Mehumaijasta marjasakka kanoille?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

kana10

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja kana10 »

Mä oon ihan pakastanut pihlajanmarjat ja hyvin kelpaavat vielä sen jälkeen :)
Karhurouva

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Meillä on syöty nyt viikkotolkulla marjoja. Appivanhemmat muuttivat ja tyhjäsivät samalla tietysti pakasteen. Meillä on siis syöneet kanat hilloja, mansikoita, mustikoita, puolukoita, leipää ja liharuokia, osa ylivuotisia, osa tuoreempia. Näkyy maistuvan, ja ei taida kanalle juuri olla väliä, vaikka osa tosiaan ylivuotista onkin.
vardenji

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Syksyisin on täälläpäin mulla ja kanoilla kilpailu. Herukat syö se joka ehtii! Vatut ovat toistaiseksi jättäneet rauhaan. Eikös pihlajan marjat muuten makeudu pakastaessa? Jos vaikka itselleenkin talveksi pakastaisi. Saisi sekä kanat että emäntä vitamiineja talvellakin.
viiriäiset

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja viiriäiset »

Mustiin marjoihin eivät koske eivätkä karviaisiin, mutta kun puristaa karviaisen rikki niin ne syövät sisällön heti ja kädestä, jos heittää maahan niin ei edes maisteta :smt040
Nina

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja Nina »

Saako kanoille antaa taikinamarjoja? Pensas on täynnä marjoja, joten saako niitä antaa? Mauttomiahan ne ovat, joten mahtavatko edes kelvata noille hemmotelluille nirppanokille...
kana10

Re: marjoja kanoille

Viesti Kirjoittaja kana10 »

meillä ainakin syövät taikinamarjoja oikein mielellää. Ei niiden ainakaan myrkyllisiä pitäisi olla. Kanat jopa hyppii ja yrittävät saada marjoja pensaasta :smt005
SiniS

Re: Mehumaijasta marjasakka kanoille?

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Täytyy pakastaa marjasakat talven varalle, anoppi keittää kymmeniä litroja mehua syksyllä, materiaalin puhetta ei tule :smt003

Päivitystä
Ekan mehusatsin sakat vein kanoille. Eivät koskeneetkaan niihin.
Vastaa Viestiin