Kanojen herkkuako banaanit?

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Kanojen herkkuako banaanit?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Sain tässä viikko sitten ystäväkauppiaalta vanhaksi menneitä banaaneja ja muuta kanoille tarkoitettua. Hieno homma siksensä, kanat kyllä pistelevät yhtä ja toista ja kolmattakin. Eli melkein kaikkea kunhan sitä vain muokkaa nokkaan sopivaksi. Ruisleipää en anna kuivaan sen leivinuunin jälkilämmössä ja annan hevosille. En omilleni, niitä minulla ei onnekis! ole mutta monella on.
Vaan nuo banaanit, ne eivät tee kauppaansa. Ainoastaan kun puristelen ne sössöksi ja sekoitan vesi vehnänlese puuron sekaan sieltä ne jotenkin "pitkin hampain" häviävät. Olen näiltä palstoilta lukenut kuinka em. hedelmät ovat kanoille herkkua. :smt017 Millä lailla ne siis tarjoilette?
kaisumaria
araucana
Viestit: 519
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Kanojen herkkuako banaanit?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Meidän kanat ei myöskään syö banaania. Itse olen laittanut noita mustia banaaneja pakkaseen jos kokeilis joskus tehdä niistä jäätelöä.
Vielä en ole muistanut.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
pikkupi
kääpiö-kochin
Viestit: 333
Liittynyt: 18 Syys 2011, 14:39
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kanojen herkkuako banaanit?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Kertokaa nyt te jotka saatte kananne syömään jopa ihan herkukseen banaania miten se tapahtuu.
Taas tuotiin yksi pussillinen niitä hedelmiä tuonne keittiöön enkä kyllä kunnon tavaraa hukkaankaan heittäisi. Peurat käyvät öisin lintulaudan alle pudoteltuja auringonkukan siemeniä syömässä, olen niillekkin yrittänyt tarjota mutta huonoin tuloksin. Epäkurantit omenat ja omenakuoret ne kyllä kelpuuttavat.
Taisku

Re: Kanojen herkkuako banaanit?

Viesti Kirjoittaja Taisku »

Palastelen banaanin kuutioina muun appeen tai kotiruokajämien joukkoon. Välillä laitan bantsun poikittain puoliksi ja sellaisenaan ruokakuppiin tarjolle. Kaikki käy ja tulee syödyksi.

Joskus annan herkkuna suoraan kuoresta tarjoillen aloittaen parven pääkukosta.Parhaiten maistuu just kunnolla kypsä ja tumma banaani. Ja kukkohan tuon sitten rouvilleen herkkuna esittelee. :smt001

On varmaan ihan normaalia, että banaani ei välttämättä kaikille maistu. Joskus tuntuu, että kilpailu ruuasta ja arvojärjestys syömisessä nostaa 'ei-niin-herkkuruuan' statusta. Kun kasvava nuoriso 'ikinäeiooriittävästiruokaasaatu' -meiningillä porhaltaa ruokakupeilleen, ei ne ehdi makustella, kaikki käy. Ja kaikille on kuitenkin ihan varmasti riittävästi ruokaa.

Voih, jos olisin niin onnekas, että saisin kassillisen banaaneja koettaisin niitä kuivata viipaleina myös omaksi herkuksi. :smt045
Raksu

Re: Kanojen herkkuako banaanit?

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Meidän puuhkapeput ainakin kääntää persiinsä banaaneille :smt040
SiniS

Re: Kanojen herkkuako banaanit?

Viesti Kirjoittaja SiniS »

Banaanit menee parhaiten kun niiden antaa kunnolla tunnus (tapahtuu meillä aina ihan vahingossa) ja sit sotkee muun ruuan sekaan.
Vastaa Viestiin