kukkojen teurastus : mitä otatte talteen?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

vardenji

Re: kukkojen teurastus : mitä otatte talteen?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Mulla on tallessa paljonki sulkia, mutta mites, onko kellään kokemusta höyhentyynyn valmistamisesta? Minkälaisesta kankaasta ei kevyidenkin höyhenten sulkaruodit pistele läpi ja kuinka tiivis tehdä. Saati höyhentäkki...
Tiia12

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Missähän tätä teurastusta voisi harjoitella, haluaisin nähdä ihan livenä tämän tapahtuman, jotta joskus jos tarvetta kukkopaistille,niin osaisi tehdä alusta alkaen, tai itse asiassa mieheni tämän tekisi kuitenkin .
capeet

Viesti Kirjoittaja capeet »

Ihan tuosta koirille syöttämisestä tuli mieleen, et ite annoin koiralle kaikki roippeet mitä kanoista jäi ja voin sanoo et koiran hengitys löyhkäs niin pahalle ettei sen kanssa meinannu kestää olla samassa huoneessa pariin viikkoon :smt042
Sit se oli hauska et aina kun meille tuli vieraita pihaan, niin koira roudas aina yhden kananjalan niille näytille. Niitä jalkoja se ei jostain syystä syöny ollenkaan, vaan tuli vaan aina esittelemään niitä.Tiputti oikein jalkojen juureen (tai kengille) ja ootti et joku olis heittäny sen jalan sille. Voi että niillä vierailla oli aina hyviä ilmeitä :smt043
ninanni

Viesti Kirjoittaja ninanni »

voin niin kuvitella sielun silmin mitä meidän vanhempi koira tekis noille koiville just... Juuri näin raahais vaan aina näytille ja pudottelis jaloille. Ja komentais haukkumalla että heitä :smt005

on teillä varmasti ollut pokassa pitämistä kun on vieraat olleen hieman ymmällään :D
Peltomäki

Viesti Kirjoittaja Peltomäki »

Meillekin saa teurastusta tulla katsomaan halutessaan, jos joku täälläpäin Suomea kaipailee apua. Ei me mitään ammattilaisia olla, mutta sujuu jo kumminkin. Mies on metsästäjä ja minä "räpellän" netin ohjeiden avulla. :smt040 On se minusta jo alkanut sujumaan niin, että saa tulla katsomaan.
Helema

Viesti Kirjoittaja Helema »

Meillä on kesämökillä vanhoja kananhöyhentyynyjä, jotka olisivat kyllä hyviä nukkua, mutta aiheuttavat ainakin minulle rajut allergiaoireet hetkessä. Aika on varmaaan tehnyt tehtävänsä tyynyille, elävät kanat eivät aiheuta minkäämoisia oireita.
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Mun miehellä on joku pakkomielle höyhentyynyihin,kun on aina sellaisella nukkunut,,mä nakkasin sen oma tyynyn nuotioon kun se haisi ja pölisi,kun oli niiiin vanha ja oksettava.Tilasin hälle sitten tilalle Net anttilasta tai hobby hallista isot höyhen tyynyt ,joissa on vesipesu 60 asteessa.PEsun jälkeen se tyyny on aika toivottoman näköinen,mutta mä oon laittanu se kuivausrumpuun,pari kertaa sellaisella hiukan lällymmällä ohjelmalla ja hyvä ja kuohkea tyyny tulee aina,ei pölise eikä haise.Se päällikangas on kyllä todella laadukas ja varmaan on pitkäikäinen tyynypari. :smt023
Vastaa Viestiin