sisällä viihtyvät kanaset
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
piiparinen
sisällä viihtyvät kanaset
jo pitkään aikaa on ollut mahdollista mein faverolle "Enskan" ja hänen laumansa ulkoilla, vaan ei. Enzo ei tule ulos eikä sen puoleen laske tyttöjäänkään sinne. kultabrahmat alkoivat pari päivää sitten ulkoilla, vaan nämä hurjat eivät suostu tulemaan ulos vaikka kulku sinne on koko ajan avoin. mistä lie johtuu
. noh, sinänsä sama kai se on jos kana itse tietää mikä on parasta hänelle...vaan luulis et ihanainen aamuauringon lämpö ja valo houkuttelisi. ja metsän puolelle on aitaus et ei mikään pätsi. aurinko paistelee tälleen aamusella sinne. olen yrittäny ruualla ja vaikka miten houkutella enskaa tyttöineen ulos (sais pojan nuamakin vähän väriä
) vaan ei.
-
maunu_muori
Re: sisällä viihtyvät kanaset
Jospa kukko vaan ei oo älynnyt, kuinka mukavaa olisi ulkona. Pitää varmaan tehdä samalla tapaa kuin lasten kanssa: uhkaus, kirristys ja lahjonta eli pientä pakotusta pihalle
Ihan jo D-vitamiininkin vuoksi..ULOS
-
smari
Oon Muorin kanssa samaa mieltä. Jos ei muuten, niin työnnä ystävällisesti väkisin ovesta ulos ja jää joksikin aikaa vahtimaan että eivät ihan heti pääse sisälle. Päästä takaisin vasta kun ovat hiukan rentoutuneet ja huomanneet edes 10 minuuttia että ulkonakin on hyvä olla. Tämän kun toistaa parina päivänä, niin luulisi jo kolmantena menevän mielellään itse. Ei kannata antaa kesänautintojen mennä hukkaan kanoiltakaan 
-
pikku2nen
Houkuttele herkuilla! Kuoritut auringonkukan siemenet on meidän kanasten herkkua. Ne kyllä tykkää olla ulkona muutenkin 
-
piiparinen
alkuun teinkin niin, että parina päivänä työnsin ne kirjaimellisesti ulos. ja iltaan asti viihtyivätkin. vaan en tiedä mikä on et omin avuin eivät mene...eikä kehtais aina jahdata kun sit alkaavat olla epäluuloisia koko ajan. olen kyllä yrittäny houkutella ,ehkä pitää vaan jatkaa sitkeästi houkuttelu linjalla 
-
smari
Ovatko pelästyneet ulkona jotain? Tai onko siellä muita eläimiä minkä kokisivat uhkaksi tai jotain? Kun tuskin sentään ilman syytä ovat sisällä jos kerran aikaisemminkin ovat ulkoilleet 
-
piiparinen
ei ole muita eläimiä kun mein punainen kissan rontti.
joka on kyl tuttu naama niille, kun oven lasin läpi käypi aina katsomassa kanoja muulloinkin. ei pitäis mitään uhkaa olla...mitään petoja ei onneks ole liikkunu.. Enzo antaa myös lähöt tytöilleen, jos ne suunnittelee ulos menoa. niitä selvästi haluttais mennä ulos, vaan herra ei laske
. en kyl keksi mitään järkevää syytä sen käytökseen. muuten käyttäytyy rauhallisesti ja näkyy ihan viihtyvän sisällä. ehkä se on ylisuojeleva
. vaan luulis et vähintään jos helteet alkaa niin Enskakin "kypsyy"
ihan parina päivänä ovat siis olleet vaan ulkona koko kesänä..silloin kun laitettiin ne itse ulos. ulospääsy on koko ajan mahdollista.
-
piiparinen
"Enskan" tytöt alkoivat ulkoilemaan eilen itsenäisesti
. vaan Enzo ei halua ulos
se vaan käyskentelee yksin sisällä kun tytöt hylkäsivät herran....mikä lie kun ei Enskalle ulkoilu maita. 
-
piiparinen
Enska alkoi tänään kiekumaan. herra pysyttelee siis edelleen sisällä, muu porukka ulkoilee.
hirveesti kerjää huomiota ja seuraa kun menen sisälle, et etköhän pitäis hänelle seuraa
hirveesti kerjää huomiota ja seuraa kun menen sisälle, et etköhän pitäis hänelle seuraa