Amanda Jätti on tänään poistunut pesästä vain juomaan ja syömään pikaisesti, orppirouva on ollut useammin pesästä pois, mutta munat on ollu aina lämpimiä
Sannikin kanat hautoo ihan itse <3
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
sannikki
Sannikin kanat hautoo ihan itse <3
No nyt toivottavasti saan nähdä senkin ihmeen että ne omat kanat lättyilee
Näin talven korvilla sopii epäillä hautovatko loppuun asti, mutta orppirouva ja omahaudottu jättikochin ovat makailleet pesässä ahkeraan.
Amanda Jätti on tänään poistunut pesästä vain juomaan ja syömään pikaisesti, orppirouva on ollut useammin pesästä pois, mutta munat on ollu aina lämpimiä
Munia rouvilla ei montaa alla ole ja mietinkin pitäiskö niille laittaa muutamat munat lisää 
-
kochin-fani
Re: Sannikin kanat hautoo ihan itse <3
Wau, onnea
Itse laittaisin sen verran munia että olisin varma, ettei kukaan tipu kuoriutuisi yksin. Mutta tietysti se riippuu ihan itsestäänkin, laittaa sen verran munia lisää minkä haluaa tai tarvitsee. Ja ei-hautovien muniahan on helppo haudottaa hautovilla
Itse laittaisin sen verran munia että olisin varma, ettei kukaan tipu kuoriutuisi yksin. Mutta tietysti se riippuu ihan itsestäänkin, laittaa sen verran munia lisää minkä haluaa tai tarvitsee. Ja ei-hautovien muniahan on helppo haudottaa hautovilla
-
sannikki
Noh orppikana kyllästyi jo jonkin aikaa sitten, mutta nyt on taas kökkinyt pesässä eilisen ja tänään, ei edes herkuille tullut
hautokoot jos hautoo tai olkoot hautomatta
ihme hapatuksia noilla nuorilla kanoilla
koneessa on kuitenkin 8 elinvoimaista tipusta tulossa 
-
Raksu
Mulla kesällä nuori orppi alko hautoon ja ensin rikko munansa pikku hiljaa ja sit ne oli tyhjiä. Ostin rouvalle munia ja laitoin koneeseen ja annoin tekomunat kanan alle. Ja viimein kun kuului eka piippaus munista vein ne emon alle ja sitten se saikin omat tiput joita hoitaa ja toinen nuorikko istui puolitoista viikkoa pesässä ja heitti sitten pyyhkeen kehään 
-
sannikki
Tällä orpilla on selkeesti haluja hautomiseen, kun taas on lättyillyt pari päivää. On vasta munimaan alkanut niin ei ehkä tiedä mitä haudontahaluilleen tekisi
mut eiköhän se siitä jossain vaiheessa pyllähdä kunnolla
eipä nyt sysitalvea vasten tarvitsekaan hautoa.
Ukko oli toissapäivänä avannut häkin oven, pesät on ihan toisessa päässä ja kana oli nostanut sellasen huudon jo oven avaamisesta
kyllä sitä tuntuu siis kaihertavan hautomis into. Munia on ollu vaan kolme pesässä joten sekin voi ihmetyttää kanaa, jos se vaikka haluaa kauhean vuoren munia alleen 
Ukko oli toissapäivänä avannut häkin oven, pesät on ihan toisessa päässä ja kana oli nostanut sellasen huudon jo oven avaamisesta
-
sannikki
No nyt on taas ollut kaksi päivää orppi pyllyllään
Poikkeuksena aikaisempiin haudonta"kokeiluihin" ei tule edes herkkuja hakemaan
Olisko tää nyt sitä sitten
Aikaisemmin on noussut pesästä jos siihen menee, mutta nyt en saanut kurkattua edes paljonko munia on alla, huuto ja nokan viuhuminen oli sen verran rajua! ja aina tiukemmin painautui maahan, mitä enemmän yritin
Annoin siis kanasen olla rauhassa ja katsotaan jaksaako hautoa 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Siis nukkuuko se tyytyväisenä pää siiven alla, vaikka salamalla vieressä räiskit 
-
sannikki
Juuuh Hilta
Ei tää kana, eikä muutkaan hetkahda mistään
No olisin kurkannut paljonko alla on munia niin hetkahti, yritti syödä minut
Sitte isäntä kerto että silitteli sitä ja toinen kulkutti tyytyväisenä pesässä eilen. Ukko oli luullut sen kuolleen kanssa ja meni tarkistamaan 
-
sannikki
Orppirouvan masun alla kehittyy kolmessa munassa elämää
Kyllä on tunnollinen hautoja, en kertaakaan ole nähnyt poistuvan pesästä, eikä muilla ole asiaa hänen pesälleen
Merkkasin varmuudeksi munat kun läpivalaisin, ettei sinne uusia eksy, mutta munamäärä on aivan ennallaan
Tämän Frouvan kun nostaa pesästä ei asento muutu vaan makas lättynä siinä kohtaa mihin laskin
sitten nostin takaisin pesään omalle paikalleen 
-
sannikki
Thank Good että "rengastin" munat pari kertaa on joku ovela käynyt munimassa hautoja pesään, vaikka se tarkkaan vahtii syödessäkin ettei kukaan mene lähelle
Joku sinne on onnistunut munia tuuppaamaan 
-
sannikki
Nyt voi varmaan jo tuulettaa
Orppi kananen on saanut haudonnan siihen pisteeseen että ilmatila on 1/3 munasta ja tiput potkivat villisti, kalvo heiluen
Varmaan siis lähipäivinä on ensimmäiset luomuhaudotut tiput maailmassa meidän kanalassa!!! Olen miettinyt annanko emon pyöriä vapaana alusta asti, mutta taidan huomenna laittaa verkon pesän eteen, siihen jää tilaa koipien ojentelulle ja ruokapaikalle
Pelkään että joku kanoista tekee tipuille jotain tai kukko
munia on kuitenkin vaan kolme, en huolisi menettää yhtään tipua