Kanojen määrä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Annahhh

Kanojen määrä

Viesti Kirjoittaja Annahhh »

Keväällä meille muuttaa kauan odotettu kanaparvi ja nyt mietityttää, että riittääkö yksi kukko kahdelletoista kanalle?

Jos jollain kokemusta Hy-Line Brown kanoista kuulisin mielelläni. :smt001
SimplySix

Re: Kanojen määrä

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

Minulle tulee Hy-Line Brown kanoja nyt huhtikuun lopulla. Oli minulla niitä muutama parisen vuotta sittenkin maatiaisten seassa.
Omien kohdalla huomasin, että kun niillä oli vain tarpeeksi tilaa ja tekemistä, niin mitään häiriökäyttäytymistä ei tullut esiin. Otin laumaani myös silloin pahasti pieksetyn Hy-Linen toiselta kananpitäjältä (hänen omat kanansa olivat melkein nokkineet sen hengiltä), mutta meillä se sai olla täysin rauhassa, reipastui ja kasvatti sulatkin hyvin nopsaan takaisin. :smt001
Aiemmin minulla oli siis 9 kanaa ja 2 kukkoa (toinen kukoista oli leghorn, toinen joku iso risteytys).
Nyt minulle on tulossa 10 Hy-Linea, muutama kiuruvetinen nuorikko ja kolme rokkikukkoa pitämään tytöille jöötä.
Oman kokemukseni mukaan sille 9 kanalle 2 kukkoa oli sopiva, yksi ei olisi niiden kanssa pärjännyt. Kukot tulivat hyvin toimeen keskenään eivätkä koskaan :smt062 .
ropponen

Viesti Kirjoittaja ropponen »

jos sulla on 10 hy-line brownia niin yksi kukko riittää ihan hyvin. on rauhallinen rotu ja oli kukko sitten hy-line brown tai maatiainen niin se riittää.
Jemuli

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Mulla on ollut hy-line browneja muiden seassa. Ovat todella rauhallisia ja seurallisia, kesyyntyvät helposti :-)

Ja yksi kukko riittää vallan mainiosti!
Vastaa Viestiin