Mehumaijasta marjasakka kanoille?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Mimmi

Re: Mehumaijasta marjasakka kanoille?

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä tyhjensin isän pyynnöstä hänen pakastearkkuaan ja siellähän oli jo useamman vuoden takaisia puolukoita, mustikoita, karviaisia, puna- ja mustaviinimarjoja, mansikoita ja tilliä - kaikki meni kanoille muutamana päivänä ja hyvin kelpasi! :smt042
tiina

Re: Mehumaijasta marjasakka kanoille?

Viesti Kirjoittaja tiina »

Mustikat menee kokonaisina, mutta kun tarjosin mehomaijasta mustikkamössöä, se ei kelvannu kellekkään, ei lampaille eikä kanoille :smt012
kanakoppi

marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja kanakoppi »

saako kanoille antaa marjoja esim: mustikoita, puolukoita, vattuja ja mansikoita :smt017
emilia

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja emilia »

hei vaan

en tiedeä saako, mutta meidän kanat syövät niitä urakalla, punaiset viinimarjatkin on yhdestä pensaasta kohta syöty (kanat)

Niillä on oikein oma pensas mistä käyvät syömässä, mustikoita syövät niin paljon kun jaksan poipurilla kerätä ja kantaa, onneksi ei tarvitse putsata mustikoita, kelpaavat roskineen päivineen.

Että näin meillä
tiina

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja tiina »

Saa antaa.
Kotkottaja

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Kotkottaja »

Meidän kanat ja kukko olivat ihan innoissaan kun vein niille mustikanvarpuja mustikoineen. Hyvin tarkkaan niistä kerättiin kaikki siniset herkut! Virittelinkin niitä sitten navettaan kanaverkon väliin... niin on aamulla tekemistä ennenkuin aamuuninen emäntä jaksaa tulla avaamaan navetan oven :smt015
Maatikko

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

Laitoin tipujen laatikkoon eilen pari vattua, mutta pelkäsivät niitä :shock:
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Chick »

Mulla ne on syöny sen mäskinkin, mikä jää mehumaijasta jäljelle kun tekee mehua.
Wyandotteja, Plymouth rockeja
kana10

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Kyllä kanoille saa antaa marjoja :smt001 Minunkin kanat syövät niitä oikein mielellään. Ne jopa hyppäävät saadakseen marjan pensaasta! :smt003
sokeripussi

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja sokeripussi »

Meidän kanojen suurinta herkkua tuntuu olevan vadelmat. Vien aina välillä vadelman oksia tarhaan niin ensin syövät marjat, sitten ötökät lehdistä ja sitten vielä lehdet :smt003
kanakoppi

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja kanakoppi »

kokeilin itekkin vadelmia ja menivät kuin kuumuille kiville :smt045
Toivolan väki

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Toivolan väki »

Meidän kanat syö kyllä kaikki mahdolliset marjat, ja niitä pakastetaan talven varalle, pakastetut maistu paremmin kuin kuivatut. Ruusunmarjat, herukat, orapihlajanmarjat, puolukat ja suurinta herkkua on tietenkin mustikat. Jopa meidän 2-3vk tirpat tappelee mustikoista :)
Han

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Han »

Mitenköhän noi pihlajanmarjat? Meilläpäin niitä näyttäs ainakin tulevan tosi paljon tänävuonna.
Vadelmat on ihan suurinta herkkua myös meillä kanojen keskuudessa.
kana10

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Mä oon ainaki antanu pihlajanmarjoja kanoille :smt001
Jemuli

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Jemuli »

Mä olen kanssa miettinyt noita pihlajanmarjoja. Mitenkäs ne kannattaisi säilöä talvea varten, kuivattaa vai pakastaa? Punaset viinimarjat ei meillä oikein kelvanneet, mutta mustikat, puolukat, karpalot ja vatut menee kuumille kiville!
Vastaa Viestiin