Nöpönen hautoo

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Nöpösen ekakerta

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut tyttärestä ja tipuista! Aika hyvä hedelmöittymis% luomumunilla.
Nöpönen

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

Kieltämättä itekkin ihmettelin tulosta :smt045

Nyt kaikki höyhenlapset ryntää ruokakipolle =D> , kun aukasen kannen ja alkaavat esitellä heti nokkimis- ja syöntitaitojaan :blob6: ..
Suviannen tipuleipä ohjeen mukaan, kun lapsille tein sapuskan ja kostutin veteen, niin johan nämä nuorimmaisetkin (12h) innostuivat :tongue8:

KIITOS OHJEESTA!
Nöpönen

Tässä kolmen pv:n ikäisiä höyhenisiä :smt050
Kuva

Kuva

Kuva

Eilen tämä kiltti äitikana raahasi lapsilleen tyhmänä vain yhden kastemadon :smt027 ... Pienin nappasi sen samantien nokkaansa ja alkoi juosta piipittäen ympäri laatikkoa saaden muutkin peräänsä :smt062 Parhaimmillaan kolme tipsiä repi matoa erisuuntiin :smt044 (vähän kävi sääliksi mato raukka) Paikalle tuli tuo vaaleampi ruskea kampesi itselleen madon ja nielaisi :-" ... No tämä kiltti kanaemo lähti hakemaan lisää kastematoja... Meni loppujen lopuksi kolme ISOA matoa ja kolme pientä... Kaikki saivat herkkua osakseen! Pienin tipsi taisi vetää sen suurimman :smt044

Kiva, että lapsilla on mukavaa :smt040
pinka

Viesti Kirjoittaja pinka »

Minä vielä onnittelen tyttö vauvasta ja tipuista!!!
Suloisia palleroita noi sinun tipuset :smt049
jokunen

Viesti Kirjoittaja jokunen »

Siis voiko ihan oikeesti kaupan luomumunista hautoa tipuja?? Mä olen aina pitäny sitä lähinnä urbaanilegendana :shock:
Onko munien merkillä väliä vai vain sillä luomulla?
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Huhu kertoo että useimmissa luomukanaloissa on myös kukko, joka tarkoittaa sitä että kyllä, niistä voi hautoa tipuja!
flai

Viesti Kirjoittaja flai »

jokunen kirjoitti:Siis voiko ihan oikeesti kaupan luomumunista hautoa tipuja?? Mä olen aina pitäny sitä lähinnä urbaanilegendana :shock:
Onko munien merkillä väliä vai vain sillä luomulla?
Joo kyllä voi, meilläkin on moisia kuoriutunut! :smt045 Hyvää tuuria saa olla mukana reilusti, koska luomukanalassakaan eivät kukot ole pakollisia, eikä niitä useinkaan ole kovin montaa, eli hedelmöittyneiden munien saaminen on sattumanvaraista. Meillekin kyllä sattui joskus että 5/6 luomumunasta lähti kehittymään, joten joskus onnistaa. :)
jokunen

:smt005

Pitänee kokeilla tuota sit seuraavaks :smt040
Nöpönen

No tuossa on juuri viisi elävää todistetta noista kaupan munista :smt003
Näitä olis kuusi jos nää kaksi ruskeaa (jotka syntyivät eka) eivät olis riehunu koneessa ja kääntäneet yhtä juuri kuoriutamassa olevaa tipsiä ympäri. Raasu oli hukkunut nesteisiinsä :smt022
Kannattaa juu kokeilla :smt007
Nöpönen

VOI ITKU!!!
Kertokaas nyt fiksumpina onko mun pikkuset munissaan nyt mennyttä. :smt017 Läpivalaisin ne eilen, kun haudontaa oli mennyt 5vrk. Suurimmassa osassa (10stä) oli vaaleaa, mutt MUSTA täplä, sellainen nuppineulan pään kokoinen :shock: . Osassa näistä näkyi verisuonia ja osassa ei. Luin juuri, että jos näkyy tuollainen musta täplä 8vrk:n kohdalla niin olisi kuollut tipsi :smt022 ! AAAAGGH!! :smt021 :smt021 :smt013 Mä en kestä!!! Sydän hakkaa ja itkettää...!!! :smt022 :smt022
onnikas

Re: Nöpönen hautoo

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Tuossa miun hautomaketjussa on kakkossivulla linkki back yard chickens-foorumin yhteen ketjuun jossa on tosi hyvät kuvat läpivalaisusta. Ne täplät on minusta alkioita, joten en vielä menettäis toivoa :)
Nöpönen

Kiitos suuri onnikas! Kyllä ne mun silmään näytti juurikin tuolta miltä pitäis :smt045 Toivo palasi :smt041 ja illalla katson uudestaan lampulla :smt048
jokunen

Mä piirtelen ?-merkin niihin, joista oon epävarma. Usein niistä on kuitenkin tullu tipu vaikka välillä oudolta näyttävät. Tiedä sitte miksi osa näyttää hämisvaiheessa eriltä ku muut.
Nöpönen

Niinhän ne ihmislapsetkin kyllä kehittyyvät eriaikoihin ja omaan tahtiinsa :smt054 Jäitä siis laitan hattuun ja rauhoitun :-"
Munakoiso

Viesti Kirjoittaja Munakoiso »

Elä pelästy, mun 28:ssa 29:stä oli vastaava musta täplä ja nyt kaikki 28 on kehittäneet itseensä tumman hamon sisälle. Tänään on 12 vrk. :smt023
Vastaa Viestiin