Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

pysyy päällä ihan normaalisti. :smt001
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Sieltähän ne tiput sitten pöllähti! Ihme homma, mutta tuolla ne nyt piipittelee. Mä olin ihan varma, ettei sieltä mitään tuu, että toi sähkökatkoksen aikainen lukema pääsi liian alas, oli tosiaan vain 22 astetta, kun kone sai taas virtaa. Ja se oli viimeisellä viikolla. Tsirp tsirp!
max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

Onnea tipuista! Kone on ihan huippu. :smt002
uusikananen

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

Onnea tipuista!! Mulla on to manuaalinen Mini Eco, johon sitten päädyin, puksutellut jo 3 tipusatsia, viiruja ja kanoja. Nyt on jättikochin munia kypsymässä. Melkein tehdassäädöillä mennään, hiukka rukkasin lämpöä muistaakseni ylemmäs. kosteuksiksi on riittänyt hyvin toinen kuppi haudonnan aikana ja molemmat kupit kuoriutumiseen ja jos on siltä vaikuttanut, olen märän rätin mytynnyt lisäksi.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

caddylle tipuonnittelut! Minkäs merkkisiä tipuja tuli...araucanojako?
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Ei kun Old English Game Bantameja :) Araucanat olis seuraavana vuorossa, tiistaina haen munat :smt041
Viira

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja Viira »

Onnittelut tipusista! :) Itse kyselisin olisiko kenelläkään kokemusta Rcom Mini -laitteesta? Löytyypi esimerkiksi täältä -> http://www.hautomakone.fi/PublishedServ ... mcode=rcMI
jonsku

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja jonsku »

mä laitan myös tänne, tietääkö kukaan covatutto24 tai 54 automaatista? mahtaako tähän saada suomenkielisiä ohjeita mistään :smt017 ?
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Max! Sullahan on siinä Mini Advancessa se 12:n munan kääntölevy pienemmille munille. Osaatko sanoa, matuisko sille levylle esmes chabon, kääpiökochinin, silkin munat? Vai olisko ne jo liian isoja?
smari

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja smari »

jonsku kirjoitti:mä laitan myös tänne, tietääkö kukaan covatutto24 tai 54 automaatista? mahtaako tähän saada suomenkielisiä ohjeita mistään :smt017 ?
Mä oon käyttäny noita, nytkin on päällä. En oo saanu suomeksi ohjetta, mutta ovat yksinkertaisia käytettäviä.
Lillerilalleri

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja Lillerilalleri »

Minäkin osallistun keskusteluun, vaikka ihan yhtä pihalla olenkin :)

Meilläkin mini eco käytössä ja kuten sanoit, mistään ei löydy kosteusmittaria joka mahtuisi sinne sisään.. ollaan siis Nöpösen vinkillä luotettu valmistajan ohjeisiin, että ensin vaan toinen kuppi täynnä ja kuoriutumisen aikaan täytetään toinenkin kuppi. Meidän koneessa oli tehdaslämpötila aika korkea, koekäytössä ilman munia oli vähän yli 38 ja munien lainton jälkeen n vuorokauden jälkeen tasaantui siihen 38:aan. Säädettiin sitä hiemen alemmaksi, n 37,6:n. Aloitettiin 10:llä munalla, joista poistin 2 jotka eivät olleet lähteneet kehittymään. Eli nyt 8 munaa porskuttaa koneessa ja toistaiseksi tuntuu kaikki menevän hyvin. Olen siis myöskin ensikertalainen, joten kokoajan ajattelen että "munaan" vielä jotain, mutta nyt siis tilanne näyttää hyvältä :smt003

Tsemppiä haudontaan! On tämä kyllä niin hauskaa ja jännää touhua että! :smt048
max3

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja max3 »

caddy kirjoitti:Max! Sullahan on siinä Mini Advancessa se 12:n munan kääntölevy pienemmille munille. Osaatko sanoa, matuisko sille levylle esmes chabon, kääpiökochinin, silkin munat? Vai olisko ne jo liian isoja?
Eikös tätä jo edellisellä sivulla mietitty? :smt001
Mä en tosiaan osaa sen enempää auttaa.
caddy

Re: Onko kokemusta tästä hautomakoneesta?

Viesti Kirjoittaja caddy »

No katos vain, niinpä mietittiinkin! Argh! Olin unohtanut totaalisesti, enkä lukenut topikkia uudelleen... :smt003
Vastaa Viestiin