Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tuulia

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Suppis kirjoitti:Eipä oo kuulunu mitään papereita siihen kananpitäjä ilmoitukseen liittyen maaseutuvirastosta tai evirasta ja siis huhtikuun vika viikolla ne vein henkilökohtaisesti päällikölle käteen.

siis 3kk.. eipä oo kovin aktiivisia niin enpä miekään viitti mitään kirjauksia harrastaa :smt015
Sama täällä, miksi ilmoittaisin että on ankkojakin nyt talossa kun eivät viitsi mitään paluupostia laittaa.
siimis

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja siimis »

Listaukset lähetetään käsittääkseni kerran vuodessa, ainakin vuohi- ja lammaspuolella. Maaseutusihteerin puheista ymmärsin, että siipikarjan kanssa olis sama käytäntö.

Itse hain lomakkeet vasta männäviikolla maaseututoimistosta :oops: Kunnantalo oli kiinni koko heinäkuun, ja itsellä oli muuta ohjelmaa kevät-kesän :-" Kävihän meillä se kunnanelläkin ottamassa niitä verinäytteitä, eikä se kovin suurta porua asiasta nostanut... Ei olis varmaan vieläkään tullut haettua, mutta kun tuli hankittua noita lammaksia, niin on ne rekisteröitävä myös.
ninnu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulle taas heti lintujen rekisteröinnin jälkeen lähetti asiamies paluupostina listan rekisteröinneistäni. Olisiko mennyt pari päivää :smt017 Evirasta tulee tosiaan kerran vuoteen ne lammas ja vuohilistat, mutta nautapuolelta tuntuu, että jaksuvasti lähettevät, possujen osalta ei ole tullut koskaan yhtään mitään lappusta.
Tuulia

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

No heti kun pääsin sanomasta niin tänään sitten sain sitä paluupostia, niin että sitä ollaan nyt sitten oikeen paperilla munintakanojen pitäjä.
Mutta eipä mennyt paluupostin kirjoittamisessa heillä kauaa, vain 4kk. :smt003
Korpela

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Mikä ihme on kiinteistötunnus?
Luulen että tajusin muuten ton pitopaikkalapun (sain tänään paluupostia maaseutuasiamieheltä, tosi mukava saatekirje oli mukana mut kun en kehtais soittaa ja näyttää miten pölö mää oon kun en ymmärrä...)
Sit siin oli pitopaikan nimi. Tää on nyt tosi tyhmä kysymys, mut tarkoittaako se että keksin jonkun nimen, vai tuleeko siihen "asiakkaan pitopaikka" vai kirjoitanko siihen että vanha irlanninsusikoirien ulkokoppi/tarha?
Kiitos jos joku kerkee auttaa =)
lautapihti
silkki
Viestit: 236
Liittynyt: 08 Kesä 2009, 23:31
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Jokaisella kiinteistöllä/tontilla/maanpalalla on tunnusnumero esim. 145-3:119 tjsp,ja myöskin nimi,löytyy"taloonkirijoosta"niinku tääläpäin sanotaan,voi toki olla joku tilan nimikin,näin minä tään ymmärrän :smt017
thank

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja thank »

lautapihti kirjoitti:Jokaisella kiinteistöllä/tontilla/maanpalalla on tunnusnumero esim. 145-3:119 tjsp,ja myöskin nimi,löytyy"taloonkirijoosta"niinku tääläpäin sanotaan,voi toki olla joku tilan nimikin,näin minä tään ymmärrän :smt017
Näin ja jos muuten ei löydy, niin rakennusvirastosta osaavat taatusti auttaa. :)
Korpela

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Korpela »

Joo'o
Soitin sille Liedon maaseututoimiston naiselle joka hoitaa meidän rekisteröinnit.
Aivan ihana nainen!
Se löytyi se numero, isännöitsijä (tää on 63 talon yhtiö puutalo yhtiö) antoi niitä 4 ja sanoi et hällä ei ole mitään tietoa mikä niistä on oikea, piti soittaa rakennusvirastoon.
Koordinaatit meidän talolle hain karttapaikasta, meidän osoite näytti tohon mäen alle urheilukentän pieneen varastokoppiin, mut tarkempaa en saanut.
Ja talon nimen sain itse keksiä :)
Laitoin sitten niinkin mielikuvituksellisen kun Korpela :smt003
thank

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja thank »

Korpela kirjoitti: Koordinaatit meidän talolle hain karttapaikasta, meidän osoite näytti tohon mäen alle urheilukentän pieneen varastokoppiin, mut tarkempaa en saanut.
Hihih, naurattaa tuo varastokoppi. :)
Suwitsu

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mä en ole koskaan yhteenkään Eviran lappuun mitään kiinteistötunnuksia laittanut eikä niitä ole kukaan koskaan jälkeenpäin kysynytkään.. Olen vaan ollut niin laiska etten oo jaksanut mistään papereista sitä kaivaa :-"
harrastaja

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

jos samaa tarkotatte et tilan nimi ja rekisterinumero ne on päässä kiinteistötunnus on sellanen pitkä rimpsu ei muista ilman paperii
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisterö

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Vähän kesti tällä kantilla Suomea tämä rekisteröinti :smt042 Vein paprut maaliskuussa ja tänään tuli paluupostia kunnan maataloustoimistosta.
Evirassakin näkyy kestävän sen kotona pidettävän lintuluettelon laatiminen, sitä ei ole vieläkään saatavilla.
Pihla
muna
Viestit: 11
Liittynyt: 01 Marras 2020, 22:26

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

Viesti Kirjoittaja Pihla »

Meille tuli kanoja syksyllä. Tein ilmoituksen pitopaikasta ja eläinten määrästä. Pitäisikö sieltä tulla jokin rekisteröinti vahvistus? Täytyykö harrastekanalan ilmoittautua Eviraan tai muualle? Jostain luin, mutta en tiedä tarkoitetaanko tällä esim säilytysohjelmassa olevia yms.
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Siipikarja, kyyhkyt ja riikinkukot täytyy pian rekisteröidä

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Tässä linkissä on Ruokaviraston (entinen Evira) ohjeet rekisteröitymisestä kanojen pitäjäksi:
https://www.ruokavirasto.fi/viljelijat/ ... iipikarja/

Siitä on pitkä aika kun itse rekisteröidyin, mutta silloin homma meni niin, että lähetin täytetyn lomakkeen kunnan maaseutusihteerille, joka hoiti asian eteenpäin silloiseen Eviraan. Sieltä tuli sitten aikanaan postissa pitopaikkatunnus.
Vastaa Viestiin