Ruokaohjeita kanoille

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Meidän kanat on ihan hulluina pähkinöihin! Ne likipitäen heittelee voltteja kun huomaa että mulla on pähkinää kädessä :smt003 (tää kannattaa pistää mieleen vinkkinä myös kanojen kesytykseen :smt002 )
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

^ täytyypäs kokeilla :smt002
pippuri

Viesti Kirjoittaja pippuri »

Täytyypäs tosiaan noita pähkinöitä viedä kanoille.

Täältä on saanut niin hyviä ruokintavinkkejä, että täytyy kyllä kiittää kaikkia vinkkejä antaneita =D>
Moilanen

kanojen ruokinta

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Joo, minä olen kanssa käyttänyt maissia ja karkeaa pähkinärouhetta lintujen "kesyttämiseen", toimii tosi hyvin.
Joskus vaan tulee hassuja tilanteita, kuten minulle kaupassa. Vähän kassaneiti katseli kun rouhaisin pikkurahoja taskuni pohjalta ja kuinkas ollakkaan, miltei yhtäpaljon pähkinää ja maissinjyviä. No minun kyseessäollen ei meidän kylällä sitä nyt mitenkään kovin ihmeenä pidetä.
Pähkinän suhteen pitää muistaa, että siinä on paljon rasvaa, maississa taas paljon karotiinia ja se taas on hyvä asia.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä komppaan Moilasta kertomalla et meidän kanat on hulluina myös maissiin. Annatko sä Moilanen siis kuivina jyvinä? Meillä nuo saa herne-maissi-paprikaa pakasteesta :smt004
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meilläkin kanat on ainoita, jotka syö herne-maissi-paprikaa.. mulle kun ei käy massi eikä herne...Läväytän joskus kanalaatikkoon...
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Onko missään paikkaa mistä rehumaissia voi ostaa isompia määriä kerralla, ei tee mieli ostaa he-ma-paa jätesäkkikaupalla :smt017
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

kuukernuppi miksei tee? Mä hamstraan tarjouksista aina he-ma-paa ja muita vihannessekoituksia, käy kanojen ruokinta halvaksi - ja helpoksi, illalla annos sulamaan ja aamulla kanalaan... :smt004
(nyt oli muuten Lidlissä törkeän halpa pakastevihannestarjous, oliks 5 vai 7 pussia eurolla, mut mummut ja mammat oli ehtinyt ensin, mä sain ihailla vaan tyhjää laaria... :smt012 )
Moilanen

kanojen ruokinta

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No minä tuon maahan kyyhkysille tarkoitettua maissia, Versele-Laga. Annan kanoille sitä ainoastaan vähäisiä määriä, sitten tietenkin ns palkkiona. Tämä maissi on pakattu 25kg:n säkkeihin mutta ikävä kyllä nykysuomessa rahtikulut ovat lähes tuotteen hinta. Maissisäkki on minulla Munanetin hintana 26,0€ säkki.
Linnuille olen tuon maissin syöttänyt aivan kokonaisena. Etelä-Euroopan maissi kypsyy pehmeämmäksi kuin pohjoinen maissi, se jää raaàksi.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Täytyypä pistää korvantaa, että Moilaselta löytyy maissia....
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Lupailenkohan tässä nyt liikoja, mutta voisin ehkä toimia kuriirina...Mennään parin viikon päästä Moilasen kautta, pässinpalautusreissulla kulkis maissitkin Muorilaan. ;)
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Toihan olis hyvä idis.. Jos on näin kylmää vois kalkatit ja fasut tarvita vähän tukevamman seoksen .. pähkinää, auringonkukkaa(näitä jo löytyy varastosta) ja maissia kauran lisäksi. Jos autoon mahtuu..meinaan sen jässikän lisäksi.
Justiina

Viesti Kirjoittaja Justiina »

Noista auringonkukan siemenistä; annetaanko ne kuorittuina vai kuorimattomina :smt017
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Pässyrä kulkee sit muuten takapenkillä...Siellä on parhaimmillaan ollut kolme uuhta, joten hyvin tulee menemään. ;) Peräkonttiin mahtuu maissia Muorille, ottaakos Kuukernuppi ja Kanaemo myös? :smt003
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Auringonkukkaa oon antanut sekä että.. Ihan kovillla pakkasilla pihalinnuille olis parempi antaa kuorittuja, koska sen kuoren ravintoarvo on huono ja sulattaminen vaatii enenrgiaa..( pihalinnut= kalkkunat ja fasut meillä.. ja liuta pikkulintuja, jotka on majottautuneet mäelle :smt013 )
Vastaa Viestiin