Varin projektit, ja kanojen...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
vardenji
Re: Varin projektit, ja kanojen...
Ilmikset läpivalasin 23 vrk haudonnan jälkeen ja kirkkaita olivat. Epäilen itte vähän tota ruokintaa tipuilla, kun ylityöpäivien ja ton kilin saapumisen kanssa en ehtiny tarkkaamaan et kaikki varmasti söi, ja minkä osan lautaselta. Väsyneenä ajattelin ruuan kuppiin tallautumisen olevan vaan sitä et neljä syö vähemmän kun ne 14, kun kupille kuitenkin tulivat ja aikanaan oppivat syömään kuoriutumisen jälkeen. Se viimesenä kuoriutunu reppana kuoli ite. Ainakaan se nuokkuja ei koskenukkaan ruokaan...
Totesin muuten että tipujan lopettamiseen sopi parhaiten TERÄVÄ puukko, vasara ja laudanpätkä. Toimi giljotiinin tavoin, eikä taatusti mee ohi...
Nyt noi kaks orppikanaakin taas munii, mut odotan et jompi kumpi alkaa hautoo. Jos mik haluat munia, joissa on se sekarotusuuden mahdollisuus(kukon kannalta) niin annan ilman. Kolmatta päivää tullu kaks munaa päivässä. Kanat saanee viime viikolla kanapunkkimyrkyt. En saa munia vielä syödä. Ainakin patakanoina ja mahdollisesti hautojina menis. Ton pikkukanan munat jätän täst edes haudottamatta kokonaan, ne oli heikommat tiput. Sillä kanalla on luultavasti heikko perimä, kun sen poikasia ei oikein oo koskaan jääny henkiin.
Totesin muuten että tipujan lopettamiseen sopi parhaiten TERÄVÄ puukko, vasara ja laudanpätkä. Toimi giljotiinin tavoin, eikä taatusti mee ohi...
Nyt noi kaks orppikanaakin taas munii, mut odotan et jompi kumpi alkaa hautoo. Jos mik haluat munia, joissa on se sekarotusuuden mahdollisuus(kukon kannalta) niin annan ilman. Kolmatta päivää tullu kaks munaa päivässä. Kanat saanee viime viikolla kanapunkkimyrkyt. En saa munia vielä syödä. Ainakin patakanoina ja mahdollisesti hautojina menis. Ton pikkukanan munat jätän täst edes haudottamatta kokonaan, ne oli heikommat tiput. Sillä kanalla on luultavasti heikko perimä, kun sen poikasia ei oikein oo koskaan jääny henkiin.
-
mik
millanen se sekarotukukko on? Ku kyl mä orpin näkösii orppeja haluun. Ja jos ne munat menee nyt hukkaan muuten, niin toki voin ottaa haudottavaks ja jos monta tulee, niin voin sit antaa sulle niit tirppoja.
-
vardenji
Ristolla on sulkajalkasuutta, mutta aika vähän. Yhtä korkee se on kun Kurkokin oli, mut toistaseks viä hiukan hoikempi
Ihan yhtä puff-mallinen se ei oo, mut en muista kuinka vanha Risto on. Jos se on vasta vuotias, en ihmettelekään kokoeroja.
Paan tänään jalkoihin punkkimyrkyt, niin kaks viikkoo menee taas ennen kun munia saa syödä, joten hukkaan toistaseks menee, jossei haudota. Kokeilen päästä taas kalkkijalasta eroon... Tänään oli pesässä yks muna, jompi kumpi kanoista pitää välipäivää tai munii vasta illemmalla.
Jos ohitte on kulkua niin poikkee joskus kahvilla hakemassa munia ja vilkasemassa Ristoo. Nyt mulla voi tulla ylityöpäiviä taas, niin kotona olen viimestään klo19
Kunhan pikkukukko kasvaa ja alkaa kiekua kunnolla(töttöTÖÖ
) se pääsee kans kanojensa kans aikuisten parveen. Nyt ne tulee vielä isosta verkosta läpi.
Paan tänään jalkoihin punkkimyrkyt, niin kaks viikkoo menee taas ennen kun munia saa syödä, joten hukkaan toistaseks menee, jossei haudota. Kokeilen päästä taas kalkkijalasta eroon... Tänään oli pesässä yks muna, jompi kumpi kanoista pitää välipäivää tai munii vasta illemmalla.
Jos ohitte on kulkua niin poikkee joskus kahvilla hakemassa munia ja vilkasemassa Ristoo. Nyt mulla voi tulla ylityöpäiviä taas, niin kotona olen viimestään klo19
Kunhan pikkukukko kasvaa ja alkaa kiekua kunnolla(töttöTÖÖ
-
vardenji
Hautomakone nimeltä Mutsikka on käynnistyny ulkopesässä lantakasan vieressä olevassa kopissa. Sinne ei sada, kaks seinää ihan vieressä, samoin se lanta, ja mä saan kontata tarkistamaan sen tilanteen
Muuten suojaisa paikka mut vuohet pääsee sinne.
Munia ei alla vielä oo...
Munia ei alla vielä oo...
-
vardenji
Mutsikalla siis munia alla 10, hautomakoneessa 10. Koneen munista on ainakin 4 itäny, Mutsikkaa en oo menny häiriimään, kun haudontavuorokausia on menny vasta 4. Täpinöissäni olen silti 
-
vardenji
Kuus iti. Neljä jäljellä ja yks niistä vaikuttaa menneen kesken
Mutsikka on kaikki kesken jääneet yksitellen rikkonu pesän ulkopuolelle ja popsinu. Kolme potkii kovin kuoren sisällä, kun tänään läpivalasin. Muuton vaikuttaa menevän ihan ok.
-
vardenji
Toissayönä oli yks muna pudonnu pesästä ja paleltunu. Sisällä oli tipu ruskuaispussin kanssa. Nyt jäljelle jääneet kaks munaa on laskettu tälle tai huomielle päivälle ja pesässä piipittää. Kumpa nyt molemmat onnistuis...
-
mik
Mites siellä koneessa olevat munat? Saatko niistä sit tipuille kavereita?
(orpin tipit voi loistavasti, terveisiä sinne isille ja äideille)
(orpin tipit voi loistavasti, terveisiä sinne isille ja äideille)
-
vardenji
Kaikki itäneet siirretty Mutsikan alle... 20 munasta 6sta itäneestä noi kaks jäljellä...
-
vardenji
Yks kullanruskee pikkutipu. Toinen oli sit hylätty pesästä ja kun avasin kattelin et ollu jo pari päivää kuolleena. Ruskuaispussi ei oo vetäytyny eikä kuoriutumista ollu vähääkään alotettu. Mutsikka tipuineen on eilen rakennetussa uudessa tipulassa. Verkko on tarpeeks tiheetä pitämään jyrsijät poissa, mut epäilen ettei oo tarpeeks vahvaa. En siis jätä yöks ruokaa tarjolle
Tarttee vaan siivota ruuat iltanavetalla.
On se sulonen ilmisvauva
Vaikka vaan yks tulikin, niin eipä menny Mutsikan istuminen hukkaan vaan sai sen vauvansa. Ehkä ekakertalaiselle ei tarttiskaan montaa olla. Se kuus ois kai ollu aika passeli.
On se sulonen ilmisvauva
-
Iloisten Munatalo
Onnea tipusta , hyvä että edes yhden lopulta sai itselleen 
- tipsi
- riikinkukko
Luin moneen kertaan että ihmisvauva!vardenji kirjoitti:On se sulonen ilmisvauva
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Pirjo
Aina se on äiteellle parempi edes se yks -ei se määrä vaan LAATU 
-
vardenji
Hiukan oli alkuun heiveröisen olonen, mutta kun keksi pysyä äiteen jalkojen päällä, lakkas Mutsikka astumasta vahingossa tipuns päälle. Vielä en oo kertaakaan nähny syövän tai juovan, mutta tarjolla on keitettyä kananmunaa, vettä ja hiekkaa. Eilen oli kans kefiiriä ja kaurahiutaleita mössönä. Mutsikka ei tosiaankaan halua näyttää tiipiä mulle
Se on siis kullanruskee kahdella kapeella maaoravanraidalla. Ihon väriset SILOSÄÄRET
Nyt mä olen ilmisten säilyttäjä YHDELLÄ ilmiksellä
(nyt jos lukee väärin, mä olen IHMISTEN säilyttäjä
) Kyllä mä sentään vielä vauvat ja vauvat erotan toisistaan 
(nyt jos lukee väärin, mä olen IHMISTEN säilyttäjä