King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
smari

King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

Viesti Kirjoittaja smari »

Mitä te olette käyttäneet Suroissa pohjalla? Se alkuperäinen pehmuste oli kauhean vaikea pestä kunnolla ja mulla oli viimeksi alla osa vanhasta t-paidasta ja edellisessä haudonnassa en laittanut pohjalle mitään, kun koneessa oli silloin ankanmunia. Mutta kestääkö kananmunat haudonnan ilman pehmikettä kun pohja on kumminkin semmonen nystyräinen?

Ja olisiko hyviä ideoita kosteuslärpäkkeeksi? ( En tiä mikä sen oikea nimi mahtaakaan olla..) Joku tiskirätti? Mutta onko niissä jotain haihtuvia kemikaaleja? Tuntuu kalliilta alkaa tilailemaan niitä rcomin omia, mutta pitäisi löytää toimiva ja helposti saatava vaihtoehto. Kuulisin mielellään toisten kokemuksia. :smt045
Suomi Ii

Re: King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

Viesti Kirjoittaja Suomi Ii »

Minulla on king Suro olen kaupasta ostanut melkein vastaavia,mitä alkuperäiset ovat ei niistä mitään kemikaaleja ole lähtenyt koneen sisälle.ovat isokokosia-
saksilla leikkuu sopiviksi ok...
anssiu

Re: King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

Viesti Kirjoittaja anssiu »

King suron pohjalevy on tosiaan äärettömän ärsyttävä pestä. Se kosteuslärpäke( Evoporatingpad ) lisää kosteusprosenttia. Lärpäkkeen koko ja reijitys vaikuttaa koneen kosteusarvoihin. Käyttöohjeessa on leikkausohjeet lärpäkkeestä. Muistaakseni kuoriutumisvaiheessa lärpäke on tosi tärkeä. Sillä saadaan nostettua kosteutta 5-10% prosenttia.
smari

Re: King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

Viesti Kirjoittaja smari »

Tarkotin siis sitä että mikä kävisi hyvin niitten alkuperäisen tilalle. Ihan konkreettista tietoa, eli mitä materiaalia ja merkkiä olette kokeilleet, millä menestyksellä ja lisäksi vinkkejä ostopaikoista. Tuota alkuperäistä tietty olisi helppo tilata, mutta haen tässä nyt vaihtoehtoja sille.
minnimanni

Re: King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Pohja pehmusteen tilalle käy ihan talouspaperi, se oikea on tosi ärsyttävä pestävä siksi jätän sen useimmiten vallan pois varsinkin jos haudon hanhia :smt003
omena

Re: King Suron "pohjapehmuste ja kosteuslärpäke"

Viesti Kirjoittaja omena »

Täydellisen tietämättömänä koneesta tarjoon että eikö joku pehmee ja 60-90 asteessa pestävä ois hyvä? Joustofrotee? Mulla on ainakin kaapissa luomujoustofroteeta minkä voisin kuvitella olevan hyvää munien alle :smt003
Vastaa Viestiin