kanan rehujen hinta erot?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
harrastaja

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Tirpan kirjoitukseen viitaen .Aina sanoivat saa agribonukset mut siin oli jokunäkönen raja minkä yli olis täytyny mennä ennenkuin sai ne bonukset.Ja jossain vaiheessa ymmärsin et olivat jotain muuttaneet niitten bonusjärjestelmässä. jonka jälkeen lopetin mut kyl mä sen kortin aina agrimarketis tyrkytän tuli tai ei ja kyl on menny aina jotain senttejä talteen,ilman sit agribonusta.ei kyl maksanu mitään
Sara09

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Sara09 »

Eilen ostin Hämeenlinnan Agrimarketista kasvatusrehua 40 kg hintaan 14.80e. Ei paha mun mielestä. Kalkkia olis saanut 8e/40 kg (?) säkki, mut oli loppunut, pöh.
vostozno

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja vostozno »

Eilen Rovaniemen Agrissa Pikku-Punaheltta 17,55 euroa/40 kg ja Punaheltta 15,8 euroa/40 kg
Larppari

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Larppari »

Karjatilalla kun asun, niin ei tarvii maksaa erikseen kanojen rehuista, kalkki ainoo mitä tulee ostettua, ja ostinpa kerran pikkupunahelttaa(tms.). Murskattua viljaa(ohraa ja kauraa), rehutiivistettä ja kalkkia tulee sekoitettua keskenään ämpärinverran kerralla. Myös rypsirouhetta oon ajatellu joskus laittaa. (:


Ja se peittausaine lisätään(useimmiten) vasta ennen kylvökoneeseen laittoa, ja siemenviljat sen takia kalliimpia, kun ne on lajiteltu, hintaa kertyy.
semppu

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja semppu »

Hei, kiinnostaa vähän aihe, kun mies kävi hakemassa munituspunahelttaa puolitiivistettä niin se oli maksanut agrimarketissa 58€!!!

Miten ihmeessä se voi olla noin kallista? Tietääkö joku enemmän aiheesta?

Kiitos--
Lyydia

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Onpas ollut kallista minä kun luulin että täällä vaan kalliit ruoat. Agrissa Punaheltta 22e/40kg.K-Raudassa Raision aktiivi 28e/40 kg ja meijerillä sama aktiivi 21,50e/40kg. Mulle on perusteltu noita korkeita hintoja rahtikustannuksilla.
Bonus

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Bonus »

Mä ostan k-raudasta noita kananrehuja. Poikas, kasvatus, muninta- ja aktiivirehua. Viimeksi ostin muistaakseni kasvatusherkkua ja sen hinta tais olla 26 €. Syöttökaura maksaa 15 €/40 kg. Kysyin kerran yhdeltä varastopojalta mitä eroa on syöttö- ja siemenkaurassa ja se sano että siemenkauraan laitetaan jotain ainetta että linnut ei niitä söis kun ne kylvetään maahan.
Kauheeta vauhtia on noitten rehujen hinnat kyllä noussu.
Mutta meillä sitten ruokitaan kanoille kaikkea muutakin noitten kaurojen ja rehujen päälle.
valthe-c

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja valthe-c »

Voi näitä maatalouskaupan myyjiä/varastomiehiä ja heidän asiantuntemustaan. Peittauksella ei ole tekoa lintujen kanssa vaan sillä pyritään estämään siemenlevintäisten kasvitautien leviäminen ja jossain määrin myös varmistaa kasvuston tasainen kasvuunlähtö. Ja viimeinen hintapäivitys Rehuraision Aktiivista oli lavakaupalla kotiin tuotuna kaikki kustannukset yhteen laskettuina (tuote +alv + rahti) jäi säkille hintaa vajaa 18€...
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4442
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Montakos säkkiä lavaan muuten kuuluu? Meilläpäin Suomen Rehun täysrehu Balans eli vastaava kuin Aktiivi maksaa maatal.kaupassa nykyisin 20e. Per säkki ei tulis kovin kummoista säästöä eli huvikseni vain kyselen.
valthe-c

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja valthe-c »

Lavassa 24 säkkiä, eli 960kg. Eli vaatiihan tuo aika paljon jo säilytystilojakin mutta minä olen katsonut parhaimmaksi hommata rehut aina pidemmäksi aikaa kerrallaan niin ei tarvitse muilla kauppareissuilla niitä sitten muistella. Ja kotiintuonti on aina plussaa.
Chick
chabo
Viestit: 194
Liittynyt: 06 Huhti 2010, 14:42
Paikkakunta: Orimattila

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Chick »

Olisko kellään tän hetken hintatietoja Agri/K-market ,kiinnostais?
Wyandotteja, Plymouth rockeja
Mimm@

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja Mimm@ »

Mikä tätä rehun hintaa nostaa koko ajan? Aina eri hinnat kun käy agrimarketissa?!?! Elovena 10kg kaurahiutale maksaa jo 14,10. Ensimmäisen kerran kun sitä ostin toissa kesänä, niin 9,60.. Munitusheltta rae maksaa tätä nykyä täällä 22€/40kg. Rehukaura 16,80. Kävinkin sitten nohevana hakemassa suoraan myllyltä rehukauran hintaan 12,80, ja elovenaa 4 säkkiä hintaan 12,10/säkki.. Säästö se on pienikin säästö. Jahti&Vahtia ostaessa agrista huomasin myös sen hinnan nousseen :smt027
epi

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja epi »

Ostin paikallisesta agrimarketista munitus punahelttaa 40g, hinta oli 28,75e. Eikä saannu s-bonuksia, koska tuote on luokiteltu kasvattajien käyttöön, eikä lemmikki/harraste kanoille..
AnetteMilli

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja AnetteMilli »

Onpas isot haitarit hinnoissa! Voiko rahti lisätä tuota heittoa noin?
Meidän agrissa on vielä sellainen systeemi, että hinta menee naamakertoimen mukaan :smt001 Olenkin oppinut ottamaan sen myyjän tiskille jolta halvimmalla saa.

Munitus oli muistaakseni 27 euroa, mutta tästä on niin pitkä aika kun olen viimeksi ostanut, etten muista varmaksi. Eli etelä-pohjanmaalta Alavus agrissa.

Ainiin, kananruoasta ei saa s- etua, kun lasketaan tuotatoeläimeksi... :smt012
hen-na

Re: kanan rehujen hinta erot?

Viesti Kirjoittaja hen-na »

epi kirjoitti:Ostin paikallisesta agrimarketista munitus punahelttaa 40g, hinta oli 28,75e. Eikä saannu s-bonuksia, koska tuote on luokiteltu kasvattajien käyttöön, eikä lemmikki/harraste kanoille..
Täällä alajärvellä sama..
Haen munitusrehun k-maataloudesta, kun siellä 40kg/20e ja siitä saa k-plussaa. (Riista) herne oli vaan PUOLET kalliimpaa mitä olis ollut agrissa, mutta eivät tilaa agriin, kun tarviis vaan pari säkkiä :smt013 .
Täällä ei kummassakaan tilata koskaan mitään jos ei valmiina ole. Ainoat mitä saa on munitus punaheltta ja munitus (mikä se nyt on mitä k-ketju myy??) ja kasvatus punahelttaa.. Mitenhän sitten käy, kun noilta loppuu noi munitusrehu varastot. Tilaavatkohan niitäkään enään lisää.. Ja nuo herneetkin oli vaan metästäjien jämiä ja kasvatusrehu, mut täällä ei enään riistalintujakaan innokkaasti tarhata...
Vastaa Viestiin