Miten kesyiks koneesta tullet tiput voi saada

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Nuki

Re: Miten kesyiks koneesta tullet tiput voi saada

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Just tänä aamuna mietin miten ihana on kesy lintu, kun otin Kyllikki-butin syliin ja se kävi siihen nukkumaan :smt049 Kylli on vaan niin leveä, ettei se uskalla olla sylissä ellen mä istu maassa jalat suorina, niin ettei rouva valu niin sanotusti yli laidan :smt003
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Nuki kirjoitti:Just tänä aamuna mietin miten ihana on kesy lintu, kun otin Kyllikki-butin syliin ja se kävi siihen nukkumaan :smt049 Kylli on vaan niin leveä, ettei se uskalla olla sylissä ellen mä istu maassa jalat suorina, niin ettei rouva valu niin sanotusti yli laidan :smt003
Kyllä sulaa sydän kun vain lukeekin noita Kyllikki-juttuja :smt050 Sun linnuista kyllä huomaa, että vietät niiden kanssa paljon aikaa ja pidät niistä - tai no, kukas nyt ei linnuistaan pitäisi :D Kunpa itselläkin olisi tuollaisia kanakavereita, mutta ei auta muu kuin ryhtyä tuumasta toimeen ja alkaa kesytellä entisestään :smt023
kanapaavo

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

toi kyllikki kana kuulostaa aika samallaiselta kun meijän elsa,muuten mitä rotua on kyllikki ,elsa on maatias kana kun hAN TIETÄISIN MINKÄ KANTAA ELSA ON :smt006
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Kyllikki on kalkkuna, butti, eli "joulukalkkuna" -rotuinen. Se on todellakin Suuri Persoona ja hurmannut lähes kaikki tapaamansa ihmiset. Kyllikki vietti nuoruutensa ilman kalkkuseuraa ja lienee siksi tavallista kiintyneempi ihmisiin. Se hankittiin joulukalkuksi, mutta vietettyään kesän pihalla puuhastellen ja omistajiaan koiramaisesti seuraillen, välttikin patatuomion ja päätyi myyntiin kalkkuseuran toivossa. Mä hankin sen vähän hetken mielijohteesta, tiesin, että butit on kesyjä, mutta en tajunnut niiden vaivoja (liikalihavuus, vaikea liikkuminen jne.).
Välillä sydäntä särkee katsoa sen etukenoa lyllertämistä, mutta se on niin rakastettava tapaus että saa elellä täällä niin kauan kuin pärjää eikä jalat tai pumppu petä.
kanapaavo

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

hieno tarina kyllikistä se on varmaan hienoin kalkuna josta olen kuullut ikinä :smt006
Vastaa Viestiin