Öttiäisiä kanalassa! (KUVIA!!)

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

albatrossi

Re: Öttiäisiä kanalassa! (KUVIA!!)

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

Juu, kanat osasi muuttaa ihan omatoimisesti ulos ötöjä karkuun. :smt023
Taistelu jatkuu kera Berner Baitionin! :smt067
Onneksi ei kanoissa ja kukossa näkynyt ötökän ötökkää kun tutkin.. taidan silti hankkia varalta jonkun tökötin niillekki ja samalla myös sisälois häätö. :blob6:
albatrossi

Luin netistä että eivät kestä 45 ateen lämpötilaa kuin 2h, joten laitoin öttiäiset ''saunomaan''. Laitoin kanalaan kaasulla toimivan letun paisto kierukan ja nyt se on pössytellyt kanalassa 2h ja lämmöt on ollu 60 astetta. seinien vieressä on kasoittain nyt kuolleita punkkeja! :smt118 Eivät juhli kauaa minun kanalassa!! :smt005
sitten vielä laitan sen muurahaismyrkky liuoksen ja huomenna kalkitus, niin AVOT! :smt023
Piparkakkutalon Akka

Viesti Kirjoittaja Piparkakkutalon Akka »

http://www.dgt-volmatic.fi/index.html?n ... n+torjunta
Mä tilasin tuolta juuri satsin harsosääskipetopunkkeja syömään lintupunkin munia ja alkuja pois. Saa nähdä kuinka tehoaa, mutta muniksen Facebooksivuilla oli näitä ötököitä kehuttu. Niitä vaan sirotellaan pitkin kanalaa ja toivotaan parasta. :D Pitää uusia homma joskus 4 viikon päästä. 10 000 kpl punkkeja oli 9,60e ja kotiovelle toimitus 10,20e eli vajaa 20e koko setti ja ei sisällä myrkkyjä. ;)
satusatu

Viesti Kirjoittaja satusatu »

uuh! Voit soittaa mulle. 0400476276 Satu Ollaan tiattu petopunkkeja ja kanapunkkiongelma on nyt kohtalaisen hallinnassa.
satusatu

Viesti Kirjoittaja satusatu »

Ja siis muillekkin, tilauspaikka on Biotus ja 25000 petopunkkia maksaa postikuluineen 28e ja 10000 petopunkkia 25e, Eli ilman muuta tuo 25000kpl ja tarpeeksi usein. Sitten ei voi myrkyttää eikä kanalaa saunaksi lämmittää enää, koska petopunkit kuolevat myös. Mutta nyt useamman viikon petopunkeilla mentynä, niin on helpompaa elämä kuin päivittäin 60-70 asteeseen lämmitys / myrkytys.
albatrossi

Kiitos, mut sain punkkiongelman hoidettua tuolla tinttulin ohjeella, niin enää ei ole tarvetta petopunkeille! :smt001
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Tämä on ollut aiemminkin linkitettynä täällä, mutta kannattaa lukea
http://www.smts.fi/jul2010/poste2010/153.pdf

Biologinen torjunta on mainio keino varsinkin ennaltaehkäisevään torjuntaan. Jos punkkimäärä on kuitenkin kuvissa olevan kaltainen, biologisella petopunkki-menetelmällä ei saada toivottua tulosta riittävän nopeasti.
miia.laitinen

Viesti Kirjoittaja miia.laitinen »

Onneksi löysit tehokkaat keinot! Aikas järkyn näkösiä öttiäisiä, hyi yök :smt087 iski vaan silmään kun kirjoitit että aijot kalkita paikat. Tyhmä kysymys. miten sen teet? mistä saat tarvikkeet ja millä menetelmällä hoidat homman navetassa? netistä olen yrittänyt tietoa löytää, mutta huonosti on saatavilla. Tsemppiä öttiäistaistoon! :smt023
albatrossi

Ostan säkillisen rakennuskalkkia esim. rautakaupasta ja sekoitan kalkkijauhoa sopivan verran veteen, että siitä tulee sopiva velli. ei nyt tarvi olla mitään hirveän paksua, mut ei mitää liruakaan. Jos haluaa niin sekaan voi laittaa jonkinverran suolaa, niin tulee kiiltoa. Anna vellin olla yön yli ja vasta seuraavana päivänä käyt sillä seinät läpi. Itse olen käyttänyt ''siveltimenä'' liisteriharjaa, mutta myös kalkkaukseen myydään kalkkausharjoja. Yksinkertaista ja HALPAA! :smt001
miia.laitinen

Viesti Kirjoittaja miia.laitinen »

Et siis laita mitään muuta sekaan kuin vettä? Ja se liisteri sitten pysyy siellä seinissä? kauan kuivumisessa kestää suurin piirtein? Kiitos! Pakkohan sitä on kokeilla jos noin yksinkertaista ja halapaa kerran on :smt045 Ootko selvinnyt jo öttiäisistä?
albatrossi

En laita muuta kuin vettä. Kyllähän se ajanmyötä kuluu hieman pois mut kannattee uusia noin kerran vuodessa, kun ei niin kova homma kyllä ole. mulla on kuivunut sillain että oon sutinut joskus 12 aikaan päivällä seiniin, niin kanat olen päästänyt sisään joskus kuuden aikaan, saattaa olla vielä silloin paikoin kosteaa, mutta aika nopeaa kuitenkin kuivuu. :smt023
Öttiäisistä pääsin tosiaan eroon ja kanat pääsee puhtaaseen kanalaan varmaan huomenna tai ylihuomenna! :smt038
Eme

Viesti Kirjoittaja Eme »

Kysyisin tuosta kalkkimaalauksesta minäkin vähän, osaatko verrata vellin paksuutta tavalliseen ulkomaaliin tms? Luin jostain kirjasta, että sopiva seos olisi lähinnä maitoa, mikä kuulostaa omaan korvaani kovin juoksevalta. Olisiko semmoinen kiisselin paksuinen sopivaa vai vielä vähän paksumpikin jopa?
Aleksandra
kalkkuna

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Kyllä sen kalkkimaalin aika litkua kuulukin olla. Minä sanoisin, että maidon ja piimän välimuotoa jos maitotuotteisiin verrataan. Selvästi litkumpaa kuin tavallinen ulkomaali. Meillä kalkitaan säännöllisesti kanala. Se on hyvä tapa desinfioida ja kaunistaa! :smt023 Tuolta rakentelu- ja remontointiosiosta löytyy muistaakseni tästä aiheesta keskusteluja.

Albatrossi, hyvällä asenteella sait hoidettua kanapunkkiongelman! Hieno juttu! Siinä sai öttiäiset kyytiä! :smt038
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vinkkinä, että jos kalkkimaalin sekaan laittaa pari desiä tapettiliisterijauhetta, niin se on noin sata ellei tuhat kertaa helpompi maalata paikalleen :)
albatrossi

Aleksandra; todellaki!
Suvianne; kiitti vinkistä, täytyypi kokeilla kun vanhaa liisterijauhetta jemmassa!
Vastaa Viestiin