Olen 4 lapsosen äippä täältä hämeestä. Eläimiä on monta, muttei yhtään lintua (koska isännys ei anna kanasia ottaa

). Meillä asustaa poni, kaksi vuohea(tai toistaseksi neljä kun on nuo kilittimet vielä meillä),kolme koiraa(joista yksi huskysekoitus etsii uutta kotia), viisi kissaa, kaksi kania, kaksi kilpparia, akvallinen kaloja ja sammakko, ensi viikolla taas vuoden väliajan jälkeen kaksi marsua. Lapset on 15v tyttö, 14v poika, 7v tyttö ja 4kk tyttö ja on mulla mieskin, ihana onkin

.
Asustelemme vanhaa pajakiinteistöä, toimin perhepäivähoitajana mutta nyt siis mammalomalla toistaseksi. Remppaa tehdään ja laitumia ja tallia ja pihattoa...
Haaveenani olisi joskus lammikko tuohon pellolle ja sinne muutama ankka kesäksi ploiskiin, nuo kultafasaanit oli kans aivan upeita kun tutkin, normi fasaaneja meillä viipottaakin eritoten talviaikaan valtavia laumoja syömäs mun lintujen ruokia

Niitä oon nauranut kun hyppäävät nuoret kukot keinumaan ponin aitanaruille, tai köysi tuo on paremminkin ja oonpas nähnyt yhden meidän pihakeinussakin!
Kävin täällä vähän kurkkimassa ja aattelin kanssa rekisteröityä, koska joskus mulla ON niitä siipiveikkoja, isännys ei vaan vielä tiedä sitä
Jos jollakulla täällä suunnassa on pulaa pienen ponin talviasunnosta, niin meille mahtuis pihattoon

, karsinaan tulee todennäköisesti talliin ylläpitohepo.
Ja jos oikein enrgistä ja ilosta leikattua uroskoiraa on vailla, joka ei sit ihan äkkiä väsähdäkään niin kyselkäi multa vain! Tuo suomenpystiksen ja huskynmixi on jostain syystä tullut aikuistuessaan tosi niuhoksi kaveriaan, toista huskysekotusta kohtaan ja ottavat vähän väliä yhteen... Toinen siis huskyn ja sakemanninsekoitus ja vuoden nuorempi, kovin tykkäis leikkiä mut ei tämä siedä yhtään, irvistelee vaan. Ja sehän tässä niin hassua onkin kun kyseinen koira ei ikinä ole muille koirille/ihmisille/eläimille rähissyt!
Jännittyneenä oottelen mitä kaikkea tietoa lintusista täältä saankaan ja mikä sitten joskus itselle tulee. Ja minisikakin ois niin ihan,. mut senkin isäntä eväs ja kummatkin samasta syytä: NE HAISEE! ...Ei auttanu kun meinasin et josko sitä possustani puunaisin usein, ei silti. Kaipa ne kaikki linnutkin haiskahtaa, mut kaikissahan nyt joku ominaishaju on, ihmisissäkin...
Nooo, kyllä mä vielä sen pään käännän, tuleehan meille taas marsujakin vaik meinas viime syksynä vimpan kuoltua et niitä ei sit enää kannata ottaa.

Et hei vaan kaikille ja mulle voipi ehdotella mikä ois sellanen helppo ja "hajuton", suht kylmää kestäväkin laji