Kananpitopaikan valaistus

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

harrastaja

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Niin ja mielestäni ei halogeeni valaisin ole kanalassa turvallinenkaan. Korjatkaa jos oon väärässä ,mut mä en laittais :smt017
Pikkukana

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

suikku kirjoitti:Oliskohan Pikkukana 200 Wattia? Se kW kuulostaa hiukka suurelta. Toimii siis 200 Watin lämmittimenä .. tuottaa toki valoakin.
Hih, juu 200W! Etsin hehkulampullista valaisinta, mutten löytänyt. Pointtina onkin tuottaa myös lämpöä.
harrastaja kirjoitti:Niin ja mielestäni ei halogeeni valaisin ole kanalassa turvallinenkaan. Korjatkaa jos oon väärässä ,mut mä en laittais :smt017
Mikä siinä on ei-turvallista? Vaihdan kyllä heti jos näin on?
Loisteputkea en halunnut sen "välkyntäriskin" takia. Hehkulampullisen valon voisi tietysti löytää käytettynä vaikka huuto.netistä.
suikku

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja suikku »

Kai se tulee hitsin kuumaksi ja sen päälle laskeutuva pöly voi kärähtää. Ja kanat polttaa itsensä kuumiin pintoihin, mutta jos sen jotenkin onnistuu suojaamaan ja pitää pölyttömänä niin sitten ehkä sopiikin.
Pikkukana

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

suikku kirjoitti:Kai se tulee hitsin kuumaksi ja sen päälle laskeutuva pöly voi kärähtää. Ja kanat polttaa itsensä kuumiin pintoihin, mutta jos sen jotenkin onnistuu suojaamaan ja pitää pölyttömänä niin sitten ehkä sopiikin.
Mutta eikös hehkulamppukin kuumene ihan yhtä lailla? "Grillikana" on kyllä estetty, etteivät pääse itseään polttamaan.
Edit: Ja kun kyseessä on rakennustyömaa-valaisin, niin luulisi että niissäkin purut ja muut pölyää jonkin verran?
suikku

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja suikku »

Juu, kuumenee, mutta 200W on tehokkaampi kuin esim. 40Wn hehkulamppu. Pinta tulee "tulikuumaksi". Muuten, meidän kanalatyömaalla viime syksynä oli halogeenivalo työvalona. Ystäväni siinä jotain puuhasi lattianrajassa, ihan melkein lapussa kiinni. Ihmetteli sitten aamulla miten kännykän kuori oli sulanut ihan muodottomaksi taskussa. Puuvillahousuissa ei ollut mitään jälkiä.
Pikkukana

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja Pikkukana »

suikku kirjoitti:Juu, kuumenee, mutta 200W on tehokkaampi kuin esim. 40Wn hehkulamppu...
Oho, kiitos infosta! Mulle nämä Watit ja Voltit on ihan hepreaa. Sen verran ymmärrän, että 40W on himmeämpi kuin 60W. Täytyykin sitten alkaa metsästää hehkulamppuvalaisinta ihan varmuuden vuoksi. Onneksi on Munis! :smt041
harrastaja

Re: Kananpitopaikan valaistus

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Joo mä oon halogeenivalaisimen kanssa yhen takin hajottanu ,,Onneks ei syttyny tuli kämmenen kokonen reikä ja se siitä takista...Eipä niit hehkulamppuja varmaan oo enää monessakaan kaupassa ne on jonkin näkösiä energiansäästölamppuja .Mulla itselläni on sellanen 11 w energian säästölamppu pöytälampussa joka on kellolla seinässä ja sekin jonkin verran tuottaa lämmintä.Kuvagalleriassa varmaan ikkunan pielessä näkyykin .Sen kun muistaa puhdistaa nyt ne ei onneks istu sen päällä niinkuin viimetalvena kun ei ollu sitä toista pesälaatikkoa.
Vastaa Viestiin