Nöpönen hautoo
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Nöpösen ekakerta
Onnittelut tyttärestä ja tipuista! Aika hyvä hedelmöittymis% luomumunilla.
Kieltämättä itekkin ihmettelin tulosta
Nyt kaikki höyhenlapset ryntää ruokakipolle
, kun aukasen kannen ja alkaavat esitellä heti nokkimis- ja syöntitaitojaan
..
Suviannen tipuleipä ohjeen mukaan, kun lapsille tein sapuskan ja kostutin veteen, niin johan nämä nuorimmaisetkin (12h) innostuivat
KIITOS OHJEESTA!

Nyt kaikki höyhenlapset ryntää ruokakipolle

Suviannen tipuleipä ohjeen mukaan, kun lapsille tein sapuskan ja kostutin veteen, niin johan nämä nuorimmaisetkin (12h) innostuivat

KIITOS OHJEESTA!
Tässä kolmen pv:n ikäisiä höyhenisiä

Eilen tämä kiltti äitikana raahasi lapsilleen tyhmänä vain yhden kastemadon
... Pienin nappasi sen samantien nokkaansa ja alkoi juosta piipittäen ympäri laatikkoa saaden muutkin peräänsä
Parhaimmillaan kolme tipsiä repi matoa erisuuntiin
(vähän kävi sääliksi mato raukka) Paikalle tuli tuo vaaleampi ruskea kampesi itselleen madon ja nielaisi
... No tämä kiltti kanaemo lähti hakemaan lisää kastematoja... Meni loppujen lopuksi kolme ISOA matoa ja kolme pientä... Kaikki saivat herkkua osakseen! Pienin tipsi taisi vetää sen suurimman
Kiva, että lapsilla on mukavaa

Eilen tämä kiltti äitikana raahasi lapsilleen tyhmänä vain yhden kastemadon

Kiva, että lapsilla on mukavaa

Minä vielä onnittelen tyttö vauvasta ja tipuista!!!
Suloisia palleroita noi sinun tipuset
Suloisia palleroita noi sinun tipuset

Siis voiko ihan oikeesti kaupan luomumunista hautoa tipuja?? Mä olen aina pitäny sitä lähinnä urbaanilegendana
Onko munien merkillä väliä vai vain sillä luomulla?

Huhu kertoo että useimmissa luomukanaloissa on myös kukko, joka tarkoittaa sitä että kyllä, niistä voi hautoa tipuja!
Joo kyllä voi, meilläkin on moisia kuoriutunut!jokunen kirjoitti:Siis voiko ihan oikeesti kaupan luomumunista hautoa tipuja?? Mä olen aina pitäny sitä lähinnä urbaanilegendana![]()

No tuossa on juuri viisi elävää todistetta noista kaupan munista
Näitä olis kuusi jos nää kaksi ruskeaa (jotka syntyivät eka) eivät olis riehunu koneessa ja kääntäneet yhtä juuri kuoriutamassa olevaa tipsiä ympäri. Raasu oli hukkunut nesteisiinsä
Kannattaa juu kokeilla

Näitä olis kuusi jos nää kaksi ruskeaa (jotka syntyivät eka) eivät olis riehunu koneessa ja kääntäneet yhtä juuri kuoriutamassa olevaa tipsiä ympäri. Raasu oli hukkunut nesteisiinsä

Kannattaa juu kokeilla

VOI ITKU!!!
Kertokaas nyt fiksumpina onko mun pikkuset munissaan nyt mennyttä.
Läpivalaisin ne eilen, kun haudontaa oli mennyt 5vrk. Suurimmassa osassa (10stä) oli vaaleaa, mutt MUSTA täplä, sellainen nuppineulan pään kokoinen
. Osassa näistä näkyi verisuonia ja osassa ei. Luin juuri, että jos näkyy tuollainen musta täplä 8vrk:n kohdalla niin olisi kuollut tipsi
! AAAAGGH!!
Mä en kestä!!! Sydän hakkaa ja itkettää...!!!

Kertokaas nyt fiksumpina onko mun pikkuset munissaan nyt mennyttä.

Re: Nöpönen hautoo
Tuossa miun hautomaketjussa on kakkossivulla linkki back yard chickens-foorumin yhteen ketjuun jossa on tosi hyvät kuvat läpivalaisusta. Ne täplät on minusta alkioita, joten en vielä menettäis toivoa 

Kiitos suuri onnikas! Kyllä ne mun silmään näytti juurikin tuolta miltä pitäis
Toivo palasi
ja illalla katson uudestaan lampulla 

Mä piirtelen ?-merkin niihin, joista oon epävarma. Usein niistä on kuitenkin tullu tipu vaikka välillä oudolta näyttävät. Tiedä sitte miksi osa näyttää hämisvaiheessa eriltä ku muut.
Niinhän ne ihmislapsetkin kyllä kehittyyvät eriaikoihin ja omaan tahtiinsa
Jäitä siis laitan hattuun ja rauhoitun 

Elä pelästy, mun 28:ssa 29:stä oli vastaava musta täplä ja nyt kaikki 28 on kehittäneet itseensä tumman hamon sisälle. Tänään on 12 vrk.