavietti taas alkaa?
Itse en ole löytänyt keinoa millä lopettaisi kokeiltu on vaikka mitä?
Ihania persoonia nämä ovat ja ihmisläheisiä.
Meillä Alma pitää nostaa aina rappusilta tasanteelle mistä menee pesään nukkumaan ei osaa olla orrella ( ei ketään silkki mikä minulla on ollut)
enkä ole koskaan nähnyt silkkiä orsilla?
Siinäpä miettimistä Tuutikilla
mummo ja kanaset 
Haluaisitkos, Mimmu, Almalle kivan kaverin?mimmu kirjoitti: ↑16 Joulu 2024, 19:27 Alma on tällä hetkellä ainoa silkki ja nyt tämän syksyn saanut olla rauhassa ettei tarvitse nostella eestaas pesästä pois eli oli sulkasato ja alkoi munimaan viime viikolla. Saa nähdä koskaa hautomavietti taas alkaa?
Itse en ole löytänyt keinoa millä lopettaisi kokeiltu on vaikka mitä?
Ihania persoonia nämä ovat ja ihmisläheisiä.
Meillä Alma pitää nostaa aina rappusilta tasanteelle mistä menee pesään nukkumaan ei osaa olla orrella ( ei ketään silkki mikä minulla on ollut)
enkä ole koskaan nähnyt silkkiä orsilla?
Emonsa on yli-ihana töyhtöpää, jota luulin aiemmin jopa kukkopojaksi. Vielä jos näitä silkkejä paljastuu parvesta lisää...
pikku parvi kanasia
Hei Tuutikki
Ihania ovat
Minulla on jo yksi sekalainen Alman lisäksi joka sai hautomavietin kesällä ja oli jo hänen kanssaan ongelmia kun ei lopettanut hautomista.
Upeita persoonia, MUTTA tuo hautomisvietti niin kova
mummo ja kanaset 
Päivitystä, että ei tullut nyt kuitenkaan joulutipuja. Molemmat munat olivat jääneet kesken, minkä kanaemo tuntui jotenkin tietävän.
Luultavasti haudonta meni sekaisin joko liian liukkaan muovipesän pohjasta tai sitten toisen kanan tonkimisen takia. Oli ajanut emon pois ja mullistanut pesän, vaikkakin munat olivat ehjiä. No, ensi kerralla olen viisaampi ja rauhoitan / verkotan pesän heti.
Onneksi nyt päivä pitenee.... kukonaskel kerrallaan.
Luultavasti haudonta meni sekaisin joko liian liukkaan muovipesän pohjasta tai sitten toisen kanan tonkimisen takia. Oli ajanut emon pois ja mullistanut pesän, vaikkakin munat olivat ehjiä. No, ensi kerralla olen viisaampi ja rauhoitan / verkotan pesän heti.
Onneksi nyt päivä pitenee.... kukonaskel kerrallaan.
pikku parvi kanasia