Alhon varpaassa vaaleanpunaista
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Suvianne
Alhon varpaassa vaaleanpunaista
Komella nuorella Alhonuorikolla on yksi nivel vaaleanpunaisia, pisimmässä, eli keskimmäisessä varpaassa, vasen jalka.
Minä en haluaisi karsia tämän "vaivan" takia. Mutta onko pakko??
Mielipiteitä kiitos!!
ps. sekarotuisuus ei ole mitenkään mahdollista. Tontilla ei ole ollut sekarotuista kukkoa noin vuoteen.
Minä en haluaisi karsia tämän "vaivan" takia. Mutta onko pakko??
Mielipiteitä kiitos!!
ps. sekarotuisuus ei ole mitenkään mahdollista. Tontilla ei ole ollut sekarotuista kukkoa noin vuoteen.
-
kaakatin
Re: Alhon varpaassa vaaleanpunaista
Ei kai tuon takia tarvii pois siitoksesta jättää. Eikös tuo ole kuitenkin ihan normaalia geenivaihtelua. Säilytysohjelma kun ei ole mikään rotujalostusohjelma.
-
Suvianne
No sitä minäkin vähän ajattelin.
Jos muistan oikein, niin ei vissiin enää edes tarvis poistaa sellasia joilla olis väärän väriset jalat??
Minulla ei kyllä sellasta ole sattunu kohdalle.
Tän kesän tiput olleet niin reippaita ei raskis yhtään laittaa pois.
Jos muistan oikein, niin ei vissiin enää edes tarvis poistaa sellasia joilla olis väärän väriset jalat??
Minulla ei kyllä sellasta ole sattunu kohdalle.
Tän kesän tiput olleet niin reippaita ei raskis yhtään laittaa pois.
-
ellikki
Jossakin toisaalla oli juttua eri värisistä jaloista, että se ei riittävä syy karsia kanoja tai kukkoja. Ainakaan tässä vaiheessa.
-
ellikki
http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=11&t=14396
Tuolla kanarodut osastolla, otsakkeella "mitkä ovat maatiaiskanan selvät virheet?" on keskustelua.
Tuolla kanarodut osastolla, otsakkeella "mitkä ovat maatiaiskanan selvät virheet?" on keskustelua.
-
Suvianne
Minä päätin, että en karsi hyviä tipuja tuon takia. Vaan todellakin muista syistä, esim. siksi jos eivät hoida tipuja tai ovat sairaalloisia jne.
-
Muusa
Tuommoset varpaat on tyrnäväläisillä aika yleisiä, liittyy muuhun väritykseen. Muutenkin nuo jalkojen väritykset menee aika hyvin synkassa muun värityksen kanssa. Mut kun kukkoja kuitenkin on liikaa niin en mä tiä onko se niin keltään pois että jos joku ei tykkää kaksvärivarpaista, niin karsii sit jut ne pois. Kun vaan pitää mielessä sen et periaatteessa ei pitäis tehdä jalostusvalintoja, käytännösähän valintojen tekeminen on varsin vaikeeta.