kanan rehujen hinta erot?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
tinttuli

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

Meille tuli uutiskirje rehutehtaalta muutama viikko sitten:

Öljyn hinnannousu ja rehuraaka-aineiden kallistuminen Chicagon raaka-ainepörssissä pakottavat nostamaan rehujen hintoja...


Oli ihan pakko :smt005 ...
Avatar
jopekka
kana
Viestit: 98
Liittynyt: 10 Loka 2008, 19:36
Paikkakunta: Heinävesi

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja jopekka »

AnetteMilli kirjoitti:Onpas isot haitarit hinnoissa! Voiko rahti lisätä tuota heittoa noin?
Meidän agrissa on vielä sellainen systeemi, että hinta menee naamakertoimen mukaan :smt001 Olenkin oppinut ottamaan sen myyjän tiskille jolta halvimmalla saa.

Munitus oli muistaakseni 27 euroa, mutta tästä on niin pitkä aika kun olen viimeksi ostanut, etten muista varmaksi. Eli etelä-pohjanmaalta Alavus agrissa.

Ainiin, kananruoasta ei saa s- etua, kun lasketaan tuotatoeläimeksi... :smt012
Ettei nyt olis niin et halvemmat on täyrehuja ja kalliimmat puolitiivistettä?
Täysrehu syötetään siltään ja puolitiivisteeseen lisätään puolet kauraa joten hinta ei ole ihan suoraan vertailukelponen...
Joensuun agrissa viimeviikolla Munitus-ph PT Plus mure 40 kg (puolitiiviste) 28.73€
AnetteMilli

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Tarkoitin hinnoissa on heittoja tässä keskustelussa. Ja myös myyjä kohtaisia hinnanheittoja liikkeen sisällä. Tottakai tiedän mikä ero rehuilla on :shock:

Vai mitä meinasit?
vardenji

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

PH paras poikanen 24e 40kg forssassa. En tiedä onko tiivistettä vai täysrehua(epäilen jälkimmäistä). Ph kasvatus 19e 40 kg samasta paikasta, tässäkin epäilen täysrehua. Annan kuitenkin viljaa joukkoon.
^krisse^

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja ^krisse^ »

Entisenä s-ryhmäläisenä (En agrissa), mua ärsyttää suunnattomasti muutaman agrikaupan toiminta, että hinnat vaihtelee naamataulun, päivän jne mukaan! Raivostuttavaa todellakin! ja sama ihan kaikessa tavarassa....

Nyt en muista paljonko viimeinen hernesäkki ja rehukaura maksoi...

-K-
hen-na

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja hen-na »

^^Kasvatus punaheltta on täysrehu.
Hitto minä oon luullu sitä puolitiivisteeksi!! Piti siis tarkistaa suomen rehun sivuilta.. No on nuo onneksi hegissä pysyneet ja hyvin kasvaneet vaikka oon antanu puolet ja puolet! Tai mistäpä noita kanssa tietää meneekö puolet ja puolet, kun hukkaankin tuntuu menevän...
malla

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja malla »

S-ketjun bonussysteemi on valikoiva. Ainakin hevosrehuissa bonusta saa ryhmän oman tehtaan Racing-säkeistä, vaan ei Black Horsesta jos sitä ylipäätään myyvät. Vai onko tässäkin jokin mystinen "harrastaja"/"ammattilais"-kriteeri?
Mimm@

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Meillä Agrissa menee niin, ettei mistään tuotantoeläinten ruoista saa S-bonusta. Ainoastaan lemmikkieläinten ruoista ja tavaroista..
Hinnat vaihtelee meillä myyjien mukaan. Eräs nuori mieshenkilö antaa todella hyvin alennusta ihan vinkumatta, ja tarjoaa vanhaksi meneviä rehuja tarjoushintaan.. Pimittää niitä aina meille :smt040
henkkuli

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja henkkuli »

-Me ostetaan kaura viljelijältä, se maksaa 8€/40kg
-Punaheltta täysrehu 17.80€
Flingalill

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Flingalill »

Muusta en tiedä mutta kaurasta maksetaan 20e ja sillä saa 300l kotiin tuotuna :smt003
Ihan kuitilla viljelijältä.
iracarita

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Juvan Agrissa Punaheltta paras kasvatus 20,44 €/40kg, Munitus punaheltta puolitiiviste 28,72 €/40 kg, poikaskalkki 6,72 €/40 kg. Tuo poikaskalkki oli mielestäni varsin edullista, kun Pieksämäellä taisi kanakalkki maksaa miltei tuplaten ( sama pää kesät talvet, etten voi vannoa... ).

Kauran ostan paikalliselta viljelijältä. Viimeksi maksoi 18 senttiä/kilo ( alveineen) eli 40 kg olisi siten 7,23 € :smt004
Bonus

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Bonus »

Kaura on noussu täällä k-raudassa nyt 16 €/säkki.
Alussa maataloustarvikkeista ei saanut plussapisteitä mutta nykyään saa kaikesta.
Mä oon kans saanu muutamalta varastomieheltä revenneitä säkkejä kaupan päälle. Kerran anto säkin ilmatteeks kun oli niin kamalasti linnut paskoneet sen päälle. Vaikka mä kyllä sanoin että ei se haittaa kun säkki ite on ehjä eikä kaurat sisällä ole menneet mikskään.
Iloisten Munatalo

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meidän kaura maksaa 2,50 säkki/40kg ... hyvät naapuruussuhteet :smt030
epi

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja epi »

Mulle kans kelpais tommoset naapurisuhteet, eikä semmoset et naamanurinpäin, tai päätäaukomassa.. tietysti aina täytyy niitäkin olla, mutta ei kaikkien olis pakko olla.. tai sitten vika on meissä.. mene ja tiedä.
Bonus

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Bonus »

Kävin tänään ostaa kanoille kauroja ja kananrehua. Kaurasäkki oli jo 21 € ja kananrehu jotain 30 € :shock:
Vastaa Viestiin