Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suvianne

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Meillä se on ulkoistettu eri kuntaan.. Oli ihan salapoliisityötä ettiä oikee ihminen...

Eipä ole tullu kysyttä kertaakaan onko ostajalla rekisterinumeroo...
Onkohan se ihan laissa määrätty velvollisuus vai jokaisen oma asia ilmottaa ne kanansa??
Oli miten oli, en kyllä kysele...
esa

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja esa »

No niiin nyt elukat on minun nimissä kun täytin 15 vuotta. :smt003
Karttulassa Savikoskella sijaitsee ny Heimosen lintutarha :smt005
Yks kyssäri mikä noista numeroista on minun kanalani tunnus ?
Pitopaikkatunnuksen löysin ja merkintä tunnuksen ?? :smt017 :smt001
koivunlehti

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja koivunlehti »

?.............
Viimeksi muokannut koivunlehti, 25 Marras 2016, 19:30. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
koivunlehti

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja koivunlehti »

?...........
Viimeksi muokannut koivunlehti, 25 Marras 2016, 19:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kaakatin

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Kyllä sulla lattiakanala on, ei häkki.
Tuotantotapaan laita lemmikkikanoja. En ainakaan itse laittanut mitään tuotantotapaa, vaikka tipuja ja munia vähän tuleekin, ei tuotannosta voi puhua.
srd

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja srd »

Itse laitoin tuotantomuodoksi: Seura-ja harrastuseläimet.

Maaseutuviranomaiset löytyy ihan googlella kun laittaa kaupungin/kunnan nimen ja maaseutuhallinto hakusanaksi. Lappuja ei tarvitse lähettää henkilölle nimellä, pelkkä viraston nimi ja osoite riittää :)
Iita

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iita »

AidaD kirjoitti:Se on hassua, että noissa lapuissa ja muissa käsketään toimittamaan paperit maaseutuelinkeinoviranomaiselle. Joko mä olen tyhmä tai sokea, mutta Hämeenlinnasta ei löydy kyseisellä nimikkeellä minkäännäköistä yhteystietoa , ei edes maaseutuasiamiestä. Maaseutupalveluyksiköt on ja sinne mä soitinkin. :D No, mulle ihan sama, mutta menen nämä ihan paikanpäälle viemään, koska voidaan sitten katsoa kaikki laput läpi niinkun ne oikeesti kuuluu laittaa. Tälläkin tilalla on ollu erinäisiä elukoita aikoinaan, joten voi olla, että tällä paikalla jo tilanimet ja muut on olemassa. Soittelin sinne toimistoon, niin vastasi ihan ystävällisesti. Sitten kun kerroin asiani, ni äänensävy vaihtui perin kyllästyneeksi. :D :D
Varmaan löytyy tilanimet vanhalle tilalle.Täälläkin oli ennen vanhaan lehmiä,härkiä,kanoja,lampaita ym,mutta ne ei ole tietokonerekisterissä (ennen oli vain paperiversiona ja varmaankin vain kansioista löytyy)Siksi kannattaa ilmoittaa tai kysäistä.. :smt045
AidaD

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja AidaD »

^En mä kysellyt mitään. Täytin vaan oman nimen niihin lappuihin, allekirjoitukset ja päivämäärät. Löin laput pöytään ja sanoin etten osaa täyttää enempää. Pari ruksia se laitteli, kun kysyi, että nää on siis tässä osoitteessa pihapiirissä olevassa rakennuksessa. Sitten sanoi, että hyvä kiitos näkemiin. Et ei ole aavistustakaan vieläkään miten ne olis pitänyt täyttää. :D :D
minkuliini

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Ymmärrän Joo rekisteröinnin tartuntatautien takia.... Mutta esim. virkut luetaan siipikarjaksi (vaikka moni pitää lemmikkinään) joten pitää paprut laittaa menemään. Tässähän tulee vastaan Se, että joissan kunnissa siipikarjan pito kaupunkialueella on luvanvaraista! Se meinaa sen, että pitäs kutsua paikalle terveystarkastaja ja täällä Se ainaskin maksaa 200€!!! Eli on aika nauretavaa että muutaman terrassa elävän lemmikki viiriäisen takia pitäs joku tarkastaja kutsua paikalle 5minuutiksi luettelemaan liibalaabaa, ja tästä pitäs Se 200€ maksaakin vielä!!! Pöh sanon minä... Pitänee muuttaa maalle keskelle pystymetsää :smt019
Han

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Han »

Nyt on Kaarinassa todettu Newcastlea kahdella kyyhkyslakalla. Eläinlääkäri kävi tänään ottamassa meilläkin testit. Kyselin, että onko paljon harrastajia tällä alueella. Rekanneita 20-25 (tuo luku omaan korvaan tuntuu tosi pieneltä kun kyseessä koko Kaarinanan kunta + Parainen). Itse laskin äkkiseltään 13 eri harrastajaa mitä tällä alueella tiedän ja se on varmasti vain murto-osa.
Näissä tilanteissa kyllä hiukan harmittaa ne ihmiset jotka eivät ole viitsineet lintuharrastustaan rekisteröidä.
Nyt saa olla sydän syrjällään viikon verran vaikka kaikki linnut ulkoisesti terveiltä näyttääkin :smt009
Iita

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Iita »

Han kirjoitti:Nyt on Kaarinassa todettu Newcastlea kahdella kyyhkyslakalla. Eläinlääkäri kävi tänään ottamassa meilläkin testit. Kyselin, että onko paljon harrastajia tällä alueella. Rekanneita 20-25 (tuo luku omaan korvaan tuntuu tosi pieneltä kun kyseessä koko Kaarinanan kunta + Parainen). Itse laskin äkkiseltään 13 eri harrastajaa mitä tällä alueella tiedän ja se on varmasti vain murto-osa.
Näissä tilanteissa kyllä hiukan harmittaa ne ihmiset jotka eivät ole viitsineet lintuharrastustaan rekisteröidä.
Nyt saa olla sydän syrjällään viikon verran vaikka kaikki linnut ulkoisesti terveiltä näyttääkin :smt009
Voi hitto! :smt009
Kaikin puolin... voimia sinulle.Ja kipin kapin kopin kaikki rekisteröimättömät lintujen pitäjät maataloustoimiston tiskille . Ei se rangaistus ole vaan vastuu..
tehave

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja tehave »

Kävin myös maaseutu asiamiehen luona, ja ensin hän tarkisti mapista mitä lomakkeita vaaditaan,
sitten valitti kun eviran sivuilta on hankala löytää mitään ja kun sitten yritin kysellä ohjeita
niin hän käski vain lukea kummankin paperinipun viimeisiltä sivuilta ohjeita ja
kertoi että on entistä harvemmin paikalla, että siinä tuli sellainen
olo että olisi kai pitänyt pyytää anteeksi kun vaivasi työaikana.
näin siis kanta-hämeessä, jääköön paikkakunta jossa toimisto on sanomatta..

mutta asiaan, kaksi kohtaa on epäselvää:
Siipikarjan pitäjäksi rekisteröitymis papereissa täytyisi valita kanojen kohdalle:
kanat (munintakanala), kanat (broileri) tai muut linnut...

voinko laittaa "muut linnut", kun kyseessä on harraste kanat jotka ehkä joskus munii, ellei kaikki satu olla kukkoja kasvettuaan?

Toisessa paperinipussa (paikan rekisteröinti):
pitopaikan nimi? jokin itsekeksitty nimi vai katuosoite?
Suvianne

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

mulla on alhoja ja silti valittin munivat kanat. Mun mielestä muut linnut on esim. myskiankka
Eme

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Eme »

Minulla ilmajokiset meni myös munintakanoihin. Pitopaikan nimeksi eviran papereihin laitoin Puukarin, mikä on tontillamme olevan vanhan talon nimi. Varmaan siihen voit valita, laitatko osoitteen vai keksitkö nimen.
tehave

Re: Siipikarjan, kyyhkyjen ja riikinkukkojen rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja tehave »

thanks, laitoin keksityn, kun mitään talon nimeä ei ainakaan heti löytynyt eikä muuta sopivaa, näytti kelvanneen.
ja kanoiksi munivat, mutta tuotantomuotoon sitten "harrastus" toiseen lappuun.

evirastakaan ei saanut langan päähän ketään joka olisi tiennyt mitä pitopaikan nimi noissa papereissa tarkoittaa,
lomakkeen suunnittelijalta pyysivät kysymään mutta häntä en saanut kiinni.

sellaisen vinkin antoivat sitten että jättää epäselvät kohdat tyhjiksi, että kyllä sieltä sitten soitetaan jos tarvitaan..
:smt023
Vastaa Viestiin