Taimiturinat 2023

munivaisiin kuulumattomat jutut tänne

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Aleksandra
hanhi

Taimiturinat 2023

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Siemeniä tilattu tälle kasvukaudelle, tulivatkin jo. Sopiva lajitelma kaikkea tavallista. Kohtapuoliin pitäis kylvää ekat chilit kasvamaan. En löytänyt ’Hot Lemonin’ siemeniä, josta on tullut meillä lempparichili. Sitä on onneksi vielä paljon pakkasessa. Löysin kuitenkin ’Hungarian Hot Waxia’. joka on mukavan makuinen. Sen lisäksi tuli ostettua ’Habanero Chocolate’ siemeniä, chilin tulisuus 450.000 scovillea. :shock: Kokeillaan nyt sitäkin, vaikka vähän kyllä tuo jo hirvittää.
kaisumaria
araucana

Re: Taimiturinat 2023

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Mulla on jo parit chilit kasvamassa, meillä minä olen ainoa käyttäjä ja kuivattujakin on vaikka kuinka
jemmassa. Enimmäkseen mä teen sitten näin alkuvuodesta oikein tulista paholaisen hilloa, jota on kiva
jakaa chiliystävillekin. Just viikko sitten meni viimeiset tomaatit ja pakkasesta pari paprikaakin chilien
kanssa hilloksi. Käytin hillo-hyytelösokeria ekaa kertaa, sauvavatkaimella soseutin ja tuli oikein mukavan
makuista hyytelöä.

Tomaatinsiemeniä on vaikka kuinka omasta takaa, mutta piti taas tehdä tilaus Meraki seeds:ille parista
uutuudesta. Kohta alan ensimmäisiä tomskuja kylvämään jos sais kerrankin ajoissa satoa.
Niin ja ananaskirsikka pitää laittaa tulemaan, pesusienikurkku (joka vuosi epäonnistun siinä) olis hyvä
laittaa ajoissa jos vain löydän siemeniä omista varastoista, en tilaa uusia.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Aleksandra
hanhi

Re: Taimiturinat 2023

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Viime yönä heräsin, kun satoi vettä. Mikä ihana ääni! Meillä ei ole vielä tässä kuussa satanutkaan. Sade tuli sopivaan kohtaan. Sunnuntaina istutettiin osa perunoista, kylvettiin porkkanaa ja tilliä. Eilen jatkettiin mm. mangoldilla ja persiljalla. Tästä se taas lähtee! Kevät etenee ja kesä tulee. :sunny:
Vastaa Viestiin