MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kanapaavo

MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

Olis hauska tietää innokain tai varmin hautoja rotu :smt024
ninanni

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja ninanni »

vaikka en itse silkkejä omista niin olenko hullu jos väitän että silkit? :D
kochin-fani

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Uskon, että silkit ovat ehdottomasti listan ykkösenä! :smt045 Vaikka en minäkään omista.
Sitten tulee varmaan orpit, kochit, jotkin kääpiöt ja muut jotka ovat hyviä hautomaan mutteivät ole silkkien lailla hulluja hautomakoneita :smt042 Ainakin meidät kochirouva näyttäisi haluavan uudet tiput jo nyt, kun edellisetkään eivät ole täysikasvuisia!
Suvianne

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

silkit veikkaan minäkin, mutta ei saa unohtaa maatiaisia!! Alhot on loistavia hautojia ja lähes takuuvarmoja äitejä. Harvemmmin sattuu huonompi äiti.
kanapaavo

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

mukava kuulla ajattelin joskus hommata orppeja ja silkkikanoja mitenköhän siitäkin tapahtuu kun kaksi hyvää hautoja rotua samaan tilaan laittaa :smt024
kochin-fani

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Riippuu varmaan yksilöistä, mutta hautomakonetta tuskin tarttee hommata :smt037
kanapaavo

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

hommaan varman päälle :smt003
kochin-fani

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

No eihän se ole pahitteeksi, varsinkin jos hautoo ekat kanansa itse :smt002
kanapaavo

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

ei tämä eka kerta ole on monena vuotena kanat hautonut mutta kun haulaisin kokeilla millainen hautomakone on hautomaan . :smt023
Tarmokas

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Olen samaa mieltä, että silkit hyviä hautojia, mutta meillä ainakin tulos hautomisintoon nähden vähintäänkin kyseenalainen, tai sitten omistan varsinaiset sähläsilkit :smt085 . Munia haudotaan aikansa, mutta sitten niistä hävii os jonnekin???. Tulos siihen nähden huono :smt013 .
pipsukka

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja pipsukka »

Mulla ei ole kokemusta kuin Alhoista....ja hyvin hautovat. Viime vuonna neljä kuudesta kanasta hautoi ja hyvin onnistui. Ei yhtään tyhjää munaa, eli hyvin oli kukko hommansa hoitanut. Nyt on yhdellä tipu ja toinen hautoo. Eka hautoja oli viime syksyn oma kasvatti ja aran puoleinen, mutta hyvin hommansa hoiti. Laitoin vaan 3 munaa alle ja yksi oli tyhjä ja yksi meni sitten kesken. Nyt on viime kesän luotto hautojalla 9 munaa alla. Siihen pesään ei sit muilla ole asiaa mennä munimaan. mutta minun antaa koskea itseään, sekä munia. Jos tänään läpi valaisis munat, eilen jo pari katsoin ja verisuonet näkyi heikosti. Olen ihastunut maatiaisiin, toki ovat ekat kanani. Mutta en halua sekoittaa rotuja...minulle riittää ALHOT. Toki olen kuullut, että silkit ovat myös hyviää hautojia.
kanapaavo

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

meillä laite taan kääpiökochinin munia koneeseen ja orpin munia kohta tulee tipuja kunnolla :smt006
Marko

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja Marko »

Horniolaiset maatiaiset on kanssa melkoisia hautomakoneita ja hyviä emoja.
rilla

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja rilla »

Tosi monet kanat meillä nyt ainakin hautoo tai yrittävät sitä.
Nuori tyrnäväläinen aloitti melkein heti kun alkoi munimaan.

Meijän entiset tyrnäväläiset ei oikein hautonu. Nyt Noi uudemmat intoilee.
Ja sussex-kana on kohta urakkansa tehny. Ja sekarotuiset ja useimmat mitä mulla on, hautovat.

Mut rokit mulla ei ole koskaan onnistunu hautomisessa. :smt023
Tiuku

Re: MIKÄ ON PARAS HAUTOJA KANA

Viesti Kirjoittaja Tiuku »

Minun kanat on sieltä sun täältä mitälie sekotuksia rodultaan mutta jos ja kun siellä joku hautoo niin se on aina valkonen kana.... Ruskeet istuskelee sillon tällön mustat ei koskaan vaikka kaikki kuitenki munii.... Mistä lie johtuu.... :smt017
Vastaa Viestiin