Punaheltta + muut valmisrehut

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Iloisten Munatalo

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Onneksi meillä on Hilta, joka laittaa meidän ajatukset järjestykseen. Se täällä Muniksessa onkin hyvä että virheet korjataan ja annetaan oikea tieto :smt023
vardenji

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Tällä hetkellä on muuteski vähän sellate olo et onneks on munanetti...
HIPSU

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Nyt seuraa tyhmä kysymys :smt003
Onko ihan tavallista että kananruhupussista löytyy läjäpäin koppiksia. Semmosia mustaharmaita?
Mulla edelliset pari säkkiä on ollu suomen rehun ja nyt kipasin hakee raision säkin. Edellisissä ei ollu mitään.
Onks nää niinku lisäproteiinia :smt005
Iloisten Munatalo

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

ÖÖÖööö :smt017 Minä kyllä palauttaisin rehun ja pyytäisin koppikset sitten erikseen :smt005 jos on tarvista :smt044
siimis

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja siimis »

Ne on varmaan jauhokuoriaisia. Onko rehussa myös toukkia..?

Sinällään ne eivät ole vaarallisia ja varmaan kelpaavat kanoillekin. Niillä on vaan ikävä taipumus levitä kaikkeen viljaan ja jos ne pääsevät keittiön jauhokaappiin, niin ei kovin kivaa :smt002

Minä kyllä myös palauttaisin rehun, ei siinä kuulu eläviä olla.
HIPSU

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Se on vyöihrakuoriainen. Merkki huonosta jätteiden käsittelystä. Viihtyy eläintenruuissa. Voi syödä tekstiilejä ym... :smt011
Ei tässä muuten mitään mut alotin sen pussin jo kun ruoka loppui edellisenä päivänä. Ja avattu pussi on ollu tos meiän eteisessä.
Toivottavasti ei oo kömpineet sieltä poies.
Emmä sitä enää lähde palauttaa kun on jo vajaa mut empä taida Lopelta enää ostaa vaan ajan kiltisti Hyvinkäälle.
HIPSU

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Menin äsken kiikuttaa sitä pussia ulos ja nyt en enää löytänyt niitä. Ne osaavat siis lentää.
Siis ne on vissiin nyt meiän kämpässä :smt013
suikku

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja suikku »

Ehkä ne ovat kömpineet syvemmälle säkkiin. Meillä noita on ihan omasta takaa. Nirtsin aina kun näen ja villahousut pitää laittaa kesäksi muovipussiin. Ovat muuten ihan syötyjä! Ei muuta haittaa. Ainakaan meillä.
Iloisten Munatalo

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meillä niitä kanssa liikkuu ajoittain, en ole huomannut mitään haittaa....
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4443
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Meidän (50-luvulla rakennetussa) talossa on kanssa noita silloin tällöin, mutten ole mitään haittoja huomannut. En silti niitä rehusäkkiin hyväksyisi eli vaatisin uuden säkin tai ainakin reilun alennuksen.
HIPSU

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Aaamu alkoi roskisdyykkauksella sitä keltasta lappua (missä olis ollu se tieto milloin pakattu) etsiessä. Ei löytyny, sensijaan löyty kaikkea muuta mukavaa :puke:
Sitten lompakosta kuittia. Mut hei enhän mä mitään kuittia saanu. No vaikkei mulla mitään todisteita sitten ollutkaan laitoin raision rehulle
palautelomakkeen kautta ihan ystävällisen kyselyn näistä koppiksista. Selvittäköön he mun puolestani. :smt001
siimis

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mistä ostit, Leinoltako?
HIPSU

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja HIPSU »

Ai sielki myydään :shock: Tosta Lopen keskustasta siitä eräliikkeestä
SannaT

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja SannaT »

Meillä tarjolla punaheltta munitus tiivistettä sekoitettuna kauraan. 1 osa tiivistettä ja 5 kauraa. Lisäksi saavat kaikenmoista mitä lapsiperheen keittiöstä sitten ikinä yli jääkin ja muutaman kerran viikossa saavat kulkea vapaana ja syödä mitä löytävät.
Olen huomannut, että noina päivinä kun vapaana kulkevat ei rehu maita. Kauraa kyllä häviää, mutta selkeästi automaattiin jää rehua enempi näkyviin, eli nokkivat kaurat seoksesta ja jättävät rehun syömättä.
Eli aika hyvin varmasti osaavat itse katsoa oikean suhteen proteiineja sun muita.
Vapaana kulkiessaan kun syövät hyvän määrän ötököitä ja matoja, joista saa pää asiassa proteiinia.
Samaa tapahtuu jos antaa kalaa tai lihaa erikseen.
siimis

Re: Punaheltta + muut valmisrehut

Viesti Kirjoittaja siimis »

HIPSU kirjoitti:Ai sielki myydään :shock: Tosta Lopen keskustasta siitä eräliikkeestä
Ai SIELKI myydään! Enpä tiennytkään. Oon aina hakenut Hyvinkään tai Hämeenlinnan Agrista Punahelttaa tai sitten Riihimäen K-maataloudesta Raision rehua.
Vastaa Viestiin