Varin projektit, ja kanojen...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
mik

Re: Varin projektit, ja kanojen...

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä ajan sunnuntaina siit sun ohi, mä voin ostaa muutaman kalkunmunan, jos saisin niist itselle kukon?
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Oon sunnuntaina teurastamassa kanoja jokioisissa :smt017 Ottasinko muutaman munan tuolta pesästä(7 munaa) mukaan, kun 10-tien varrella kuitenkin pysyn? Takuuta en voi niihin luvata kun että ukko akalla on ja tipuja on kuoriutunu. Arpapeliähän noiden hautoinen on, joten paljon en kyllä pyydä. Siit voidaan laittaa yksäriä tai soitella :smt002 Laitan yksärillä numeron, en tiiä kuinka aikasin olen lähdössä aamulla.
vardenji

Sunnuntaille on laskettu yks kalkkuna kuoriutuvaks, orppeja kuoriutu täks aamuks 5 ja hautomakoneeseen laitetuista 12 kaikki on itänee, mutta yks menny kesken.
Eli nyt odotellaan enää kalkkunaa ja 11 tipua orpingtoneja, jonka jälkeen koneeseen ahdetaan hornetteja kaverille :smt001 Hornettien jälkeen sais olla jo luomuna ilmiksiä...
vardenji

Olenkoos mä hautonu liian kauan. En ees laittanu ylös niiden 12 munan päivämääriä ja jatkoin vaan hautomista. Kaverin horniolaisten lisääminen vielä vähä sekotti ja aloin perjantaina miettimään et kaippa ne viikon päästä kuoriutuu. No tarkistin täältä koska olen laittanu ne koneeseen ja la onki sitten jo ylihuomenna. Äkkiä menin läpivalaseen munat ja siellähän puolet porukasta rämpii jo ilmatilassa :shock: Kyllä oisin ollu ihmeissäni joku aamu (huomenna tai ylihuomenna) kun tipulauma olis vaan piipittäny koneessa ja mä en ees tienny et ne on kuoriutumassa.
Onneks mik juteltiin! En ois muuten huomannu tarkistaa päivämääriä. Sit tarttis kait valasta kans noi hornetit...

Muoks. Sitä suuremmalla syyllä olisin ihmeissäni ollu, kun olin ajatellu vaihtaa nää hautovan Mutsikan alle ettei mun tartte hoitaa :-" Aika käy hiukka vähiin. Tipuille ei taida sopia juoksennella kutun ja kilin kans, joten siirrän emon tipukatraineen kunhan ovat kuoriutunee. Vaihdan munat tänään illemmalla.
vardenji

Horneteista 8/9 itänee :smt041
vardenji

Mutsikka kolmen munansa kanssa alkaa odottaa siirtoa, kunhan tiput kuoriutuu. Koitan livauttaa sen alle konehaudottuja viikkosia tipuja, näkee sitten kuin käy... Jos onnistuisin livauttaan sille noi 9 tipua niin oisin erinomasen tyytyväinen tohon kanaan, vaikka syyshaudonta menikin viime vuonna pahasti pieleen.

7/9 hornettia toivottavasti kuoriutuu koneesta torstaina :smt044 Niiden omistaja käy hakemassa ennen tai jälkeen juhannuksen ne kotiin.

Kalkkunarouvaan olen hyvin tyytyväinen kun hautoo uskollisesti :smt055
Vastaa Viestiin