Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tirpat
muna
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Marras 2019, 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

Viesti Kirjoittaja Tirpat »

Tulipa tässä mietittyä, että kuinkahan montaa herkkua tai ruokaa olen kanoille antanut, mutta ei ole kelvannut kenellekään? :smt017 Huomasin että kurkku, salaatti, kurpitsansiemenet ja puurojen jämät eivät olleet maistuneet :smt009 . Joten haluaisin kuulla ovatko teidän kanat yhtä nirsoja kuin minun? :smt005
anulogren
muna
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Syys 2019, 20:06
Paikkakunta: Pihtipudas

Re: Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

Viesti Kirjoittaja anulogren »

Ei meilläkään juuri puuro mene. Kesällä ei myöskään salaatti kun tarhasta/pihalta syövät tuoretta muutoin. Nyt talvella alkanut myös salaatti pienesti maistua, ei edelleenkään herkkua. Perunat jää monesti myös nokkimatta.
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Meidän kanat ei syö banaania, vaikka olen täältä lukenut, että se on jossain oikein herkkua. Minun täytyy murskata banaanit pieneksi kastellun leivän tai lesepuuron sekaan pienemmissä erissä, sitten syövät mutta pitkin hampain. Kuoret heitän tuonne lintulaudan juurewen jossa peurat käyvät öisin tarkastelemassa onko jotain heille maahan jäänyttä tai pudonnutta. Yrittävät puskea tolppaa, jotta sieltä putoisi herkkuja lisää.
Avatar
Kameleontti
muna
Viestit: 20
Liittynyt: 17 Kesä 2022, 21:44

Re: Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Kanoilleni ei ole maistunut porkkanat tai violetin kaalin kanta, jossa oli vielä kaaliakin. Punajuuretkin söivät vasta useamman päivän tarhaan laittamisen jälkeen. Kala ei maistu suurissa määrin tai jos muita herkkuja tarjolla. Sekä kurkun kantoja ei syö kukaan. Salaatti menee, jos pitää siitä kiinni. Huonoimmassa asemassa kanojen arvoasteikossa oleva kana syö kalaa ja salaattia hyvin, mutta porkkanat, kaali ja kurkku eivät maistu hänellekään.
Kesäkanaloitsija
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Kaikki kelpaa, ennemmin tai myöhemmin. Banaani ainoastaan murskattuna muiden ruokien joukossa.
Kalkkunat rakastaa korianteria, jota me ihmiset emme syö, se geenivirhe mikä lie. Kanat ei myöskään
korianteria rakasta. Olen sitä joskus kasvattanutkin siedätysmielessä, ei auta. Hävikkilaatikoista
joskus löytyy.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Kanatytsy
muna
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Maalis 2023, 10:50

Re: Mitkä ruuat ei teidän kanoille maistu?

Viesti Kirjoittaja Kanatytsy »

Meidän kanoillemme maistuu puurot ja muut mutta banaani ja salaatit eivät oikein maistu, paitsi omalta pihalta kerätyt herkut :smt023
Vastaa Viestiin