UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vetehinen

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

No jaa, säilytetäänhän me marekiakin ja varmasti monia muitakin kanan sairauksia. Mutta eiköhän jokainen voi itse tehdä päätöksen asiasta, jos ei sitten tule jotain virallista ohjeistusta MTT:ltä. - Heh, Maatikko vei sanat suustani kun oli kirjoittamassa :smt002 .
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Mie kuulin kanssa sen keskisuomalaisen munantuottajan haastattelun radiosta silloin päivä pari sitten, vaan en viittinyt tänne kirjoittaa.. aattelin, että teillä on ihan tarpeeksi kestämistä ilman tota perusteetonta hölinää totaalisaneerauksesta...johon ei mikään asetus oo velvottanut.

Kävin aamulla kattomassa tota tautitilannetta ja äsken.. taas kolme oli tullut, eli kyllä se nyt on täällä ja pysyy...

Vanha sanonta, mikä ei tapa niin vahvistaa.. toivottavasti tästä seuraa entistä sitkeempiä harrastekanoja :smt040 , ja tää kuuluu käsittääkseni niihin KANTAA VAHVISTAVIIN VIRUKSIIN.. :smt036
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

En nyt viitti täs paljastaa julkisesti mistä puhelu tuli, mutta sellainen viranomainen joka oli saanu sähköpostina tiedon eviralta,hän tää niin suloinen nais ihminen joka kerran lupas tiedottaa mulle heti kun jotain tietää,PITI LUPAUKSENSA !!! mutta moommaki sen kans molemmat etelä pohojammmaalaaasia ja me yleensä piretähän mitäme luvatahan,terveisiä vaan tälle viranomaiselle :smt041 :smt041 tuon teille sinne kaffetnisut niin saattaa keittää kahaveet.
uusikananen

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

maunu_muori kirjoitti:
Kävin aamulla kattomassa tota tautitilannetta ja äsken.. taas kolme oli tullut, eli kyllä se nyt on täällä ja pysyy...

Vanha sanonta, mikä ei tapa niin vahvistaa.. toivottavasti tästä seuraa entistä sitkeempiä harrastekanoja :smt040 , ja tää kuuluu käsittääkseni niihin KANTAA VAHVISTAVIIN VIRUKSIIN.. :smt036

Ja entistä sitkeempiä KANAHARRASTAJIA :smt023
lautapihti
silkki

Ei kannatakaa erota säilyttäohjelmasta,soittivat sielä ja pyysivät harkittemaan eroamista,lupasivat tehostaa omaa tiedottamista,ja selvittää omat mahdollisuutensa jos vastaava tilanne vielä tulee eteen,puhelu toi myös varmuuden että jokainen säilyttäjä on tarpeellinen :smt041 maatiaiskanakantahan ei oo moksiskaan tälläisestä ib.stä
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Soitin EVIRAan ja sain IB-testien tuloksemme: kolmetoista näytettä otettiin ja kaikki olivat negatiivisia. :smt041
saralele

Viesti Kirjoittaja saralele »

Joo mistä minä ees tiedän ollaanko positiivisia, kun ei meiltä mitään testejä otettu... Eli jatkan säilyttämistä ja kanojen pitoa entisee malliin :smt001
Suwitsu

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Mä aion kyllä laittaa tulikivenkatkuisen sähköpostin sekä Eviraan tiedottamisen suhteen että MTT:n täydestä hiljaisuudesta.
uusikananen

Viesti Kirjoittaja uusikananen »

Hyvä Suwitsu!! Ite yritin kans lähettää Eviran palautelomakkeella muutaman valitun ja harkitun lauseen ( :smt013 ), mutta herjas vaan erroria kun yritti lähettää...
lautapihti
silkki

Suvitsu.mä oon jo laittanu tulikivenkatkuisen viestin,sielä päässä on omat ongelmansa joita nyt yrittävät muutella tilanteesa oppineena,pahoittelivat tilannetta,ja mun ja heidän välit on nyt kunnossa.säilytys jatkuu kuten ennenkin..
lautapihti
silkki

Saralele,ei se mitään auttaiskaa,tauti jää nyt suomeen ja turha sitä vastaan on harrastajan taistella,jos nyt on negatiivinen tulos mistä voi olla varma että on sitä myös kuukauden kuluttua,niin ihmeellisiä on ollu tään taudin kulkureitit.
AnetteMilli

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

UPEETA, UPEEEETA, MAHTAVAA; UPEETA, kyynel vierähti poskelle ilouutisen luettuani!!!! MEKIN siis saamme kanoja tulevaisuudessa... ÖÖ heti??? :smt005 :smt005 :smt005
minnimanni

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Evirako antoi nyt periksi tälle taudille koska testattavia on niin paljon ja valtion rahoitus loppui vai onko siihen joku muukin syy? Mitä teille on kerrottu jotka olette tänään sinne soittaneet? Hyvähän se on jos viimein tajusivat ettei tähän tautiin enään auta saneeraukset :smt045 . Toisaalta hyvä ettei kaikkia ehditty testata niin ei sitten tule meidän harrastajien kesken kahtia jakoa positiiviset ja negatiiviset, koska kuitenkin täällä näitäkin harrastajia on jotka leimaavat positiiviset tilat. Mun kanoja ei testattu hyvä niin, nyt voin hyvillä mielin ostaa lintuja myös positiivisilta tiloilta kun en tiedä olenko negatiivinen vai positiivinen. Perimmäiseltä luonteeltanikaan en ole kumpaakaan :smt040 . Kanakauppa siis jatkukoon, mutta olisiko nyt syytä hiukan rajoittaa sitä vieraiden omissa lintutiloissa kulkua? Mitä mieltä olette?
hernande9

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

EVIRA, ETT ja MTT; :smt013 :smt035 :smt027 :smt018 , Munislaiset ; :smt003 :smt005 :smt007 :smt008 :smt016 :smt020 :smt040 :smt041 :smt057 :smt048 :smt045
Viimeksi muokannut hernande9, 11 Touko 2011, 14:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nöpönen

Viesti Kirjoittaja Nöpönen »

:smt044 :smt041 JEEEEEEE!!! Munislaiset on kunkkuja =D> :headbang: :love1: :wav:
Vastaa Viestiin