Hei!
Meille kotiutui vajaa viikko sitten viisi jätti-kochin tipusta, ovat vajaa kaksi viikkoa vanhoja. Siivekkäistä eläimistä ei ole kokemusta ollenkaan joten täältä olen lueskellut hyviä vinkkejä. Minä ihastuin rotuun kun lueskelin ja katsoin kuvia netistä. Meillä on kaksi pientä lasta joten senkin puolesta sopivat varmaan hyvin.
Mies tuolla pihalla rakentelee kanalaa ja olen kyllä yllättynyt että siitä näyttää tulevan oikein kelpo kanala, vaikkei tuo ukko ole juuri aikaisemmin rakennellut muita kun kompostikehikkoja.

Tarkoitus olisi pitää tipuset kodinhoidonhuoneessa niin pitkään kuin suinkin ja sitten siirtää omaan mökkiin. Itse käyn tipusille monta kertaa päivässä juttelemassa ja rapsuttelemassa, hassua miten noin pienistä voi jo erottaa selkeitä luonteenpiirteitä, olen ihan myyty! Valloittavia otuksia.

Piha ei ole järin suuri, 1300 m2, taajamassa asutaan, onneksi on aidattu piha ja naapureilta luvat. Saisivat vapaana olla mahdollisimman paljon ja sitten aidataan sopivan kokoinen alue. Asutaan tässä varmaan vuoden-pari, sen jälkeen laitetaan asunto myyntiin ja uusi hakuun isommalla tontilla. Nyt vaan mietiskellään kun täällä päin aika paljon kettuja näkyy että kuinka hyvin pitäisi oleskelualue suojata.

Nyt vaan toivotaan että kanoja olisi suurin osa, yks kukko voidaan jättää, tuttavaperhe on myös kukkoa vailla joten heille ainakin pistetään yksi jos/kun niitä enemmän tulee kuin se yksi!
Minä varmaan täältä kysylen sukupuolentunnistus apuja hieman myöhemmin!