emo ja tiput, mikä lämpötila?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ellikki

emo ja tiput, mikä lämpötila?

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Tyrnis-kana Helmi on hautonut melkein 3 viikkoa ja tänään alkoi kuulua piipitystä :smt049 :smt049
Pitää nyt pikaisesti suunnitella pikkutipuille ja äitikanalle oma nurkkaus kanalaan. Jätettiin aika viime tippaan, ettei mee isännän rakentelut hukkaan, jos mitää ei tulisi...

Minkälaisen lämpötilan tiput emon seurassa vaatii? Kanala pysyy hyvin lämpimänä (paitsi se yksi nurkka ja ovenpieli).
milkkis]

Re: emo ja tiput, mikä lämpötila?

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Jos kanalassa on muutenkin lämmintä niin eivät tarvi erikseen mitään lämmityksiä. Sinne ne mamman helmoihin menevät jos tulee kylmä :smt001
Tipu Topakka

Viesti Kirjoittaja Tipu Topakka »

Meillä kuului aamulla piipitystä ja ensimmäinen tipu oli kuoriutunut :smt001 Ihana mustavalkoinen,kuin pingviini! Lämpötila kanalassa on 10-15, oven eteen oon naulannu vanhan täkin ja lattian rajas tukkinu isompia rakoja.Hyvältä tuntuu tuo lämpö.
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Meillä kanala ollut nyt pakkasella etenkin öisin näiden hirmu kelien takia ja kuukauden ikäiset tiput tulevat varsin hyvin toimeen emonsa avulla vaikka tämäkin kärsii sulkasadosta. Normaalisti kanlamme ei mene pakkaselle ja olen toki sitä mieltä että hyvin voidakseen kana tarvitsee sen pari astetta plussaa mutta toisaalta tämä pakkanen tuo esiin parvien todelliset selviytyjät. Kaksi koko ikänsä heikohkoa nuorikkoa lopetin tänään kun näyttivät jo selkeästi kärsivän pakkasesta mutta muuten koko porukka näyttää oikein hyvä vointiselta hyprideitä myöten. Ja on minulla nuo alhot tuolla kummajaisina jotka ovat nyt pakkasten aikaan olleet virkeämpiä kuin koskaan. :shock:
Vastaa Viestiin