Kananmunassa ei ole verisuonia? (Ja muita kysymyksiä.)

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Jansku

Kananmunan keltuainen tumma?

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Kun tipu alkaa kasvamaan Kananmunassa niin alkooko sitä ennen keltuainen tummentua? :oops: koska mulla on nyt kananmunia hautomakonees ja ku tänään läpivalaisin niitä keltuainen oli tummentunut melkein kaikissa, tarkottaako että se mätänee vai? Onko hyvä asia? Ja kyseiset kananmunat on ollut hautomakoneessa alle 4pv :smt017
Jansku

Kananmunan keltuainen tumma

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Mulla on hautomakonees nyt pirkka luomumunia noin 4kpl ne on ollu siellä alle 4 päivää ja ei näy oikein mitään. Ja sit on kans 4 lidlin kot kot luomumunia. Eilen laitoin. Niin voiko joku kertoa uskooko että onnistuu :) ja lisäksi voitte kertoa minkä merkkisistä kaupan luomunista ootte saanu tipuja, jos ootte :smt041
Helenals

Re: Kananmunan keltuainen tumma?

Viesti Kirjoittaja Helenals »

http://www.munanetti.net/viewtopic.php?f=9&t=27031
Näyttääkö tällaiselta? Jos munissa on (tumman)ruskeat kuoret näkyy huonommin - ehkä vain tumma alue.
Jansku

Re: Kananmunan keltuainen tumma?

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Juu äsken katoin noin neljässä oli verisuonia :smt045
Jansku

Rinkula keltuaisessa?

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Siis mulla on hautomakoneessa 5 kananmunaa ja kolmessa on keltuaisessa sellanen "rengas" tai joku pallo ilmestyny. Toisissa siin on verisuonia ja toisissa se on isompi. Siis tipun alku? Vai?? En saanu kuvaa :/
kukkopoika
bankiva
Viestit: 368
Liittynyt: 05 Touko 2012, 19:52

Re: Rinkula keltuaisessa?

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Kanakirjasta: Jos munan keskikohdalla on musta pallonen ja sitä kiertää vähän kauempana punainen rengas.Sikiö on sellaisessa kuollut ja verisuonet ovat sen ympärille kerääntyneet punaiseksi renkaaksi.
Jansku

Kananmunassa ei ole verisuonia? (Ja muita kysymyksiä.)

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Siis tänään kävin läpi kananmunat jotka on ollu hautomakoneessa 5 päivää. No kolme oli hedelmöittynyt mutta sitten niitten matka päätty. Huomasin että ne oli kuollu. Otin pois ja jäljelle jäi 1 hedelmöittynyt. Siinä näkyy normaalisti sikiö sun muut mutta verisuonia ei ole kauheasti. En saa kuvaa mutta siellä on pikkusisa verisuonia jotka on 1cm? Edes sitäkään. Siis ei kauheesti verisuonii?! Onks se epänormaalii jos tässä vaiheessa en nää niis verisuonii? Vai? Onko sekin kuollu vai. Kertokaa jos osaatte :/ :shock:
Jansku

Katkenneet verisuonet

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Miltä näyttää kun kananmunassa on katkennut verisuoni ? Onks se vaan sellanen kohta jos on verta paljon? Ku mul on yhes kananmunas sellanen verinen kohta. En tiiä onks verisuoni katkennut vai ei. Ja jos on niin se tipuhan kuolee heti siellä sisällä vai? :shock: :oops:
Jansku

Re: Kananmunassa ei ole verisuonia? (Ja muita kysymyksiä.)

Viesti Kirjoittaja Jansku »

ei se kai ollutkaan katkennut verisuoni
Jansku

katkenneet verisuonet

Viesti Kirjoittaja Jansku »

voiko joku laittaa mulle yv viestissä miltä näyttää ku kananmunassa on katkennu verisuoni? koska en tajuu tätä munanetin viesti hommaa... meen omat viestit paikkaan ja kun haluun painaa jotain viestii sieltä se ei näytä niitä vastauksia... siis häääh? outoo.. enkä ees tiiä voiks esim tähän viestiin vastaa vai onks tää joku ilmotusviesti johon ei voi vastaa vai xd voi mun kaa :-"
Avatar
Aleksandra
kalkkuna
Viestit: 1159
Liittynyt: 22 Kesä 2011, 21:30
Paikkakunta: Vihti

Re: Kananmunassa ei ole verisuonia? (Ja muita kysymyksiä.)

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Hei Jansku! Kun joku vastaa, vastaukset tulevat kyllä samaan ketjuun omien viestiesi alle. Uusin viesti tulee aina alimmaiseksi. Voit myös itse esittää lisäkysymyksiä samaan ketjuun klikkaamalla Vastaa viestiin -painiketta. Mutta nyt taitaa olla niin, että munanettiläisillä on ollut joulukiireitä, kun vastauksia ei ole viimeisimpiin kysymyksiin tullut. Harmin paikka. (muoks. täällä on yleensäkin aika vähän vastaajia, niin vastauksia joutuu joskus odottelemaan).

Osaisiko joku auttaa Janskua hänen kysymyksissään? :smt100 :smt006 Mulla on itselläni niin vähän kokemusta läpivalaisusta, eikä hautomakoneista ollenkaan, että en uskalla ryhtyä neuvomaan.
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kananmunassa ei ole verisuonia? (Ja muita kysymyksiä.)

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Jansku oletko varma että on katkennut verisuoni eikä kehittyvä tipu? Munat kannatta, varsinkin kokemattoman, läpivalaista vähintään viikko haudonnan alkamisesta, silloin näkee hyvin mitkä ovat tyhjiä ja mitkä lähteneet kehittymään. Kehittymään lähtenyt tipu on sellainen tumma möntti, vaaleissa munissa verisuonet näkyy hyvin, tummissa ei välttämättä ollenkaan. Viimeisen kerran läpivalaisen itse silloin kun otan käännön pois, eli 18-19 haudontapäivänä, jolloin kesken menneet näkyy hyvin ja ne saa pois koneesta tilaa viemästä.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Jansku

Kuollut tipu kananmunassa?

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Ööhs siis mulla on yksi kananmuna ollu hautomakoneessa viikon ja siinä näky pari päivää sitten tipun alku ja verisuonet mut nyt siin näkyy verisuonia ja pitkä paksu viiva. Joka kiertää melkeimpä koko kananmunan. Onks se siis kuollut tipu tai siis silleen että "keskemeno" tullu :oops: helppii
Maattari
lindell
Viestit: 1724
Liittynyt: 18 Elo 2009, 22:23
Paikkakunta: Iitti

Re: Kuollut tipu kananmunassa?

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Pitkä paksu viiva ei kuullosta kovin hyvältä mutta koneesta ei kannata poistaa mitään ennen kuin on varma että munasta ei tule mitään. Joten anna olla vielä viikko ja jos kehitystä ei näy niin sitten se on kuollut. Kehityksen näkee hyvin, tumma alue munassa kasvaa selvästi, joskus näkyy liikettä mutta ei aina, vaikka liikettä ei ikinä näkyisi se ei tarkoita että tipu on kuollut. Maltti on tässäkin valttia.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Jansku

Kananmunat päällekkäin hautomakoneessa?

Viesti Kirjoittaja Jansku »

Voiko kananmunat olla päällekkäin hautomakoneessa? Kyselen vaan. :smt023
Vastaa Viestiin