Varin projektit, ja kanojen...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
vardenji

Re: Varin projektit, ja kanojen...

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Nyt kaipailisin pikasesti neuvoja! Läpivalastessani viimesiä kertoja, yks myöhemmistä munista oli outo, tipu puhkassu ilmakuplan, näkyy selkeesti vielä verisuonet ja toisella reunalla munaa on verirengas kuoressa ja näyttäis olevan verenpurkaumaa, tipu liikkuu sisällä hiukan. Voiks toi selvitä?! Pitäiskö mun tehdä jotain?! Pystyykö tolle edes tekemään mitään? :smt022
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Paljon onnea kolmikosta! Ja peukutusta lopuille kuoriutujille :smt023
Eipä sille oudolle tipulle ole oikein muuta tehtävissä kuin seurailla ja toivoa parasta. Ihan hyvin se saattaa verisyydestä huolimatta selviytyä. (Mulla oli yhdellä kanan alta kuoriutujalla kovin verinen se aloitusreiän ympäristö, mutta niin vaan on terhakka neliviikkoinen jo.)
vardenji

Tipuja on jo 5 ja kolmessa munassa isot reiät :smt044 Ainakin yks noista reikäsistä on sellanen verinen...
Ja ekat kolme oppi jo syömään ja juomaan :smt003 Ihana oli opettaa niitä, ei tainnu kokonaista minuuttia mennä kun eka oppi nokkimaan ja siitä vielä pari minuuttia nokkimista ennen kun tajus et ne jutut siinä maassa sopii mukavasti nokan sisään :smt005
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Onnea pikku opetuslapsista :smt003
vardenji

Kaikki viis on nyt lastentarhassa mun sängyn vieressä ja neljässä munassa jo hyvät reiät. Työkaverit komensi mut äitiyslomalle :smt005 Olen huomisen vapaalla, mennään hesaan shoppailemaan ja siimiksen kautta jatketaan kotiin suurentuneen matkustajamäärän kanssa, jos suunnitelma pitää :smt003 Pääsen ostamaan toivottavasti kans nippusiteitä tipujen merkkaamiseen. Noi nyt vielä tunnistan, mutta millä ihmeellä ne loput...
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Biltemasta saa nippusiteitä :smt002 Jos et löydä, saat multa sen verran kun tarvitset!
vardenji

Biltemassa on vaan niin suuret noi postikulut, clas ohlsonilla on kans kirjavia, jos siellä ehdittäis huomenna käymään. Jos ei löydetä niin kysyn sulta muutamia :smt002
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

No niin, mä aattelinkin että jos ootte oikeen pääkaupunkiin matkalla, niin ehkä sieltä löytyy Biltema matkan varrelta :smt002 Ne postarit on kyllä muuten ihan törkeet!
vardenji

Mä olin ihan äimän käkenä niistä kuluista! 8e nippusiteistä postimaksuineen tuli 20 e... Jos törmätään biltemaan, niin sit kyllä pyydän pysähtymään :smt003 Viimeistään seinässä. Anteeks, mä korkkasin siideritölkin juhlistaakseni kaikkia näitä tipuja ja reikaisiä munia sekä tota vihdoinkin rupeutunutta avohaavaa. Kaks viikkoo kiusannu, alkuviikosta alko märkimään ja nyt sain ajan lääkärille huomenaamulla. Tänään alko olla töissä jo tuskallista olla ja kuumeinen olo, joten tulehtunu taitaa kuitenkin olla... Onneks on noita pieniä untuvapalloja tuomassa paaaaljon iloa ja touhua. Keitetty kananmunan puolikas meni melkein kokonaan jo viidelle tipulle, joista kaks vaan lämmittelee keinoemon alla, eikä tuu syömään. Peiponsiemenetkin tuntuu maistuvan maitotölkkiautomaatista :smt003
vardenji

Kuudes tipu kuoriutu juur :smt044 Kuulin vaan kuoren napsahduksen ja menin kattomaan, niin siellä se märkä pikkarainen köllötti kahtia haljenneen kuoren vieressä. Piipittää kovin :smt003
vardenji

Aamusta tuli kahdeksas :smt040 Täällä piipittää jo kovin. :smt043
vardenji

Yhdeksäs, pari uutta reikämunaa!
vardenji

11 tipua, mutta yhdellä ehti mun suihkussa käynnin aikana kuivua munankuorenpala takapuoleen kiinni :smt009 Yritin äsken lämpimällä vedellä irrottaa sitä, mutta on liian kovaa kiinni :smt022 Saako sen myöhemmin, tipun kuivuttua kokonaan, irrotettua tipua satuttamatta ja onko siitä nyt vaaraa?
vardenji

Kuoripyllytipu tuli pestyä ja nypittyä kuori kakkoineen pois. Oli peräaukon tiellä ja oli tullut kakka. Kiva pestä... Tipu raukka kyllä menetti siinä pari pyllyuntuvaa :smt009 Eilen san ostettua nippusiteitä ja muutamalla tipulla on jo nilkkarenkaat, mutta nyt tarttee jakaa tiput jotenkin, kun värejä on vaan 6. Jos toi viimenenkin kuoriutuu, on luku sopivasti 6 jaollinen 18, ja voin valkata aina samalle värille kolme eri väristä tipua. Kaikki on melko keltasia, mutta maaoravakuvio vaihtelee ja osa on nyt vaaleenruskeita. Yritän saada yhteiskuvaa myöhemmin, mutta kännykän kuvaamisnopeus ei ihan pysy tipujen vauhdissa... :smt005 Nää vilistää niin kovin! :smt042
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Vari, me varmaan jossakin vaiheessa käydään Biltemassa & nippusiteitä on jo ennestään. Eli jos ihan hengenhätä ei ole & laitat millasia tarttet niin voin lähettää.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Vastaa Viestiin