Kesäkanaloita myyntiin!?

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

awokoch

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja awokoch »

Moi
Kai minunkin on tultava ulos kaap...kanalasta.
Merimies vielä.
Kukolla ja kahdella kanalla aloitin kaksi vuotta sitten. :smt023
kanamummo

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Työmaaetuna sain eurolavan päälle rakennetun metrin korkusen vanerilaatikon. Niitä varmaan sais edukkaasti tai ilmaseks kun osais kysyä oikeista paikoista. Meinaan on pohja ja seinät jo valmiina ;)
Joopas

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Joopas »

Kanamummolle kiitos vinkistä, noita eurolava+vanerilaatikko yhdistelmiä varmasti pystyis hyödyntään kesäkanaloiden teossa.. noilla raksatyömailla syntyy muutenkin kauheasti erillaista rakennusjätettä, panelin pätkiä, lankun pätkiä, vanerin kappaleita, peltiä yms. joita vois hyvin käyttää näiden kanaloiden tekoon. Päivittäin kun eri raksoilla työni puolesta kuljen niin aina katon rakennusjätekasoja " sillä silmällä" että mitä kaikkee noistakin "jätteistä" voisi tehä, mut en oo vielä kehdannu alkaa niitä kotiin roudaamaan.. :oops:
Nyt on muuten mulla uus kesäkanalamalli työn alla, myyntiin tämä ei tule vaan omaan käyttöön.. kun niinhän siinä sitten kävi että tipukuumeen valtasi ja värkkäsin haudontakoneen ja pikku tirppojen pitäis kuoriutua tulevana viionloppuna :smt041 ja pitäähän näille tipuille olla uusi kanala kesäksi valmiina kunhan ovat tarpeeksi isoja sinne muuttamaan.. Täytyy laittaa siitä tänne kuvia kunhan valmistuu niin voinhan niitä sit tilauksesta värkätä muillekkin:smt035
Nuki

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kehtaa vaan kysellä, musta tuntuu että monet vois olla kiitollisia päästessään "rojuista" eroon. Mä ootan saavani kohta kasan ikkunoita (ja mahdollisesti parvekkeiden ovia) yhdeltä julkisivutyömaalta :smt003 Olin työni puolesta availemassa ovia kun projektinjohtaja kävi etukäteen tutustumassa työmaahan ja tuli siinä juttua tulevasta rempasta. Kysyin, että saisiko niitä vanhoja ikkunoita ostaa, ja kaveri sanoi että vie ihan ilmatteeksi, roskiin ne menee muuten. Niistä tulee kiva kasvihuone.
tervaatio

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja tervaatio »

Vanhat leikkimökit on hyviä kanalan alkuja, minun pikkusiskojen vanhasta tehdään viirula...
Ei muuta ku filmivaneria (en tiiä miten kirtjotetaan :smt003 ) seinille ja lattiaan ja "pesät" sinne, nii ja renkaat alle ni vois kuskata ympäri pihaa kesällä ja talveks voi työntää kana karavaanarit vaikka latoon suojaan!! :smt003
maatiainen

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja maatiainen »

Ainoa kanala joka on myynnissä Suomessa maksaa maltaita, hirnu.fi, taisi olla 3800 euroa citykesäkanala ja se tulee elementteinä itse maalaten. Miten nainen osaa pystyttää itse, en ainakaan minä

Itsellä oli puusepän tekemä kanala pihalla (ilman asukkeja) mutta myin sen pois koska se oli mielestäni epäkäytännöllinen.

Tuollaiselle olisi ehdottomasti tilausta. On taas sokkeli tyhjänä 4 x 4 m, raudoitettu betonisokkeli jonne on vedetty myös betonin kautta sähköt. Etsin siihen uutta rakennusta, tosiaan kun kesäkuun alussa kanat saavat sitten laiduntaa pihalla vapaasti (2 m aita ympäri tonttia)
kukonkulma

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja kukonkulma »

KIITOS/tuli väärä juttu!
Viimeksi muokannut kukonkulma, 26 Maalis 2015, 08:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Annir85

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja Annir85 »

Noi on kyllä järkyttävän pieniä kooltaan... En laittais kun korkeintaan yhden emokanan parin ekan viikon ajaksi tipujen kanssa tuonne. Tai pari minikokoista koristekanaa...
samapi

Re: Kesäkanaloita myyntiin!?

Viesti Kirjoittaja samapi »

Onhan tuo aivan käyttö idea :smt023 Kesällä kun kaikki tahtoo hautoa, sais näppärästi pykättyä väliaikais koteja evakkolaisille. En anna enää hautoa yhteistilassa ko ei siitä mittään ole tullu aikasemminkaan.
Vastaa Viestiin