Surullista!
MIKÄ VIE 19 KANAA 18 TUNNISSA?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Tvälläri
Re: MIKÄ VIE 19 KANAA 18 TUNNISSA?
No voihan rähmä
Kettu tai Supikoira on kanssa itellä päällimmäinen veikkaus, Mutta jos koirat tai varikset eivät ole mitään ilmoittaneet, voi kyseessä olla kyllä kissa (joku irtokoirakin)
-
vardenji
Kettu on munkin arvaukseni. Eihän mun KETTUJA VIHAAVA METSÄSTYSKOIRAKAAN ilmottanu sen vierailusta. Eikä muuten oo jälkeen ilmottanu vaikka sen itte pihalla repolaisen huomaankin! Se vie kaiken mikä ei oo seinien takana suojassa. Ilves tappaa minkä haluaa ja hautaa jämät kevyesti, ei siis vie minnekään. Koira piilottaa lähelle omaa kotia.
-
Korpela
Mä en kanssa usko että olis kissa.Suwitsu kirjoitti:No kissa ei kyllä tollaista tee.
-
Cordelia
Meille kävi tällä viikolla samoin. Maanantai-iltana klo.18.00-19.00 välissä sateessa ja hämärässä Kettu vei 11 kanaa emmekä huomanneet sitä ennen seuraavaa aamua vaan suljimme kanalan luukut illalla pimeässä luullen hiljaisuuden johtuvan kanojen nukkumisesta. Aamulla kun luukkua avattiin eikä ketään tullut ulos, haimme lampun ja tajusimme että kanalassa ei ole enää muuta kuin sulkia ja höyheniä. Ei raatoja, ei verta. Kukko kiekaisi pimeydestä ja käveli metsänreunasta luoksemme ilman pyrstöä. Etsimme lähitienoot, vain muutamia sulkakasoja löytyi sieltä täältä. Illan edellä löytyi yksi eloonjäänyt kana piileskelemästä pensaikosta kun se alkoi liikkua. Siirsimme eloonjääneet (kukko ja kana) konehalliin turvaan toipumaan, parin illan päästä oli siellä jo kettu ovella kyttäämässä!!!!! Kiekuminen johdatti sen uuden sijainnin luo.
Ei pelännyt repolainen iltahämärissä vaikka metelöivä lapsiperheemme toimitti iltapuuhiaan ihan kanalan vieressä ,vaan niin teki työnsä kaikessa hiljaisuudessa huomaamattamme
Ei pelännyt repolainen iltahämärissä vaikka metelöivä lapsiperheemme toimitti iltapuuhiaan ihan kanalan vieressä ,vaan niin teki työnsä kaikessa hiljaisuudessa huomaamattamme
-
rilla
No melkein ulkorappusten vierestä meiltä vietiin ankka. 2 ankkaa on tänä syksynä joutunut pedon suuhun.
Ja kesällä emokana ja poikaset häkistä. Ja ankan pesästä 26 kohta kuoriutuvaa munaa.
Luulen et ketun tekosia nämä. Kettu ainakin siel ankanpesällä oli kun sen sieltä yllätin. Minusta kanoja ei ole hävinnyt. Toisaalta en voi olla varma...
Muutama kanatipu on myös kadonnut, mut ne on melko varmaan meidän kissa napsinu.
Se pihasta otettu ankka oli viety koirien nenän edestä. Ojan yli naapurin pellon puolelle. Höyhenet oli siinä ja veri imeytyny maahan.
Nyt on yöllä pidetty isoa ulkovaloo, itseasiassa katuvaloa. Näkee ainakin paremmin viedä.
Ja olen porukkaa sulkenu yöksi sisätiloihin. Noi ankat oli myös molemmat semmosia, jotka ei päässeet porukkaan, syystä tai toisesta. Eli kulkivat vähän erillään.
Hanhet on vielä saanu olla. Mut yhteenaikaan ne tulikin yöpyyn aina koiran kopin eteen. Hakivatko turvaa, en tiedä.
Ja kesällä emokana ja poikaset häkistä. Ja ankan pesästä 26 kohta kuoriutuvaa munaa.
Luulen et ketun tekosia nämä. Kettu ainakin siel ankanpesällä oli kun sen sieltä yllätin. Minusta kanoja ei ole hävinnyt. Toisaalta en voi olla varma...
Muutama kanatipu on myös kadonnut, mut ne on melko varmaan meidän kissa napsinu.
Se pihasta otettu ankka oli viety koirien nenän edestä. Ojan yli naapurin pellon puolelle. Höyhenet oli siinä ja veri imeytyny maahan.
Nyt on yöllä pidetty isoa ulkovaloo, itseasiassa katuvaloa. Näkee ainakin paremmin viedä.
Ja olen porukkaa sulkenu yöksi sisätiloihin. Noi ankat oli myös molemmat semmosia, jotka ei päässeet porukkaan, syystä tai toisesta. Eli kulkivat vähän erillään.
Hanhet on vielä saanu olla. Mut yhteenaikaan ne tulikin yöpyyn aina koiran kopin eteen. Hakivatko turvaa, en tiedä.
-
fasupoika
josaki paikasa oli minkki vetäny ladon alle n.20 sorsaa 
-
rilla
Joskus 20 vuotta sitten mun äitellä oli ankkaparvi. N 20 eri ikäistä. Vapaana olivat syksyllä ja söivät pellolle jäänyttä viljaa.
Yhtenä yönä kaikki muut oli kadonneet, paitsi vanhin naaras ja 1 nuorikko uros. Naaras oli ollu piilossa lautataapelin alla. Se nuori uros oli lymyilly jossain ja palas kotipihaan illalla. Lopuista ei milloinkaan löytynyt jälkeäkään.
Taloudessa oli koira. Mut paikka oli metsien ja peltojen ympäröimä. Vesistökin aika lähellä.
Yhtenä yönä kaikki muut oli kadonneet, paitsi vanhin naaras ja 1 nuorikko uros. Naaras oli ollu piilossa lautataapelin alla. Se nuori uros oli lymyilly jossain ja palas kotipihaan illalla. Lopuista ei milloinkaan löytynyt jälkeäkään.
Taloudessa oli koira. Mut paikka oli metsien ja peltojen ympäröimä. Vesistökin aika lähellä.