Tähkäpäältä aiemmin ostetut munat ja kanat

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

petra81

Re: Tähkäpäältä aiemmin ostetut munat ja kanat

Viesti Kirjoittaja petra81 »

Ja eilen posti toi eviran testitulokset ja saatiin puhtaat paperit!! :smt040 Mä oon niin onnellinen! :smt041
epi

Viesti Kirjoittaja epi »

hieno homma! Onnea! hoidit kyllä oman hommasi tosi hienosti, ja oli kiva kun siitä muille kerroit. :smt041
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Onneksi olkoon :smt041 :smt023 Vähän hyvä homma että kaikki meni hyvin kuitenkin :smt006
pikkutipu

Viesti Kirjoittaja pikkutipu »

Hatun nosto täältäkin, ihailtavan suoraselkäistä toimintaa! Onneksi kaikki kääntyi hyvin.
siiri

Viesti Kirjoittaja siiri »

Onnea puhtaista tuloksista :smt006
En oikein tiedä minne tällainen informaatio kuuluisi, mutta tätä kannattaa jokaisen miettiä, kun lähtee ostamaan "harvinaisempaa" rotua:
"Laillista harrastesiipikarjatuontia ei ole viranomaisten (Evira) tietoon rekisteröitynyt viime vuosina. Myöskään kotimainen siipikarjatuotanto ei juurikaan ole luovuttanut lintuja harrastajille." Itse kysyin nimimerkiltä Ampsun kanala siitosmunia, mutta en sitten ostanut, koska munien alkuperästä ei tullut oikein tolkkua. Broilereista en ollut edes kiinnostunut.
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Joku oli saanut puhtaat paperit, en vain muista nimimerkkiä.
petra81

Kyllä kivi vierähti syrämmeltä... Kauhun sekaisin tuntein tosin laskua jään odottamaan eviralta sekä eläintohtorilta...
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

PETRA hatunnosto sinulle! Ja muille tsemppiä jotka vielä painivat kyseisen "ongelman" ja stressin kanssa! :smt041
petra81

Dodii... Posti muisti tuua mulle sen kirjeen mitä oon jo jonkin aikaa kauhulla odottanut... Kolmesta kanasta otettujen testien laskun... Ja voin sanoa että mulla on suomen kalleimmat isa brownit... Ja että olen pikkaisen ollut pahalla päällä... Murrr ärrr :smt013 Vielä en oo saanu tahtomiani siitosmunia ostettua kun en tästä eteenpäin varmaankaan uskalla kohta keltään ostaakaan paitsi muutamalta mistä jo aiemminkin oon hommannu...
petra81

Eli jos joku tahtoo ostaa multa ton isan kukon niin karkeasti laskien sen arvo on 131,5e. Ja taatusti on tautivapaa... Taidan täyttää kukon takanreunalle... :smt011 Eihän tämä kanojen vika ole, itseään tässä saa syyttää! Tuo kukko on myynnissä jos sen joku tahtoo, muuten nautin syksymmällä elämäni kalleimman aterian... :smt019 Ja anteeksi tämä kiukunpuuska, mutta kun riepoo niin kovasti...
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kalliiksi tuli, osanotot! Minä kyllä lähettäisin laskusta kopion myyjälle ihan kettuiluksi vaan, koska häneltä tuskin kukaan hänen aiheuttamiinsa sotkuihin sekaantunut senttiäkään takaisin saa :smt019
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Eli jos täysin tautivapaa ja vasta-aineita ei ole löytynyt, niin myös täysin suomalainen... Virossa ne rokotetaan ja siitä jäis vasta-aineet näkyviin... Näin ainakin sanoi yksi henkilö mulle Evirasta.
pikkutipu

Viesti Kirjoittaja pikkutipu »

Voi lempo, eipä kyllä käy kateeksi! vähemmästäkin suututtaa ja tekisi varmaan mieli "vähän" keskustella ko. koijarille.
petra81

Ja tohon laskuunhan tulee lisäksi vielä ELL:n lasku... Jos se myyjä nyt sattus mun eteen niin en takaa mitä tapahtus :smt062 ja isännälle en edes laskua viitti näyttää, se olis vielä enemmän :smt013 !! Huh, parempi painua pehkuihin ja toivoa parempaa huomista...
Iita

Viesti Kirjoittaja Iita »

Ja tähän vielä se työmäärä ym ,joka tuli navetan ym desinfioinnista ,traktorin kauhasta lähtien.Purettiin kaikki irtonaiset puuosat ja poltettiin nekin ..Viikko meni navetalla..Stressi ym epävarmuus oliko näissä tauteja..ym ym

Tuli kieltämättä mieleen ,että tämän homman ois voinut tehdä "joku" muu :smt011
Vastaa Viestiin