Itse tiedustelin asiaa omaltakohdaltani niin sain vastauksen ettei minun tarvitse kuin päivittää listaa tilalla olevista linnuista. Eli lisätä ne linnut sinne listaan minkä olen jo aiemmin ilmoittanut.... (Eli teen sen heti huomenna

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Työt haittaa harrastuksia ja en ole tänään ehtinyt yrittää vielä. Mutta turhaapa sitä vissiin sitten soitella ennen huomista. Ehkäpä siellä tehdään ko. lomaketta kiireen vilkkaa. Olisi vaan voinut olla hyvä kerrankin kysäistä harratajilta onko lomake ns. selkolukuinen ja täytettävissä ilman korkeakoulututkintoa. Esitin eilen myös MMM:lle ajatuksen Eviralle toimitettavaksimax3 kirjoitti: Saiko Ann tänään kiinni sitä Eviran tyyppiä? Mä kun soittelin, niin vasta huomenna tavoitettavissa...Ettei vain pakoile meitä kanaharrastajia jo valmiiksi???
No ihan oikeasti ei tässä ole kysymys ihmisten ravinnonsaannin uhasta. Mun pikkukanala on pienin uhka tuotantokanaloille lähiseudulla, kyllä se vaara todellisuudessa on ihan muissa tekijöissä. Rehut, luonnonlinnut, tiloissa salaa liikkuvat OE-järjestön kuvaajat, työntekijän huolellisuus merkitsevät, ei se että onko jollain parin kilometrin päässä kotitarvekanala. Tosiaan kuten joku tuolla jo aiemmin mainitsi, niin on täysin sallittua raahata Suomeen ties mitä pelastettuja kulkukoiria jotka ovat potentiaalisia tautien levittäjiä, myös ihmisille vaarallisten tautien. Ei tässä yritetä todellisuudessa ketään tai mitään suojella, vaan raha tässä puhuu ja hallitseminen.max3 kirjoitti:Jos kissoja tai koiria kasvatettais Suomessa ruuaksi, niin voisi hyvinkin olla, et niillekin tulis herkästi tappotuomioita, jos ne uhkais ihmisten ravinnonsaantia. Vaikka nää onkin meille lemmikkejä, niin ollaan laajasta joukosta huolimatta hyvin pieni prosentti, käsittääkseni.
Tämä on hyvä idea ja mataloittaa kynnystä hankkia kanoja. Toisaalta ostaja ehkä harkitsee tarkemmin harrastuksen aloittamista, eikä lähde heräteostoihin. Jos jokin uhkaava lintutauti tulee joskus esiin ja linnut halutaan hävittää tietyltä alueelta, on aivan sama onko olemassa olevaa rekisteriä. Avaruuspukuiset ukot haravoivat jokaisen koirankopin ja saunantaustan jos haluavat... turha niitä yöunia on nyt menettääKirjoittaja Rusina » To 14.10.2010 12:35
Täytynee hommata nippu lomakkeita, että voi tipuja myydessä tyrkätä aina ostajalle lomakkeen kouraan ja pitopaikkatunnuksen. Alkaa muistuttaa muiden eläinten myyntiä ja ostoa paperisotineen. No, yhden tai kahden linnun heräteostot tulevat varmasti vähenemään...